Verbeteren zaadkwaliteit?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Barbje, 19 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbje

Barbje Actief lid

1 okt 2016
    298
    208
    43
    Ik had deze vraag gisteren op een andere pijler gepost maar ik bedacht mij dat dit een betere plek is..
    Inmiddels 4 iui behandelingen achter de rug met zaadkwaliteit net 'goed' genoeg voor Iui. Nu even een pauze, ook door een vakantie. Even geen spuiten zetten is ook wel fijn...
    Ik lees hier veel over het verbeteren van de vruchtbaarheid van de vrouw maar wat minder voor de man. Hoe de zaadkwaliteit te verbeteren ?
    Wie van jullie heeft ervaring met bepaalde vitaminen? Google zoektocht levert wel wat op maar ik hecht meer waarde aan " echte" ervaringen.
    Acupunctuur ? Of iets anders?
    Alle tips en ervaringen zijn welkom!
    Ik zal de vraag ook voorleggen in het ziekenhuis over twee weken.

2. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Weet niet of je in NL zit met je behandelingen maar in NL zijn ze niet echt van de supplementen.

Wij lopen voor ICSI in Dusseldorf en wij slikken het volgende:

Vrouw:
    Orthica - Prena Fem (zwangerschapssupplementen)2x waardoor je 800mg foliumzuur slikt
    Now - B12 (smelttabletten)
    solgar - vit d 2 capsules
    kruidvat - vit E 400
    Super DHA visolie - vitaminesperpost 2 capsules

Man:
    Proxeed (erg duur maar speciaal voor verbetering van zaadkwaliteit)
    Foliumzuur
    multivitamines for men
    super dha (dezelfde als ik)
    vitamines D (zelfde als ik)

Hij heeft ok acupunctuur gedaan, maar dat deed hij meer voor mij dan dat hij er zelf wat mee had, en volgens mij heeft het ook echt niet geholpen.
    Laatste keer wel proxeed gebruikt in DD en nog meer verschillende technieken gedaan daar en zwanger geraakt maar ook gebleven!
    Succes!

3. bibia

bibia Lid

3 nov 2016
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wat je zou kunnen proberen is palmpollen met pure honing te gaan gebruiken. Dit verbetert de zaadkwaliteit.Ikzelf ga ze ook bestellen.
    Veel succes.

4. Wij hebben ook echt alles geprobeerd. Van pure chocola tot knoflook, van geen laptops meer op schoot tot geen telefoons meer in je broekzak en hele lijsten vitaminesupplementen (wij liepen ook in Düsseldorf). Hier heeft het niets geholpen helaas, maar het lijkt me absoluut de moeite waard om het eens te proberen! :)

Dit was ons lijstje, voor ons allebei;

Vitamine B6
    Vitamine B12
    Foliumzuur (400 microgram)
    Vitamine C (50 milligram) – man 50 – 100 mg
    Vitamine D3 (2000 IE)
    Vitamine E (250 milligram)
    Selenium (als sporenelement)
    Omega3 (1000 milligram)
    Zink (25 – 40mg) – Alleen man, vrouw niet

Foliumzuur, Omega3 en Vitamine D3 hebben ze bij de Tuinen met een groter aantal eenheden (als je D3 bij de Etos haalt, moet je bijvoorbeeld 20 pilletjes per dag slikken :p ).

Deel Deze Pagina