Wie heeft er een fotoshoot gedaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stinkerbell, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik ben nu 23 weken zwanger en niet echt fan van een camera. (duik meestal weg :))
    Graag wil ik toch wat mooie foto's hebben van mijn buikie. Wie heeft dit ook gedaan en weet wat het ongveer kost? En word je daar ook opgemaakt? Ben daar ook al niet zo goed in. haha

2. blijmeisje

blijmeisje Fanatiek lid

16 jan 2009
    2.188
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hoi Sanka,

Ik heb vorige week (met 35,5 week) een fotoshoot gedaan. Erg leuk! Wij hebben eerst op internet gezocht naar fotografen in de buurt die foto's maakten die ons aanspraken. Dat verschilt namelijk nog al en is heel persoonlijk wat je mooi vindt.
    Bij ons werd ik niet opgemaakt, maar naturel is meestal het mooist (beetje mascara etc). Ze retoucheren meestal pukkeltjes enzo ook wel weg. Ik had een paar setjes kleding meegenomen, zwart en wit, maar dat vertelt zo'n fotograaf je ook wel. Het kostte bij ons 45 euro voor de shoot (ruim 1,5 - 2 uur), hij kiest dan ong. 15 foto's uit en gaat die bewerken en die kunnen wij dan nabestellen. Dat kost 6 euro voor 13x18 tot 32 euro voor 30x40 en evt op canvas.

Dit zal per fotograaf verschillen, maar dan heb je een idee. Het is echt wel de moeite waard omdat het gewoon altijd mooie foto's worden, heel anders dan de huis, tuin en keukenfotografie...

Succes!

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb een vriend met een fotostudio ze laten maken dus mij koste het niks. En ze zijn erg mooi geworden. Zeker beter dan de huis-tuin en keuken foto's

het is per fotograaf verschillend wat het kost, dus ik zou gewoon eens rondbellen in je omgeving.
    Soms hebben ze wel iemand die de make up kan doen maar meestal moet je dat zelf doen, of je gaat van te voren bij iemand langs die dat voor je kan doen, maar eerlijk is eerlijk het draait dan om je buik en niet om je gezicht.

Een tip die ik wel kan geven, ga rond de 34-35 weken. Dan is je buik het mooist en je kindje nog niet ingedaald. Als die eenmaal ingedaald is dan 'zakt' je buik en ziet het er niet mooier uit.
    Verder vind ik het mooi als je een witte blouse (nog niet bij je borsten dicht) met een blote buik. Maar google eens op zwangerschapsfoto's een print een paar die je mooi vind en neem die mee naar de fotograaf. Dan weet hij/zij wat je bedoeld en wat je wilt.

Veel plezier

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Mijn vader is semi-professioneel fotograaf, doet shoots op locatie of in de studio. Zijn site is www.freewebs.com/adrieh Daar kan je ook contact opnemen en info vragen ;) Veel succes verder :)

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Allemaal super bedankt voor de info. Ook handig om te weten dat ik beter rnd de 34 of 35 weken kan gaan. Heb ik nu ook nog mooi tijd om rond te neuzen wat ik wil.
    En ik zou voor de makeup inderdaad ander gewoon even langs een salon kunnen gaan. Niet aan gedacht :).

6. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik ben zelf lerende in de beroepsfotografie en ik vind het altijd super leuk om zwangeren op de foto te zetten.
    Helaas heb ik (nog) geen eigen fotostudio en daarom huur ik er een in zaltbommel.

Ik zou het zeker aanraden om een fotosessie te laten maken, want een zwangere vrouw is zo ontzettend mooi....

Succes met het zoeken naar een geschikte fotograaf.

7. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Oh ja, en als ik jou was zou ik alvast rondkijken en ideeen op doen wat je graag wilt:
    Wil je blote buik/borsten?
    Wil je met spulletjes werken, zoals schoentje, muisjes etc
    Wil je zwart/wit of juist wel met kleur?
    Als je met je vriend gaat zou ik dezelfde kleur kleren aan doen. of de een zwart en de ander wit

En nog een tip, als je eenmaal op de foto gaat zorgen dat je geen strakke kleding draagt, want dan zie je die streepjes op je buik en dat is jammer... Kan op zich wel weg gewerkt worden, maar een minder bewerkte foto is toch altijd mooier....

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Voor mij is het vrij makkelijk heb namelijk al verschillende fotografen gehad die een fotoshoot willen maken tijdens mijn zwangerschap gratis (dit omdat ik hen ken van eerder modellenwerk)

In het geval van dat je moet betalen zit er een groot verschil tussen wat mensen vragen... Ik ken fotografen die zo'n 30 euro vragen maar ik ken ook fotografen die al gauw richting 60 - 100 euro lopen...
    Ik zou zeggen: gewoon goed rond kijken en prijzen opvragen, ook goed kijken naar de foto's die ze al eerder hebben gemaakt en kijken of het bij je past....

Succes! En ik zou het zeker doen!

P.s ik weet niet waar je precies vandaan komt? Maar misschien dat ik anders nog wat tips zou kunnen geven qua fotografen mocht ik iemand kennen bij je uit de buurt....

Deel Deze Pagina