Met 1.5 jaar naar turkije

Discussion in 'Baby en dreumes' started by piccolina, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #1 piccolina, Mar 27, 2014
    Last edited: Mar 27, 2014
    Ik kan kiezen tussen Side (ali bey/ prince turan/ setido turan) en Bodrum (kefaluka resort)
    Maar wat ik mij afvraag ik hoe trek kind dat van 1.5 jaar; 4 uur vliegen en 2 uur transfer bus (bodrum). Of 1 uur side.
    Scheelt 400 euro in Bodrum goedkoper dus we zouden miss ook taxi kunnen regelen.
    Onze dochter is lastige ze slaapt nooit op handen en ik hoorde dat in vliegtuig moet ze op schot. Ze zit ook nooit op handen hoe doe ik dat dan??
    Ervaringen mee??

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik begrijp niet wat je bedoeld met 'op handen'

En ze hoeft niet op schoot maar dan moet je een ticket kopen... dat kan altijd. Je kunt dan bijvoorbeeld je autostoel mee nemen en dan kun je haar 'vastzetten'

Wij zijn met een kind van 16 maanden naar de VS gevlogen en moesten daar een huurautoregelen (die verhuurmaatschappijen liggen niet naast de startbaan zeg maar) en dat ging prima.

3. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik lees mee. Wij gaan naar Side, met 2 ukkepukkies. Ik vind vooral de transfers een 'dingetje'.
    Wat betreft vliegreis is mn instelling: dat wordt bikkelen, bikkelen, bikkelen en vooral rondlopen als we in de lucht zitten.
    Heb ook al een tas cadeautjes voor in t vliegtuig gekocht, die ze in turkije ook eventueel kunnen gebruiken
    -kleurboek met kleurtjes en stickertjes....veeel stickertjes
    - memorie
    - iets te snoepen
    - een nieuw boekje

De rest weet ik niet meer .... :-s
    Voor mn zoontje neem ik gewoon wat rammerlaars mee. Voor hem zijn herkenbare dingen leuker

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij als je van te voren bedenkt dat het bikkelen wordt.. dan wordt het ook bikkelen. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat je 'aan de bak' moet.. Ja, je zult je moeten instellen op de entertainment van je kind (al verbazen je je soms door ontzettend snel in slaap te vallen).
    Neem veel speeltjes mee en dingen om te knabbelen (lekker priegelen met je vingers in een bakje/doosje). Natuurlijk drinken (rietje of tuit) voor bij het opstijgen en landen.

Een magic tekenbord is heel handig voor iets groter kindjes. EN natuurlijk een DVD speler! Verder boekjes lezen en vergeet vooral ook geen reserve kleding en reserve spenen!

5. Jekil

Jekil Actief lid

Sep 29, 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Owja reservekleertjes, dat is een goede.
    O en wij hebben de i-pad vol geplemd met kinderdingen. Morgen nog even uittesten of ze t ook doen zonder wifi

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier slaapt ze ook niet makkelijk maar in het vliegtuig is ze toch snel in slaap gevallen. Nu is het wel zo dat we op de heen vlucht 6u vlogen.
    dus 3u uit bed 4u uit huis. En ze sliep pas 22u de avond ervoor.

de terug vlucht sliep ze om 00:00 - 06:30 opstaan. 10:30 boarden. We hadden wel tussenlanding dus 2e x ging ze pas slapen.
    speeltjes en filmpjes hadden geen zin hier ze zat steeds heen en weer te klimmen.
    op de terug vlucht kon ik dat alleen niet aan. Ik was harstikke ziek van de vlucht.

al met al is het mee gevallen met onze drukte maakster.

7. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Mijn zoontje slaapt ook niet op schoot. Toen wij met hem gingen vliegen, hadden we een draagzak mee. Zodra hij moe werd, deden we hem daarin en hij viel in slaap. Ook tijdens de transfer heeft hij nog even lekker geslapen in de draagzak. Geen idee hoe het zou gaan op deze leeftijd...

8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #8 piccolina, Mar 27, 2014
    Last edited: Mar 27, 2014
    draagzaak geen optie al lang niet ze wil niet in.
    Mc ook niet ze vind het vreselijk of vastgebonden worden.
    Extra ticket word hem niet is al duur genoeg.

Opzich 4 uur vliegen vind ik niet zo ramp denk ik we gaan gewoon lopen heen weer of stickers of boek of filmpje als dat lukt. Het moet dat kan niet anderz.
    het gaat mij meer over transfer dus met de bus 2 uur tot bodrum of 1 uur tot side..
    Of beter geld aan taxi uitgeven?

