Pos zw.test -> bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door emjee11, 27 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Hallo,

Gisterochtend heb ik een kv2v5 gedaan (1 dag voor NOD).
    Deze test was POSITIEF, duidelijk licht 2e streepje te zien.
    's Avonds een CB digital (zwanger/niet zwanger gedaan) en deze geeft aan "niet zwanger".....
    Vanochtend weer een kv2v5 gedaan en het streepje is nog zichtbaar.

Kan het zijn dat je toch "bloed" op het moment dat je eigenlijk ongesteld moest worden of misschien toch een vmk?
    Krijg je bij een vmk meestal ook nog andere klachten?

Bedankt.

Groet,

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een test met ochtendurine is betrouwbaar, als die positief is, ben je zwanger.
    Ja, je kunt best een beetje bloed verliezen zonder dat het een miskraam wordt. Altijd spannend, in het begin. Neem je foliumzuur en vitamine D?

Mirjam

3. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Mirjam,

bedankt voor je reactie.
    Ik neem al VSM puur mama + visolie (had ik nog staan...).
    Inmiddels al 3 dagen na NOD en nog steeds hetzelfde verhaal, maar erg verwarrend. De CB gaf vanmorgen "niet zwanger" aan en aangezien ik geen urine had opgevangen kan ik de kv2v5 niet meer doen vandaag. Natuurlijk hoor je weleens wat en dus heb ik een vervolg vraag:
    - zijn de sympthomen bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hetzelfde als bij een gewone zwangerschap?

Ik weet dat ik vooruit loop op de zaken, maar omdat ik vooral ook rechts van m'n buik vaak een drukkend gevoel hebt, spookt er vanalles door je hoofd.....

Bedankt voor je reactie.

Groet,
    Emjee

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou maar stoppen met testen, het heeft geen zin om dat steeds te doen en brengt je alleen maar onzekerheid. De kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is erg klein. Zo vroeg herken je dat meestal niet. De pijn die je nu omschrijft klinkt als groei-pijn, bandenpijn. Pijn van een EUG is ondraaglijk.
    Probeer vertrouwen te hebben in je lijf en in je zwangerschap.

Mirjam

5. emjee11

emjee11 Bekend lid

6 dec 2011
    856
    0
    0
    Gelderland
    Dankjewel voor je snelle antwoord.

Groet,
    Emjee

Deel Deze Pagina