MERS-Corona-virus

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by Beatissimam, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ja bah :(
    Hoop dat het niet erger word.. Het is volgens mij ook nog niet duidelijk of het van mens op mens overdraagbaar is..

Ik ga hard duimen dat het niet heel erg word, heb hier een kleine man met een afweerstoornis

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dit maakt me echt heel bang.

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    4,345
    85
    48
    Ja vreselijk….
    Mijn dochter heeft ook een afweerstoornis gehad, dat gaat nu veel beter, dus kan mij goed voorstellen dat je er niet aan moet denken…

Mijn dochter kwam vandaag thuis uit school, had het erover dat ze het zo warm had en buikpijn. Later weer koud, maar ze oogde normaal.
    Rond etenstijd begon ze toch weer, warm,koud, buikpijn, zere benen enz.
    Bleek ze koorts te hebben, 38.8.

Komt manlief thuis, begint hij over MERS….
    "ja, er hoeft maar een kind naar het midden-oosten op vakantie te zijn geweest…"
    Zucht, hij maakte een slapende hond bij mij wakker.
    Zal niet, maar toch, hij heeft het wel aangewakkerd ;). Muts die ik ben :p

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is gewoon ook niet grappig.
    Vooral met al die pelgrims ...

En is het nou wel of niet van mens op mens overdraagbaar, je hoort verschillende verhalen.

Ik zie niet zoveel dromedarissen.

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Gatver. Ik woon vlakbij Zwolle, op 1 of andere manier komt dat wel heel dichtbij.

Onze oudste heeft 4 jaar onder controle van de huisarts gestaan ivm zijn longen en ik ben nog altijd bang dat hij nog steeds vatbaar is voor bijv een longontsteking, al is daar rationeel gezien geen enkele aanleiding voor. Maar zodra hij hoest, verkouden of benauwd is, breekt me het zweet uit.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Mijn man werkt heel veel in de Arabische landen en vliegt ook heel veel....

Ik maak me er nog niet zo druk om...ook al heeft hij meer kans om het te krijgen...

Maar goed het is wel zorgwekkend...

7. imba 86

imba 86 Niet meer actief

De gekke koeienziekte....de mexicaanse griep......nu een dromedarisziekte.
    Ik weet niet wat ik nog moet geloven. Gaan ze hier ook een vaccin voor maken?

8. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon midden in MERS gebied maar onze compound is MERS vrij. Vooralsnog ben ik niet zo bang. Ben 10 dagen geleden in het ziekenhuis in Jeddah bevallen en toen ik thuis kwam waren mijn kinderen heel erg verkouden. Dan ga je wel even nadenken maar het gaat om een gewone verkoudheid.

9. imba 86

imba 86 Niet meer actief

15 mei zijn er volgens het nieuws 109 mensen overleden terwijl 14 mei het er 147 zijn?

10. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

Mar 9, 2014
    1,110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik vind het ook wel creepy,

toen mijn kleine man 3 maanden was die vogelgriep zo in opruk, heb ik de prik genomen en vond zo vervelend dat bij hem niet mocht :(,
    pfff,

en nu ben ik zwanger mijn tweede en komt dit nieuws weer naar boven. pfff ;) ik probeer zo min mogelijk aan te denken anders word ik gek van elk snottebel of nies wat ik zie en hoor

Share This Page