Ik heb al een beetje met de zoekfunctie gezocht op dit onderwerp, maar het blijft toch nog een beetje spoken. Ik heb 3 katten waarvan eentje nog jong is, 8 maanden. Geen heel jong katje meer dus, maar toch nog verre van volwassen. Is op die leeftijd hij nog steeds een groter risico op toxoplasmose of is dat echt alleen bij hele jonge katjes? Verder maak ik uit voorzorg de kattenbak schoon met handschoenen en in de 2 weken dat manlief thuis is mag hij het lekker doen. Is dat voldoende bescherming of is het stuiven van het grind ook besmettelijk? Als ik m namelijk helemaal leeg gooi stuift het ontzettend. Is het verstandig een mondkapje te dragen of kan dit helemaal geen kwaad? Ik schep de bakken iedere dag uit, dus er ligt nooit iets van ouder dan een dag in. Alvast heel erg bedankt voor de reactie. Groetjes, Sandra
hoi Sandra, het geldt eigenlijk alleen voor heel jonge katjes. De maatregelen die je neemt zijn voldoende. Waarschijnlijk ben je ooit al besmet geweest met toxoplasmose, dan is er helemaal niets aan de hand. Geen zorgen! Mirjam