Idd speeltjes, kleren.. Maar zoals ik dat nu zie niets stopt haar van lopen en klimmen bij andere hihi.
    Daarover moet ik pas later nadenken ik kan niet eens hotel kiezen 8/

Jekil: in welk hotel gaan jullie??

Nog vraagje. Ik zit te twijfelen over kinderzwembad. Er zijn gewone met of zonde ini mini glijbanen maar er zijn ook zoals op ali bey soort zand zwembad waarop geen stoep dus is. Is het wat of maakt dat niet uit?
    Is gewoon dat we al 5 jaar niet op luxe vakantie geweest en hebben hard gespaard en willen nu iets waar onze dochtertje van 1.5 in september ook leuk zal vinden. Met het oog op dat ze te drukke en ondernemende baby is zit ik te twijfelen wat is beter en wat echt nodig is..

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik vind de reisduur naar Turkije persoonlijk te lang.

4u vliegen is echt lang (ik vind dit voor mezelf al lang, laat staan voor je kind), en dan nog eens zo lang op de bus.

Wij kiezen ervoor om max 2.5u te vliegen, en bovendien zoek ik een hotel dat niet verder dan 20 km van de luchthaven is.
    Het zou kunnen dat we zelfs een taxi nemen naar het hotel, ipv de transferbus te nemen.
    De bus rijdt namelijk langs 10-tallen hotels voor je eruit kunt. Dit duurt altijd veel langer dan je verwacht. (dit vind ik voor mezelf ook altijd vervelend ;))

We zijn vorig jaar naar Tenerife geweest (vlucht was bijna 5 uur). Dit ging prima met onze dochter van 8 maanden toen. Maar deze zomer zou dat niet meer gaan, nu is ze veel te actief, en slaapt ze niet meer zo gemakkelijk op schoot.

10. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ga je dan niet naar een hotel dat dichter bij de luchthaven ligt? Wij gaan altijd naar bodrum, in een heerlijk hotel op maar 25 minuten van het vliegveld.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Soms vraag ik me af of ouders niet teveel willen. Heel eerlijk? Ik heb me erbij neergelegd toen ik kinderen kreeg dat ik de komende jaren mijn vakanties bij Center Parcs spendeer. Wel verschillende parken. Waarom, en dat is echt niet beledigend of beschuldigend bedoelt, wil je perse met een kind van 1,5 vliegen én nog een transfer? Pff ik heb er echt geen zin in en zou zo echt niet vrolijk op vakantie zijn.... Maargoed dat ben ik. Maar misschien is het ook omdat ik weet dat we allemaal leuke dingen gaan doen als de kids oud genoeg zijn (roadtrip Amerika, Disney-cruise etc.).

12. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Tja piccolina, van wat ik steeds van jou lees lijkt je dochter heel erg op de mijne. En no way dat wij op vliegreis gaan, nu (op 1,5 jaar) of deze zomer. Ze kan gewoon zo lang niet stilzitten, dus een vliegreis én transfers, dat wordt voor niemand prettig. En vakantie moet toch vooral prettig en ontspannend zijn. Ook voor de medereizigers, trouwens (want ik weet dat je je kind niet graag iets verbiedt... In een vliegtuig zal dat toch moeten).

Vliegreizen, dat wordt nog enkele jaren wachten. Dit jaar gewoon dichtbij met de auto, dat wordt vast ook prettig.

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Wij willen graag ook vakanties met excursies doen etc. En wij hebben ons er dus bij neergelegd dat we luxe zon vakanties hebben en lekker veel wandelen.
    alhoewel we hebben op onze vakantie in jan ook een grand tour gedaan 10:00 - 19:00 weg. en ze heeft het prima gedaan.
    Goed gegeten en gedronken alleen moest ze veel zitten dat was minder voor haar natuurlijk.

14. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb overigens super actieve kids die ik echt no way 4 uur kan laten zitten dus vandaar dat ik mezelf dit echt niet aan zou doen. We gaan naar parken op max 2,5 uur rijden waarbij we onderweg minimaal 1x stoppen hahaha. Anders is t krijsen.

15. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Wij gaan dit jaar ook met ons meisje op vakantie +/- 4 uur vliegen. Ze is dan 13 maanden. Ik maak me er niet zo druk over. Ik zorg ervoor dat ik alles bij de hand heb in haar luiertas. Van drinken, eten, luiers, kleren tot enterainment en dan zien we het wel. Als je verder wilt dan NL dan zal je het toch eens moeten proberen. Of je kind nu 1,5 of 4 is, stilzitten blijft moeilijk en slapen dat zien we dan ook wel weer. Van een dagje met minder ritme gaan ze niet dood in mijn beleving.
    Als dit voor de vakantie al zoveel stress brengt, dan zou ik eens kijken of dit wel iets is. Sorry niet stom bedoelt ofzo.

