Merkkleding hoe ver ga jij?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MissXray, 12 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ja dit. Schoenen en jas krijgt ze dan nog tot op zekere hoogte, maar verder mag ze dit zelf betalen. En zeker omdat ze vandaag een shirtje koopt, en hem volgende maand toch ineens niet zo leuk meer vind. Ik koop voor mezelf al niet eens zulke dure kleding en ik doe er echt wel lang mee.
    Daarbij vind ik het echt onzinnig om €80,- te betalen voor een shirt met alleen de merknaam erop, verder niks bijzonders.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    @MissXray ik zou die opmerkingen van haar naast je neerleggen.

Bij ons is het voor het meerendeel vaak belangrijker dat kleding lekker zit dan wat erop staat. En ik kom er bijv net achter dat ik zelf dus ook een air force jas heb, nog nooit naar het merkje gekeken :oops:.
    Maar ik kan me ook voorstellen dat, zeker op een bepaalde leeftijd, het wel degelijk uitmaakt wat je aan hebt en dat je er bij wil horen. Zoals jouw kind of mijn oudste dochter. En dat is echt niet minder dan een puber die het geen reet interesseert of het merk of non-merk is, zoals bijv die van consumindermama of mijn oudste zoon ;)

En ik vind het een hele mooie oplossing van je dochter, helemaal omdat ze er zelf mee komt. :thumup:

Sado, 2jongensmama, Linda86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.921
    5.835
    113
    Haha wat heerlijk! Maar daar zeg je wat ja. Met zo’n tenue zit je haast wel aan dezelfde prijs. Ze mogen hier vaak bij aanvang van het nieuwe seizoen 1 uitzoeken. Maar krijgen ook steeds vaker wat met Sinterklaas/verjaardag in plaats van speelgoed. Dat zijn dan echt nieuwe tenues. Ik speur ook nog wel eens op Vinted of bij de kringloop. Moet wel zeggen dat wij daar ook wat makkelijker in zijn dan zo’n trui. Terwijl het natuurlijk net zo goed (veel te) duur is. Wellicht dat naarmate ze ouder worden een tenue wordt vervangen door zo’n trui of schoenen oid.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    871
    610
    93
    Ik ben absoluut niet jaloers en ook niet passief agressief. Zou het prima kunnen betalen in theorie maar moreel gezien kan ik dat gewoon niet.
    Maar jouw laatste zin geeft precies het pijnpunt weer: kijken naar wat een ander draagt en daar je kleding keuze/uitgave op aanpassen vind ik echt ongelooflijk dat dat is wat iemand zijn kind wil leren... ergens bij horen op grond van je uiterlijk vind ik leeg en triest, verdrietig eigenlijk.

5. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    871
    610
    93
    Als er iemand niet onzeker is ben ik dat:roflmao:, maar bedankt voor je oordelen dat we beperkt zijn verder...
    Enik heb het niet eens over ts specifiek ik vind het in het algemeen een belachelijk fenomeen om erbij willen horen aan te moedigen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dat zegt ze helemaal niet:rolleyes:

Shay25, meisjemetdeparel, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    #107 Neuzeke, 14 aug 2024
    Laatst bewerkt: 14 aug 2024
    :roflmao: het is hopeloos.
    Ze weet heel goed hoe erg het is om er niet bij te horen en moeite te hebben met vanalles en nog wat en daardoor in de problemen te komen en toch blijven doen alsof het zo geweldig is allemaal.

Liever 1tje die een dickies trui wil omdat hij die kledij mooi vind en het in is dan een kind dat in de problemen komt hoor, want dat is pas triest en jammer.
    Dat een kind een merktrui draagt is niets triest aan.

Anna009, cowgirl80, Jetje1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.293
    10.263
    113
    Overigens is het ook maar net wat je er echt aan kwijt bent. Sinds vandaag heeft zoon van 10 Puma schoenen. Ze zijn zwart met rood en hij is zo blij. Ze waren 36 euro. Eerder dit jaar was ik 31 euro kwijt bij de Decathlon.

