Hallo Wij gaan doorverwezen worden naar het AMC, zijn er hier mensen met ervaringen met mesa/pesa/tese en icsi Ook mensen die door zijn gegaan naar buitenland, bv Gent?
Ik ben ook benieuwd naar de reacties. Wij hebben een doorverwijzing van ons ziekenhuis naar Nijmegen. Hopelijk komen wij in aanmerking voor tese. Ben wel benieuwd na hoelang dit allemaal gaat duren enz. Mag ik vragen waarom jullie hiervoor in aanmerking komen. Ik heb geïnformeerd naar Düsseldorf en Gent. Vanwege de wachttijden die daar niet tot nauwelijks zijn. Maar niet alles wordt vergoed dus wij wachten eerst Nijmegen af
Ja, wij hebben vorig jaar Tese gedaan in het Amc en lig nu in bed na een punctie! bij mijn man waren geen zaadcellen meer gevonden en na de Tese konden ze 3 rietjes vullen! nu hopen op bevruchting en dan donderdag terugplaatsing. wat een warm bad kregen wij bij het Amc! veel beter als bij het Lumc...
Wauw, je ligt nu letterlijk in bed na een punctie. Hoe is de punctie gegaan? Doet het veel pijn? En krijg je narcose? Sorry voor alle vragen. Ben zo benieuwd. Hihi Hoop voor jullie op een terugplaatsing. Bij je man is ook helemaal niks gevonden?! Bij mijn vriend is 2 keer zaadonderzoek gedaan en beide keren helemaal niks gevonden. De grond zakte onder onze voeten weg. Nu wachten we al 4 weken op een eerste afapraak in Nijmegen en hebben we eigenlijk nog een beetje hoop dat ze met tese wat vinden..
Bij ons het zelfde, na 2 onderzoeken geen zaad gevonden. Vraag me alleen af of ze eerst de mesa en pesa proberen voordat ze een tese doen. Hoe ging dat bij jullie mathildeve? Spannende tijd voor jullie! Hopelijk gaat alles voorspoedig!
hey meisje29, ik lig inderdaad op bed maar niet omdat het niet goed gegaan is hoor, maar ik reageer blijkbaar nogal heftig op de morfine. ben ontzettend moe en draaierig! dus nu gewoon even dagje rust. het is heel goed gegaan, je krijgt geen narcose bij het Amc. ik kreeg een spuit in mijn buik met morfine, 2 paracetamol en diazepam. super lieve arts en verpleegkundige. ze vertellen alles wat ze doen. eerst buiten en binnen schoonmaken. dit laatste gebeurde met de eendenbek. voelt niet heel prettig, maar die ging er daarna ook gelijk weer uit. omdat mijn blaas weer vol zat moesten ze eerst urine eruit halen met een katheter. maar ik was inmiddels al wel verdoofd dus merkte er niets van. die verdovingsprikken waren er 2 en zijn niet pijnlijk. toen heeft ze de kant gekozen waar de meeste blaasjes zaten, het is een raar vervelend gevoel, maar de pijn is echt maar paar seconden per keer. dus heel goed vol te houden. als ik dit vantevoren had geweten hoe het voelde dan zou ik zeker niet zo zenuwachtig zijn vantevoren! van de 8 eiblaasjes zijn er 7 eicellen, dus mooi resultaat!
mijn man had trouwens eerder wel zaadcellen maar veel te weinig, zelfs te weinig voor ivf. omdat ik eerst 50 kilo moest afvallen is er een aantal jaren overheen gegaan, met als gevolg dat begin vorig jaar helemaal geen zaadcellen met gevonden werden. ook niet drie maanden later! bij de Tese hadden wij niets verwacht, we hadden zelfs al gesprekken in het ziekenhuis voor een donor. wij deden dit puur om uit te sluiten dat het met mijn man niet zou lukken. zo blij dat we dat nog gedaan hebben! mijn man is de Tese ook meegevallen!
Ja dat weet ik dus eigenlijk ook niet. Vlgs mij kan mesa bij ons niet ma pesa of tese blijft dan over. Ben benieuwd. Wann hebben jullie intake gesprek in amc?
Gelukkig lig je daarom op bed. Oehw een spuit in je buik vind ik al eng klinken. En dan de punctie helemaal. Ik ben een soort van bang voor naalden. Wordt al zenuwachtig als ik moet bloedprikken haha. Erg he. Maar we moeten sws bij ons eerst afwachten of er tese gedaan kan worden en dan of er überhaupt iets gevonden wordt. Fijn dat ze bij jou wat gevonden hebben. Hoe ging het met de hormonen enz allemaal?! Hoelang duurde het eerste gesprek en tese enz of weet je dat niet. Sorry als ik te veel vraag ma ben gewoon benieuwd wann wij alles kunnen verwachten. Vaak maak je je indd te zenuwachtig terwijl het later dan wel mee valt. Toch blijft het spannend allemaal. Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat😀
Oke eerst wel iets ma later niks meer dus. Ook heftig om ineens te horen. Maar als jullie indd als gesprekken hadden voor donor dan is dit wel een hele opluchting voor jullie. Super man!! Wij hebben het ook al over kid gehad. Hebben al rijnstate geïnformeerd en krijgen een oproep voor een eerste gesprek. We moeten er toch rekening mee houden dat ze Niks vinden. Wordt een spannend jaar.
Bij ons is nooit gesproken over mesa en of Tesa. Ze gingen gelijk voor Tese en de verwachting was ook al dat er niets gevonden ging worden. Mijn man is op zijn zesde geopereerd aan een liesbreuk. Ze hebben toen de ballen niet goed vastgezet,waardoor er een kant was afgestorven.deze bal is er later uitgehaald en hij heeft er nu nog maar 1 meer. Moest geen probleem zijn werd er toen gezegt, maar helaas was dit dus wel het geval. Volgens mij hebben wij maar 1,5 maand gewacht op de operatie en de uroloog is een super lief duits mannetje. Hij komt ons in de wachtkamer nog altijd even de hand schudden. Het is zon man waarbij je je gelijk op je gemak voelt. de operatie zelf mocht ik niet bij zijn, maar was heel snel gebeurd. Mijn man heeft ook weinig napijn gehad, alleen de pijn die je kan verwachten van vijf hechtingen in de balzak. Maar het is hem echt meegevallen! Als er niets gevonden zou zijn mochten wij ook gelijk door voor Kid, dat gaf ons ook een gerustellend gevoel. Niet nog weer op een wachtlijst. Maar gelukkig is het nog niet en hopelijk nooit nodig! Je mag alles Vragen hoor! Ik heb ook veel info verzameld op het forum
Dat is wel snel indd. En een fijne arts vind k ook belangrijk. Ik heb veel aan je informatie. Toch fijn om ervaringen te lezen van andere. Wij hebben vandaag post uit Nijmegen gekregen. Super netjes. Ze hebben alles op 1 dag gepland. 11-2 hebben we zaadonderzoek, gezamenlijke voorlichting , echo bij vriendlief, daarna afspraak gyn en afspraak uroloog. Hele dag vol gepland. Spannend !