We zijn nu al een goed jaar aan het proberen om zwanger te worden. Vorige week heeft m'n man zijn zaadjes binnen geleverd, en zoals ik al vreesde was de uitslag niet goed. Aantal op het nippertje, beweeglijkheid niet goed en de morfologie was ook niet goed. Dus hebben we besloten om over te gaan tot IUI. Vandaag moest ik gaan voor routine controles zoals bloedafname en een inwendige echo. Op de echo hebben ze iets gezien dat niet juist is, ze vermoeden een septum van mijn baarmoeder, dus een tussenschot. De echografist is het niet helemaal zeker, dus raadde hij aan om een hysteroscopie te laten uitvoeren, wat inmiddels reeds gepland is op 17/3, maar ik heb ook duidelijk gezien dat er iets zit dat er niet hoeft te zitten, je kon het zo zien? Dus nu heb ik schrik dat het inderdaad een septum is en dat ik moet geopereerd worden, blijkbaar is dit wel goed op te lossen, maar toch, het blijft een operatie. Herkent iemand dit?
Jeetje zeg, dat is een flinke tegenvaller zeg. Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee maar wil je ontzetten veel succes wensen de 17e! Elmo
Dankuwel Elmo, de steun kan ik nu wel gebruiken. Uw zoontje Ruben is trouwens geboren op mijn verjaardag!
Hé, dat is nog eens leuk zeg! Je vergeet Ruben nooit meer (hahaha). Maarre...wij Hollanders zeggen gewoon je en jij hoor Dat mag dus gerust op dit forum (weet dat het in België gebruikelijk is). Zie je erg op tegen de operatie? Elmo
Wel die hysteroscopie zal aan het licht brengen wat er juist aan de hand is, als het niet te erg is kunnen ze tijdens die hysteroscopie eventueel al een behandeling doen, zo niet, zal ik nadien moeten terug komen voor een eventuele operatie. Ik weet dus nog niet met zekerheid of het een septum is, er was iets te zien op de echo, ik heb het zelf ook heel duidelijk kunnen zien, het beeld was wel niet superzuiver, daarmee dat de echografist twijfelt, ik moet dus nog wat afwachten. En tja, als er een operatie moet gebeuren, zal het wel moeten, anders geraak ik mss nooit aan een kindje.
Hey meis, Je hebt idd geen goed nieuws gekregen en ik heb ook geen ervaring met een tussenschot maar wil je wel heel veel succes wensen met de HSG de 17e! Liefs, Marisha
Hey Marisha, bedankt! Leuk dat je na 26 rondes zwanger bent. Ik zie dat je ook uit Belgie komt, van waar ergens ben je? In welk ziekenhuis ben je in behandeling?
Ik kom uit de omgeving Sint Niklaas/Mechelen en loop in het Middelheim ziekenhuis in A'pen. Ik zie dat jij uit Aalst komt. In welk ziekenhuis loop jij dan?
In het UZ te Brussel, ik werk er trouwens ook, is wel gemakkelijk om tussendoor naar de consultaties te gaan.
goed nieuws: vandaag mijn hysteroscopie gehad en alles ziet er normaal uit, geen septum in baarmoeder, oef!, wat een opluchting!
Super dat je een goede uitslag hebt gehad! Da's toch goed nieuws dan he! Succes alvast met de IUI! Wanneer starten jullie?
ja t was goed nieuws, k was blij toen de dokter zei dat alles in orde was, oef! het onderzoek was wel minder aangenaam ,ik moest lokaal verdoofd worden en daarvoor kreeg ik 4 spuitjes rechtstreeks in de baarmoederhals, ja hallo, het eerste spuitje was wel pijnlijk, de andere 3 voelde ik al veel minder. Ik had achteraf wel bloedverlies en krampen zoals bij regels, maar dat vond ik niet erg, zolang alles maar in orde was! 4 april moeten we bij de prof gaan om het te bekijken, hij sprak van de inseminatie in eigen cyclus te doen, dus zonder hormonen, t hangt er vanaf wanneer ik mijn regels krijg, k zit nu op CD21, k weet dus niet goed, wanneer ik echt zou kunnen geïnsemineerd worden, nog een weekje geduld en ik weet meer.
katje, gelukkig dat je laatste onderzoek meeviel! ik denk trouwens als je nu op cd 21 zit, je je eisprong deze maand al hebt gehad.
ja inderdaad mijn eisprong heb ik al gehad, dus ik verwacht mijn regels volgende week ergens, en dan kunnen we beginnen met de inseminatie hé