Haha jullie kennen andere hoogopgeleide vrouwen dan ik Manlief is uitgenodigd om hier zaterdagochtend wat over te zeggen op radio 2 Ergens tussen 9 en half 10 's ochtends. Hij zegt dat hij denkt dat het een toevalsstudie is, maar moet het desbetreffende artikel nog inzien.
Ja maar dat merkkleding een vrouw zelfverzekerder maakt, zou dan wel nieuws zijn (ik heb geen idee of dat nog niet eerder is gebleken, maar blijkbaar dus niet). Overigens denk ik tussen neus en lippen door te lezen dat het effect alleen significant is voor merkbewuste vrouwen en dat het algemene effect marginaal is. Maar dat zal het artikel zelf moeten uitblijken.
(Overigens zijn de standpunten die ik hier op dit forum plaats, volledig die van mij. Dat jullie niet denken dat mijn man een oelewapper is als ik iets stoms zeg )
Mja...hmm...Misschien toch eens wat merk kleding kopen. Dan haal ik eindelijk eens n 9 voor mn studie ipv die 8,7ns elke keer...misschien wel n 10! Hmm na wat meer reacties te hebben gelezen ...ok de volgende toets kleed ik me wat beter...wie weet helpt het? (Ik ben n pietje precies en stoor me er aan dat ik geen 9ns en 10nen haal op mn toetsen...ennnn dan stoor ik me weer aan t feit dat ik me er aan stoor. Want n 8 moet toch ook voldoende zijn!? )
ik snap dit wel. deels denk ik dat het komt door wat aszz ook al zegt: hoge opleiding=goede baan=meer geld=duurdere smaak/kleding. deels door het ' wegkopen ' van onzekerheid: ' ik heb een gaastra (brrrr) 'dus' ik heb geld 'dus' ik straal succes uit. dit laatste is de tegenovergestelde manier van het eerste voorbeeld om hetzelfde bereiken: je zelfverzekerd voelen. maar als je er goed uit ziet (merkloos of niet overigens) dan straal je toch altijd meer zekerheid uit en dat komt terug in je prestaties? allemaal gemiddeld, gemiddeld, gemiddeld genomen.. dus niet persoonlijk opvatten, dames!
Ja ik denk ook dat je echt modebewust moet zijn inderdaad. Want ik ben dan wel hoger opgeleid maar kleding interesseert mij dus heel erg weinig. Net als alle andere spullen. Maar zoals in veel onderzoeken zijn er altijd uitzonderingen en zijn er grote groepen die kudde gedrag vertonen. Ik denk namelijk ook dat het te maken heeft met de maatschappij en de trends van dit moment.
Het blijkt dat het onderzoek niet eens is gepubliceerd! Waarom er een persbericht over is uitgegaan is dan ook een raadsel. Het onderzoek is bovendien van slechte kwaliteit en zal dus ook hoogst waarschijnlijk nooit worden gepubliceerd.
Slimme vrouw - hoger opgeleid - geen goede baan - geen geld om uit te geven Zo is het hier in ieder geval hahaha! Mag dan wel Master voor mn naam zetten, maar kom er niet ver mee. Dat ik geen merkkleding draag maakt me niet dommer hoor!
ik kan trouwens altijd slecht tegen die suggestieve debiele koppen. ' merkkleding MAAKT vrouw slimmer' of bijvoorbeeld laatst ' vrouw zwanger DOOR Iphone ' bij de laatste ging het om een ' wanneer ben je vruchtbaar kalender ' die dus gilde als je ei eraan kwam. maar dan nog. ik mag toch hopen dat de man van deze vrouw haar zwanger maakte. gut ik ga weer heerlijk offtopic. *trekt het merk-boetekleed aan*
HoƩ fucking oppervlakkig ben je dan???? Whahahahahahaha.... heb verder geen enkel zinnig woord te melden...