Waarom niet Alanya en dan vliegen op Gazipasa? Wij zijn in Blue Wave verbleven echt super bevallen ! Het is drie sterren maar zeker 5 waard , om ons heen allemaal verhalen van vijf sterren waar mensen ziek werden na het eten, hier geen negatieve dingen gehoord. Ook vliegen was 3,5 uur en bus maar 3 kwartier echt super te doen ! Wij zijn juni vorig jaar geweest ons zoontje was 13 maanden, hoe flexibel je jezelf opstelt hoe makkelijker het gaat het viel echt reuze mee allemaal ! En hij heeft de tijd van zijn leven gehad
Hier hebben we al 3x gevlogen met onze meid... bij 11, 15 en 23 maanden. Naar Tenerife, Gran Canaria en Egypte. Vorig jaar naar Kroatië gereden... Was niet altijd ideaal, maar goed daar moet je ook niet van uit gaan... Lekker een boekje lezen tijdens de vlucht zit er gewoon niet meer in. Hadden genoeg eten, drinken, boekjes, ipad etc meegenomen. Hier ook geen stilzitter maar het ging toch goed hoor.... Het is ook maar net hoe je er zelf in gaat. Die transfer zou ik kijken of dat korter kan. Gewoon je bestemming/ hotel op aanpassen. Taxi zou ik niet doen want dan moet je haar nog op schoot houden en de rit is vaak maar nét iets korter... Vond het toch altijd de reis wel waard!
Bodrum staat ligt dus 2 uur rijden. Welk vliegveld is dan?? Side/lara ligt ongeweer bij elkaar dat is idd 20 min rijden. Heb hotels in side zoals ali bey en prince turan vind ik leuke. Autovakantie gaat zeker niet ze kan niet lang in auto. En ik vind het geen vakatie zelf thuis heb ik namelijk meer rust en luxe.. Griekland etc voor het wat je krijgt voor kwaliteit-prijs in 5* turkije krijg je in griekland spanje etc niet. Het is gewoon of peperduur of moet je niet te veel willen. Misschien willen we te veel maar als ik ga op vakantie keer per aantal jaren en uitgeef veel geld wil ik idd gewoon veel. Als het aan kind ligt ze is ook blij hier op strand naast huis. Hier gaat het op onze vakantie waarbij we uiteraad rekening houden met haar: transfer, glijbanen, kinder menu, schoon en kinderpakket, buggy te leen Ga nogmaals side en lara bekijken.. Tips voor hotels in Lara??
Moet je persee naar turkey ? Wij zijn in de winter naar lanzarote geweest. Super groot hotel. Super luxe veel zwembaden kind vriendelijk en ook kinder menu. Kijk maar hotel dream gran castillo. Transfer valt mee. Zandstrand is wel 3 kwartier lopen. Je kan er ook een buggy huren. Ze hebben een speeltuin 2x pw luchtkussen. kinder zwembad met glijbanen. Een zwembad waar ook zand is vlakbij. Een kuuroord 1x gratis gebruik de rest betalen. Was service (wel prijzig)
Hotel royal wings in lara, is echt een goed hotel. Limak lara ook super. Wil je liever iets kleinschaliger, melas lara.
Jammer dat autovakantie niet gaat, wij gaan dit jaar met peuter van 2 en baby van 10 weken naar Frankrijk lijkt me een stuk relaxter..
Het vliegtuig naar Turkije is trouwens best klein (corendon) wij konden echt niet rondlopen maar het gaat vanzelf, tegen alle verwachting in heeft zoontje 1,5 uur op schoot geslapen, verder filmpjes gekeken op de tablet enzovoort..
Je kind wil niet vastgehouden worden of in de draagzak oid, waarom ga je dan met het vliegtuig? En stukjes lopen in het vliegtuig hoe wil je dat dat gaan doen? Op dit soort vluchten is er 1 smal gangpad waar de stewardessen ook doorheen komen met een karretje en mensen die naar het toilet gaan oid. Als je weet dat het niks is voor je dochter waarom wil je het dan perse? Wij hebben ook een ondernemend meisje dat niet stil wil zitten en kiezen bewust voor een auto vakantie, kunnen we zelf het tempo bepalen, stoppen als dochter even niet meer wil en we zijn geen andere mensen tot overlast. Jammer van die luxe vakantie maar dat hoort er nou eenmaal bij als je kinderen hebt.