Tip van een stewardess, neusspray half uur voor vertrek i.v.m. oortjes en goed drinken.
    En volgens mij moeten kindjes tot 3 jaar bij de ouders op schoot.

16. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Tja, ik denk dat je voor je zelf moet bepalen wat handig is. Jij kent je dochter het beste. Als je denkt dat de hele reis te veel is, zou ik het niet doen. Daar doe je jezelf en je dochter geen plezier mee en valt die vakantie waar je zo hard voor gespaard hebt ook in het water. Dan kun je die beter nog een jaartje uitstellen. Als ze 2,5 is vindt ze het misschien een beleving op zich om te gaan vliegen...
    Aan de andere kant is de reis maar 1 moment in de vakantie en meestal valt het altijd wel mee. Als je er bent, ben je het zo weer vergeten. Met een beetje "geluk" heb je een vlucht op een verschrikkelijk tijdstip vroeg in de ochtend en is ze zo moe dat ze toch op je schoot in slaapt valt...

Wij zijn met 7 maanden naar Griekenland geweest. De heenvlucht was ook lang. We hadden ook nog een tussenlanding waardoor de heenreis 7 uur duurde. Bij het boeken wisten we dit niet. Maar het is heel goed gegaan. Dochterlief heeft de hele vlucht geslapen. Maar een kind van 7 maanden of 1,5 jaar is een groot verschil. Ik denk dat mijn dochter nu ook niet meer zo lang stil zou willen zitten. En zij is heel makkelijk en rustig.

Wij hebben er om die reden nu voor gekozen om een paar weken naar een stacaravan in Frankrijk te gaan. We houden van kamperen, maar in een stacaravan is het net wat gemakkelijker. We rekenen er op dat ze in de auto goed slaapt en sowieso rijden we in korte etappes en ook in de avond...

17. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij zijn vorig jaar naar Turkije geweest maar heb het wel een beetje aangepast. Mijn dochter was toen net 5, mijn zoontje net 3 en de jongste 1j4m. We hebben zelf de reis samengesteld. Beetje gevlogen op normale tijdstippen (heenweg vlogen we om 12.00 uur ofzo en terugweg moesten we wel rond 6 uur uit het hotel vertrekken maar heb dat liever als aan het einde van de middag bijv). Transfer wilde ik pertinent niet. In het vliegtuig zaten we voor mensen die dus al om 3 uur s'nachts uit het hotel weg moesten, toen lagen wij dus allemaal nog te pitten. Verder was het hotel 20 min van de luchthaven (zaten in Antalya) en dan reden we er dus rechtstreeks heen en hoefde we niet nog allerlei hotels af want dat zag ik echt niet zitten met 3 kinderen).

Op deze manier een hele fijn vakantie gehad :D

18. micnick

micnick Actief lid

Jan 17, 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ga je dan niet naar Lara? Dan heb je een korte transfer. Binnen een minuut of 20 in je hotel.
    Wij zijn bewust nog niet gegaan. Zie het vliegen niet zitten. Mijn zoontje kan geen moment stil zitten. Ook dvd boeit hem geen meter. Dus wij wachten tot hij bijna 3 is...

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,818
    5,952
    113
    Female
    Voor mij was 4/5 uur vliegen de max met kindertjes tot 3.
    Daarna maakt het niet zo veel uit, toen oudste dochter net 3 was zijn we heerlijk naar thailand geweest.

Wat ik aan boord zie,is dat het uiteindelijk meestal wel meevalt.
    En als het niet meevalt...nou ja, so be it.
    Dan huilt je kind.Ik zie vaak dat ouders dat heel erg vinden.Hoeft niet!

Je doet als ouders je best om geheel zo soepel mogelijk te laten verlopen.
    Dus:veel afleiding in de vorm van eten,spelen,lezen,tablet.

De maxicosi of autostoel kan niet altijd mee aan boord:het past niet altijd.
    .Toch hebben wij het wel vaak meegenomen (in het ruim), zodat baby/dreumes in de bus een tukje kon doen.
    Vaak zijn ze dan zo uitgeput van alles dat het wel wil...

Ik zou zeggen:lekker doen!
    Kies een kindvriendelijk hotel en tja,liever een hotel dat qua transfer iets gunstiger ligt.
    En reserveer van te voren je stoelen zodat je zeker weet dat je naast elkaar zit.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,818
    5,952
    113
    Female
    Tot 2 jaar :)

Share This Page