Hoi Verloskundige, Ik heb even een wat vraagjes. Ik heb mijn 20 weken echo gehad en op het formulier staan de bevindingen. Het meeste komt wel overeen, maar bij de femurlengte staat conform 20 w en 3 dagen ik was op dat moment 21w en 4 dagen. Kan dit kwaad? Bij alles stata normaal maar bij de wervelkolom staat intakt is dat dan ook goed? Een heleboel dingen die jullie noemen bij de 20 weken echo staan helemaal niet op mijn formulier. Maakt dat uit? Alvast bedankt voor het antwoorden. Groetjes Nathasja
hoi Nathasja, wervelkolom intact betekent dat die normaal is. Ik heb het meest uitgebreide formulier beschreven, maar dat wordt eigenlijk alleen gebruikt bij een echo in een academisch zieknhuis waar speciaal naar alles wordt gekeken. De normale 20 weken echo kijkt alleen naar de meest belangrijke dingen, zoals bij jou. Het is prima dat alles overeenkomt en dat het beentje iets korter is dan gemiddeld. Dat is een variant van het normale, soms trekt dat nog bij, maar misschien heeft jouw kindje niet zulke hele lange benen. Wat ook nog altijd kan is dat het een meetfout is, het hangt er maar net vanaf waar het kruisje wordt gezet. Mirjam