2 Puma truien voor samen 35

Hij wou graag hoodies en eindelijk 1 gevonden in zijn lievelings kleur (groen)

cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. MissXray

MissXray Niet meer actief

Als ik mijn collega iets tofs zie dragen en ik zou dat ook kopen dan wil ik helemaal nergens bij horen hoor. Dan koop ik dat omdat ik het mooi vind. En andersom: als mijn collega vraagt waar mn fantastische merkschoenen van zijn dan ga ik haar niet uit voorzorg blokkeren op whatsapp omdat ik bang ben dat ze vanaf nu bij mij wil horen.

Als mn buurman een mooie auto koopt en ik ben nog zoekende, dan kan het best zijn dat ik me laat inspireren door het merk. Nope ik wil ook niet bij mijn buurman horen, ben gewoon getrouwd.

Als ik me niet vreselijk aan je zou irriteren, dan zou ik bijna moeten lachen om de onzin die je uitkraamt.

Anna009, chrystel73, Shay25 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Klopt. Ik las laatst dat zelfs dure merken als Gucci aan moderne slavernij meedoen.

Saartje33 vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dat wil niet zeggen dat er geen merken zijn die dat niet doen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. meisjemetdeparel

meisjemetdeparel Bekend lid

16 feb 2023
    594
    1.550
    93
    @Consuminderma wat laat jij jezelf kennen zeg. Een hele mond vol over “ik mag vinden wat ik vind, daar heb jij allemaal niks over te zeggen”. Maar ondertussen zeik je iedereen af die anders tegen dingen aankijkt dan jij. Jij hebt geen gesprek, of respectvolle discussie. Jij houdt een monoloog over hoe volgens jou de wereld in elkaar zou moeten zitten. En iedereen die een andere mening heeft maak je belachelijk. Jouw niveau van communiceren vind ik diep triest.
    Misschien moet je eens kritisch naar je uitlatingen kijken (oeh eng!) in plaats van zo om je heen te maaien. Want inmiddels zijn er een heleboel reacties van mensen die zich storen aan jouw gedrag. Misschien eens even bij jezelf te raden gaan wat je daarmee kan, zelfreflectie. In plaats van alles zonder pardon van tafel te vegen en jezelf compleet te overschreeuwen.

Oh, en sarcasme is een vorm van passief agressief gedrag.
    “Passief agressief gedrag is vaak geworteld in iemands gebrek aan eigenwaarde en angst voor conflict, confrontatie of afwijzing"

Anna009, Shay25, Sado en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Zeker, maar het is dus niet zo dat dure merken per se betekent dat ze mensenrechten en milieu belangrijk vinden.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Dit
    Mijn ex zit in de kleding en vertelde precies hetzelfde

Felice en Saartje33 vinden dit leuk.
  15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Nee, mijn kind zou dat niet krijgen. We hebben 3 kinderen redelijk kort op elkaar. Als ik ze dan alle 3, 2 van die truien geef ben je 1 keer in het jaar? €900,- kwijt. Ik weet m’n geld wel beter/leuker te besteden:p. Voor mezelf koop ik niet eens zulke duren kleding.

Snoepjes, Zxcvb en Zoe123 vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Nee maar dat zegt ook niemand. Ik zei alleen dat ik om die reden vaak de heel goedkope merken laat liggen.

Youtan vindt dit leuk.
  17. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Dat zei ik ook niet. Ik reageerde op iemand die leek te zeggen dat duur geen kinderarbeid betekend, en dat is helaas niet waar. Dus ook bij duurdere kleding goed om daar naar te kijken.

Zoe123 en Saartje33 vinden dit leuk.
  18. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik vind het overigens ook een groot verschil of je iets wil omdat je het écht mooi vindt of omdat het populair is. En daarnaast hoelang je er mee doet/of het door kan naar het volgende kind etc.

Iemand noemde g-star en nu denk ik ineens: o ja merkkleding was wel een ding. Echter in mijn omgeving ging dat om een select clubje (de kakkers), waar 80% sowieso niet bij wilde horen.

