phooee, hier heb ik nog niet eerder op gelet, zal ik eens gaan doen bij die twee van ons... ben wel benieuwd.
Het is in ieder geval van honden bekend dat ze een zwangerschap (zeker als deze vordert) bemerken en extra waaks worden. Maar dat is juist schattig, toch? Tenminste, als ze blijven luisteren en niet iedereen bang wordt en niemand meer bij jou in de buurt durft te komen! Succes, hoop dat alles goed gaat. Ben benieuwd welke streken al die viervoeters nog meer bedenken.
Hm... Afgelopen vrijdag mijn ovulatie gehad, en maandag leek ik in het park wel een hondenmagneet. Eerst die chocolade labrador die met zijn natte kop vol kroos heel gezellig aan me kwam snuffelen en die pas na vier keer roepen weer naar z'n baasje terug rende, en daarna een malle terriër die het nog bonter maakte. Hij rende het hele park door blaffend achter me aan en hij luisterde niet meer naar z'n baasje. Er zijn altijd wel honden in het park, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Leuk om te fantaseren hoe dat toch zou komen, maar vier dagen na m'n ovulatie is misschien een beetje vroeh hè... Belle, eigenlijk meer een kattenmens.
Katten schijnen het ook te merken dat je zwanger bent. Ik heb verhalen gehoord van dat ze juist niet meer bij je willen zijn tot juist boven op je buik willen liggen. Aan mijn katten heb ik tot op heden nog niets anders gemerkt....
oke zorra ik zal je op de hoogte houden hoe het allemaal verloopt en jofels het is ook schattig en ja dan moeten ze wel luisteren ja maar dat doet onze hond niet meer na mij sinds hij zo raar doet en na me vriend weer wel
Aan mij kat is het wel degelijk te merken. Ik heb een siamees en nog voor ik het zelf wist dat ik zwanger was, wist hij het zekers te weten! Hij was niet meer bij mij weg te houden. Hij wierp zich letterlijk voor mijn voeten en vroeg meer aandacht dan normaal. 's nachts slaapt hij ook altijd bij ons op bed. Nu ligt hij altijd of tegen mijn buik, dan liggen we echt lepeltje lepeltje met z'n drieen, boven op mijn billen of in mijn knieholte. Heel af en toe ligt hij in mijn nek. Dit deed hij anders echt nooit! Vindt het wel heel erg bijzonder, dit doet hij dus echt vanaf mijn eisprong ongeveer. Niet normaal meer toch? Ik ben er ook van overtuigd dat beesten het opmerken.
Was net bij de buren en die hebben een Golden Retriever(reu). Hij heeft me steeds zitten likken. Aan mijn voeten liggen en dan mijn voet aflebberen. De buurvrouw zei " oh hij vindt je wel erg lief". Grappig... Weet natuurlijk niet of het daardoor komt maar moest er wel direct aan denken.. Britt
Bij onze engelse stafford (een reu van bijna 3 jaar) merkte we echt ander gedrag de afgelopen weken. In eerste instantie was hij niet bij me weg te slaan tijdens onze vakantie (was ik net zwanger) ..en vervolgens was hij ineens helemaal INTO m'n vriend/z'n baas en kwam hij geen knuffel meer halen. Dat duurde een week ongeveer (nu achteraf zeggen we dat was in de week dat ik de miskraam kreeg ) Daarna was hij weer de oude..nu al bijna 2 weken en is hij weer helemaal INTO Mirre !! Apart toch ...
Hoi Hoi.. Dieren kunnen zeker merken dat je zwanger bent.Zo werd de hond van een vriendin heel erg waaks toen ze zwanger was en week ook niet van haar zij af en katten die normaal nooit bij je komen willen opeens op je schoot liggen haha.. xxx
De hond van mijn zwager deed dat ook, plus ze ging aan je navel ruiken en likken. Zodra ik daar was, lag ze ook alleen maar bij mij.