Mijn man en ik hebben al vrij snel voor de naam Merle gekozen, maar nu slaat de twijfel toe. Ik vind de naam tijdloos en komt niet te veel voor. Toch ben ik bang dat de naam toch iets te apart is voor onze omgeving, afgezien van het feit dat mijn man en ik de naam natuurlijk gewoon zelf mooi moeten vinden. Daarnaast kan je er Merde van maken maar dit is eigenlijk niet iets wat ik nou gelijk bij het horen van de naam heb. Wat vinden jullie?
Ik vind het een supernaam. Heeft hier altijd op de lijst gestaan als naam voor een meisje. Wij hadden echter nog een naam die echt nr. 1 was voor ons. Merle staat nu niet meer op ons lijstje, dit komt omdat een directe collega/vriendin een dochtertje heeft met deze naam. Gewoon doen dus!
Bij Merle denk ik wel altijd aan 'merde'. Vind de klank niet zo mooi. Ik vind zelf Marle of Mirle mooier (Meerle bestaat ook nog) Of Merel Maar op zich vind ik het geen heel rare naam hoor, zeker niet laten tegenhouden door wat anderen zouden kunnen denken. Te horen krijgen: 'O, even wennen, wat een aparte naam' ,lijkt me echt geen reden om een naam niet te kiezen.
Ligt er een beetje aan waar je woont. Hoe t qua uitspraak klinkt dan. Wij hadden dat heel erg met L.une hebben heel veel mensen aan moeten wennen, maar nu is het gewoon en iedereen spreekt het nu goed uit. Ik vind Merle heel mooi, staat ook op ons lijstje
Op de een of andere manier kan ik de naam zo moeilijk uitspreken, met de rl combinatie, maar dat kan aan mij liggen hoor Verder ken ik de naam hier in de omgeving wel, maar is niet zo veel voorkomend.
Ik vind het een supermooie naam! Wij zijn in verwachting van een jongetje, maar als het een meisje was geweest had ze ook Merle geheten