In mijn keuken ontbreekt nog een goede messenset. Eerlijksheidshalve gebruik ik al maanden voor alles een; aardappelschilmesje. - Brood snijden met het aardappelschilmesje - Vlees in stukjes snijden met het aardappelschilmesje - eigenlijk alles; met het aardappelschilmesje En in uitzonderlijke gevallen gebruik ik een 'gewoon' mes, van ons bestek. En hoewel ik me al maanden kapot erger, heb ik nog niet de moeite genomen om een aantal goede messen te kopen. Maar zo kan het niet langer....Deze week gaat het gebeuren! Ik ben benieuwd welke messen jullie, en waarvoor, gebruiken en waar je ze gekocht hebt.
Kost wat maar dan heb je ook wat! https://www.google.nl/search?client=safari&hl=nl&biw=320&bih=416&tbm=isch&sa=1&ei=CmiFUYb5NMbsOubigPAK&q=global+messen&oq=global+messen&gs_l=mobile-gws-serp.3...0.0.0.8452.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c..12.mobile-gws-serp.9m9zwAc9StM
ik heb ook niet veel, aardappelschilmesje en een iets scherpere variant voor fruit. Een mes met kartels ideaal voor kipfilet enzo en een groot mes voor bijvoorbeeld taart. Prima toch?
Op onze bruiloft een messenset van iittalla gekregen: Iittala messenset « Servies.nl Nieuws Heel fijn, ik gebruik vooral het een na kleinste mes voor bijna alles!
Een vleesmes, groentenmes, tomatenmes, broodmes, aardappelschilmesjes. Niet van een bepaald merk of van 1 set. Meer hebben we niet nodig.
wij hebben een messenset bij de blokker gekocht, niet echt duur maar ook niet heel goedkoop. ik zou ze niemand aanraden, ze waren na een maand allemaal bot:x Mijn schoonmoeder heeft een tupperwareset. kost ook wat, maar levenslange garantie. laats was een met versleten, ze kreeg direct een nieuwe!
Wij hebben een hele mooie set van Berghoff, vlijmscherp en ijzersterk... Broodmes, voor het brood Groentenmes (groot blad) voor de groenten, meloen, ananas enz. Vleesmes, voor alle soorten vlees maar met name rund / varken / vis Wildschaar, voor kipfilet (blokjes / reepjes maken), knippen van kruiden Aardappelschilmesje, voor fruit Nog zo'n soort aardappelschilmesje, maar dan met meer kartels, voor het openmaken van verpakkingen en snijden van tomaat Messenslijper, voor het scherp houden van de messen Aardappels schil ik met een dunschiller Ook nog apart een kaasmes, niet van deze set Mijn man heeft heel vroeger in een keuken gewerkt, dus ik ben gedrild in het gebruiken van de messen waarvoor ze bedoeld zijn, anders krijgt hij een rolberoerte...
Ja!! Mijn man had al een set van deze toen ik hem leerde kennen en ik maak er inmiddels ook dankbaar gebruik van! Kan echt niet meer zonder!
berghoff Vleesmes Groentemes Schilmes Hak mes Broodmes Wildschaar En een aanzetstaal dat zijn de voornaamste dingen toch wel.
Vind ik juist niet. Voor kip gebruik ik het liefst zo'n glad scherp mes (of hoe zeg ik dat). Anders blijven er allemaal van die 'dingetjes' achter die je er moeilijk vanaf krijgt... Behalve misschien als je een vaatwasser hebt.
Wij hebben messen van Zwilling Henckels solingen. Hebben ze nu ruim 5 jaar en worden veel gebruikt! Was een dure aankoop maar absoluut geen spijt van.
Ik ben ook wel benieuwd, tot nu toe gebruik ik voor alles een goedkoop tomatenmesje. Tot nu toe vind ik die het fijnst voor groentes en vlees.
ik heb jaren geleden ook de messenset van tupperware aangeschaft (kon toen met een mooie aanbieding!) Ben er tot op de dag van vandaag super blij mee. Moet wel toegeven dat ik vrij veel dezelfde gebruik (ben namelijk niet gedrild in wat ik waarvoor moet gebruiken) ik heb ze pas laten slepen en ze zijn weer zo goed als nieuw en vlijmscherp. Bewees was een flinke snee in mn duim
Wij hebben hier geen messenset, mis hem ook niet moet ik zeggen. Wat wij vaak gebruiken is ons hakmes. Lang geleden ooit eens gekocht na een tip van vrienden. Zo'n echt chinees geval, werkt perfect om van alles en nog wat mee te hakken. Aanzetstaal erbij om hem goed scherp te houden. Verder goed broodmes en een paar scherpe snijmesjes en meer niet. Ohja en het mes lijkt een beetje op deze: een aanrader, al moet je niet te bang aangelegd zijn, mijn schoonmoeder vind het nog steeds een eng ding
Hier een messenblok met 6 messen en een schaar erin van het merk Zwilling (serie four stars). Ik zou niet anders meer willen en gebruik ze iedere dag meerdere keren. Lekker scherp waardoor je snel en moeiteloos groenten, vlees, vis en kruiden snijdt. Inderdaad zoals anderen al zeggen tis niet goedkoop maar je kunt er jaren mee vooruit (gebruik die van mij al tien jaar )
Ik had een messen set (3 stuks) gekocht voor 2. Ooit bij een outlet winkeltje. Ik wou ze eerst niet kopen omdat ik dacht een keer snijden en ze zijn kapot. Maar na een jaar doen ze het nog steeds prima! Ik gebruik ze voor vlees en taart etc..