En als ouder bepaal je natuurlijk uiteindelijk zelf wat je uitgeeft. Denk dat mijn allergie ook grotendeels voorkomt uit eigen ervaring en wat het met een deel van de kinderen doet, deze standaarden. wordt je straks semi verplicht mee te doen omdat kind anders buiten de boot valt? En wat als je dat als ouder niet kunt betalen?

als ik bij kleuters al zie, het vergelijken, alles groter, beter en mooier willen. 15 kinderen op een partijtje bij een kind van 4 (een duur uitje buiten de deur), traktaties waar je weken van kan eten, cadeaus aan de juf voor kerst, Pasen, verjaardag, einde schooljaar.

ik vind het ingewikkeld. En niet omdat ik t geld niet heb maar omdat ik weet hoe ik me voelde als kind toen ik doorkreeg hoe het werkte. Wat geef je kinderen mee. Trots op een trui van 150e? Ik hoop trots op hoe hard je ervoor gespaard hebt of hoe goed je een koopje hebt weten te scoren op vinted :)

NiVa0230, TotalBella en esklessebes vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Je moet vooral kijken naar uzelf en uw kind.
    Ergens groei je daar ook naartoe vind ik ( in ons geval, waar ik geen kledingkast vol merkjes zal voorzien).
    Dat begint met eens een pet of sokken van een merk en dan zie je tijdens het shoppen dat ze in de winkel toch wel heel erg naar bepaalde merken kijken.
    Dus als het dan solden zijn, laat je hen eens iets kiezen ( die van ons waren daar dolgelukkig mee) en zo groeit dat een beetje.
    Dan beginnen ze te sparen en sparen ze voor een bepaald kledingstuk en dan hebben ze plots door dat vinted bestaat , ....
    Ik vind dat net mooi om te zien, dat ze daar zelf ook zo in groeien.

Van mij mogen ze even trots zijn op een gekregen trui dan op een zelf bij elkaar gespaarde trui.
    ALs ze hier kiezen om Sint, Kerst en Nieuwjaar samen te laten komen, dan is die gekregen trui ook een soort van sparen :).

Langs de andere kant.
    Als een kind gewoon is van dure kledij te krijgen, dan is het voor hen natuurlijk hun normaal en is dat ook prima.

suus1983 vindt dit leuk.
  20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Zullen we een koopjes topic beginnen:)en of hoe ga jij met kleding om?

Hier een zoon van 8 die mega snel groeit (155cm) hij krijgt vaak kleding van zn neef echt zo goed als nieuw. Hij mag btw kiezen wat hij wel en niet wil. Daarnaast koop ik kleding wat hij nog nodig heeft. Dat kan merk maar ook nonmerk zijn, geen hele dure dingen. Weet zn smaak.
    Hij heeft graag Nike's die koop ik in de aanbieding 70 bijv ipv ruim 90 euro maar daarnaast heeft hij geregeld een paar goedkopere erbij(gaat zo hard) nu ook gezegd je hebt 2 paar en dan nog slippers je krijgt nieuwe als je eruit bent gegroeid dat kan gerust volgende maand zijn.

Mn jongste(bijna 5) heeft veel aan wat ik gekregen heb of nog van mn oudste, ziet er allemaal zo goed als nieuw uit en wel wat mn smaak is en uiteraard zoon zijn smaak. Ook daar koop ik nog wat naast wat hij nodig heeft. Hij wil nu al Nike's maar geef dan bewust een paar andere erbij. Wil geen verwend gedrag.

Ik vind het heerlijk als ik kleding kan doorgeven. Is ook alleen de kleding die er nog echt goed uitziet maar moet zeggen met heel snelgroeiende kids kan het bijna niet slijten.
    Vind het ook beter voor de maatschappij en milieu om door te geven.
    Mn kids weten ook niet beter en vinden het geen probleem en willen ze bijv hele dure dingen dan sparen ze er maar voor. Ze krijgen meer dan genoeg en ook echt wel eens wat duurdere zoals een voetbal tenue of shirt:)

Benieuwd wat andere doen met hun kleding wat niet meer past of niet meer je smaak is.

Hier naar familie/vrienden, kledingrek op school een poos terug begonnen per seizoen verzamelen we kleding wat mensen mogen meenemen en evt iets terug mogen hangen. En geef daarnaast ook nog aan een goed doel die mensen helpen die het heel hard nodig hebben.

Wat niet mooi meer is gaat in de recycle container.

Roanna, Felice en Saartje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina