Aiden heeft vergrote neus amandelen en ik moest hem een maand lang neusspray geven dit is nu anderhalf week geleden en het doet niks nada noppis, ben er zo klaar mee hij huilt de hele dag zijn neus zit dicht kan niet ademen snachts slaapt hij niet omdat hij geen adem kan halen Nu moet ik de 17tiende terug naar de kno maar dit is genoeg ik wil niet nog anderhalf week wachten dit kan niet dit kan ik me zoontje ook niet aan doen elke keer koorts enz. ik heb vandaag de kno gebelt en hij belt mij 4 uur terug ik wil dat hij hem eerder helpt dan de 18tiende het gaat zo niet meer klaar. wat zouden jullie doen en wat als de kno nee zegt?
Hier hebben we ook zo heel lang rondgelopen en 3 maanden terug zijn bij Sven dan eindelijk zijn neusamandelen geknipt. Toen was hij 20 maanden ongeveer. Wij konden tot die tijd niet veel meer doen dan neusspray, stomen, warm bad voor het slapen gaan, insmeren met luuf. Hoofdeinde van het bed omhoog etc... Misschien vinden ze je zoontje nog te jong om zijn amandelen te knippen?
er zijn bij een kno arts procedures die jij én hij moet volgen. helaas is jou kind dus weer een geval dat de dupe is van ons zorgstelsel. bovendien mogen er "maar" zoveel kindjes per week geholpen worden en zoveel per jaar. (maar dat terzijde) ik heb trouwens begrepen dat het 3 maanden neusspray proberen is en dan pas een verwijzing naar de kno krijgen. dus eigenlijk loop je al voor. maar het is gewoon klote. ze knappen er zo van op als ze geholpen zijn meestal. ik weet niet wat je kan doen als de arts nee zegt. misschien toch maar naar je ziekenfonds bellen voor een andere arts? hebben ze nog iets gezegd over een minimale leeftijd? misschien is hij inderdaad ook nog te jong. sterkte.
ze halen ze zowiezo eruit 18 januari maar tot die tijd kan het niet wachten of ze het deze week doen of ander half week de kinderarts vind oook dat ze eruit moeten
Ik denk niet dat ze je zoontje zo kunnen inplannen. Bij het ziekenhuis hier gaat het namelijk op bepaalde data. Er wordt dan ruimte gepland op zo'n dag voor meerdere kindjes tegelijkertijd.
Er staat een wachttijd voor helaas. Meestal doen ze maar 1x in de week z,n operatie! Helaas voor je zoontje dat ie nu zoveel pijn heeft
wat voor een neusspray heb je, gewoon zoutoplossing? We hebben andere met werkzame stof gekregen, dat helpt dan wel (voor even) maar mag denk ik alleen in overleg, miss heb je daar wat aan voor de tussentijd..
Je hebt ook neusspray met xylometazoline. Die kun je zonder recept bij de apotheek halen. Bij ons tenminste wel, voorheen kon dat alleen op recept. Beterschap met je zoontje!
Vaak knippen ze de neusamandelen ook pas na het eerste jaar omdat ze anders weer heel snel aangroeien.Mijn dochter is 1 feb aan de beurt en krijgt dan ook gelijk buisjes! zij is dan 13 maanden en bij ons zei de KNO ook dat ze dat daar niet doen voor het eerste jaar!
Wiji gingen met de zoveelste oorontsteking naar KNO (dinsdag). Ze besloten Levi te opereren, hij kreeg buisjes. We moesten max een week of 2 wachten. We hoorden wanneer we aan de beurt waren. Het was een drama, heel veel huilen, niet slapen en erg veel pijn. De volgende dag (woensdag) heb ik gebeld dat het geen doen was en dat we dit alledrie niet vol gingen houden. Toen kon hij opeens op vrijdag al geholpen worden. Ik zou dus gewoon zeggen dat het gewoon echt niet te doen is en dat je kleine er erg veel last van heeft en je het zelf ook niet vol houd zo.. Hier hielp het... In ieder geval veel sterkte ermee... Hopelijk kunnen jullie snel geholpen worden.
hij wordt de 18tiende geopereerd ook met 2 jaar kunnen de neusamandelen nog aangroeien he. ik heb speciale neusspray van de kno en die doet niks
Klopt, onze dochter is 8 feb aan de beurt, is dan bijna 21 maanden en de kno arts zei ook dat we er rekening mee moeten houden dat het nog aan kan groeien. Wel was het volgens haar dan vaak zo dat ze er dan wat minder last van hebben (van de neus, het verwijderen heeft ze niks over gezegd), en anders doen ze het gewoon nog een keer.
Hier al heel erg vaak met de oudste naar de huisarts geweest . En ben er ondertussen helemaal zat van steeds weer een neuspray .. Vanaf dat ze op de psz zat 2.5 jaar zeggen de juffen als van ze moet eens doorgestuurd worden naar de kno arts ze was toen mijn eerst ze was voor die tijd ook veel verkouden maar nooit verder er mee doorgegaan .. Tot dat dus de psz kwam wij naar de huisarts neuspray owkee doen we weken gebruikt nog steeds haar symtomen en zo weer naar de huisarts weer een andere neuspray en zo ging het maar door . Ondertussen is ze nu 5 jaar zit dus nu 1 jaar op school en de juffen hebben ook al een paar keer weer gezegt ze is echt heel erg veel verkouden moeite me praten enzo .. weer naar huisarts kon ze naar de logopdie hier wel wat vooruit gang met spraak met loopneus enzo bleef natuurlijk gewoon nu dus via school via de logopedie en ons zelf vanmorgen weer naar de huisarts .. En ging die weer kijken bij haar en toen kwam die nou aan keelamandelen ligt het niet , maar neusamandelen zijn wel erg lang ze had al lang naar de kno arts gemoeten ik was echt even zo pist zei van kom hier nou al geregeld met haar vanaf minimaal dat ze 2.5 jaar is ze is nu 5 en dan kom je aan met ze had allang doorgestuurd moeten worden ....... . Maar goed we hebben nu dus een doorverwijzing gekregen kijken hoelang het dan nog gaat duren als ik op de site kijk van isala klinieken is er een wachtrij van 1 week voor de kno en zoeizo 5 weken mocht ze er uit moeten ..