Nou, dan zal ik vast de asociale zeur zijn, maar als medereiziger zou ik niet opgezet zijn met 4 u lang naast een huilend kind zitten dat niet wil stilzitten. En ja, natuurlijk kan een kind al eens lastig worden. En dat mag. Maar als je weet dat je kind niet kan stilzitten (zoals mijn dochter, of die van piccolina), dan begrijp ik echt niet wat je op een klein vliegtuig gaat doen.
Wij zijn ook twee keer naar de Canarische Eilanden geweest en ik vond het daar in alle opzichten erg kindvriendelijk. Zowel qua zwembaden, speeltuinen, mensen, restaurantjes etc. Tevens minder lange transfer en net zo'n lange vliegtijd...
Ik kijk nu ook europa heb dream castillio bekeken maar vind toch minpunt het zee dat het zo ver is. Verder transfer staat ook 1 uur dus zoveel verschil zie ik niet. Vliegen weet ik niet hoelang maat ook vast 2 uur. Andere tips in hotels spanje? Kanarische eilanden? 5*? Ga het wel bekijken als alternatief. Ik zit zelf beetje vast aan dat beeld voor kinderzwembad. Ik zelf geloof dat zo iets voor onze drukke ondernemende dochter echt top zal zijn soort strand zonder zwembad randen. Zonder dat ze hard valt op tegels. View attachment 386068
Wij hebben ook gevlogen toen ze anderhalf was ook naar turkijke en zijn geland op izmir en daarna nog een uur in de bus. Naar het aqua fantasy hotel in selcuk ( kusadasi ) En dat was prima te doen. Ze was al tijdens het opstijgen in slaap gevallen voor anderhalf uur en daarna de tijd kunne uitzitten met boekjes Ipad etc
Op Tenerife zijn we hier geweest: Parque Santiago III (Appartementen), Spanje met Arke.nl Op Gran Canaria hier: HD Parque Cristobal Gran Canaria (Vakantiepark), Spanje met Arke.nl Zijn wel geen hotels, maar daar kiezen wij bewust niet voor met een klein kind! Erg tevreden over beide locaties! Ook beiden met kinderzwembad... en voldoende speelgelegenheid.
Ik lees even mee. Hier eind sept/begin okt ook naar Turkije met dochter van dan 17 mnd en dochter van ruim 3,5. Ook voor Spanje/Canarische eilanden gekeken, maar prijs/kwaliteit is in veel gevallen beter in Turkije. Wel kiezen wij bewust voor een plaats dichtbij het vliegveld. Ik denk dat het lara wordt. Eens eerder geweest en je bent er dan in 20 min. Wel zo fijn na een vermoeiende reis.. @ piccolina: het hotel ziet er prachtig uit, zeker een pluspunt dat strand/zwembad. Voor mij persoonlijk zal een korte transfer wel zwaarder wegen. Weet iemand of kinderen nog extra gevaccineerd moeten worden? Wat is het advies? Weet zelf dat ik 2x ben ingeënt enkele jaren terug voor reis Turkije..
Vorig jaar zijn wij met onze dreumes van 1,5 jaar en ik zwanger van onze dochter naar turkije geweest 4,5 uur vliegen en een transfer van 2 uur. Gewoon in stappen en niet te veel over nadenken. Onze kerel is.ook flink druk ondernemend mannetje maar je past jezelf snel genoeg aan. Die bus is even lastig maar ach prima te doen hoor. Verder vermaakt de kleine zich prima met zwembad en mooi weer. Wij hadden nog een groot aquapark erbij maar dat was ook meer omdat onze kleine man verzot is op glijbanen en het kan hem.niet hard en snel genoeg gaan. Maar hij vermaakte zich ook opperbest in het zwembadje zonder glijbanen. Emmertje en schepje daar gekocht en een bal met een opblaasbootje en hij heeft zich super goed vermaakt.
dat is voor hep B. Kinderen worden tegenwoordig standaard tegen hep B geent. Je kan nog kiezen voor een hep. A enting.
Transfer is half uur naar dream gran castillo. Met de bus naar strand is 5 a 10 min alleen moet de buggy ingeklapt worden. Zwembaden zijn daar geen tegels. vliegen is wel 4 uur maar is ook canarische eilanden.
Nou bedankt, ik denk dat ik bij ali bey in side toch het gevonden heb wat we zoeken. Is idd 20 min transfer. Ga kijken voor goedkopere aanbiedingen. Dat vliegen 4 uur is dan moet, helaas ik ga daar mij ook niet druk om maken ik zie het wel, ze is ook dan wat ouder dan nu en opzich miss zal het goed kunnen gaan. Ik ga niet voor iemand anders plezier in vliegtuig mijn eigen plezier en vakantie belemmeren. We zijn allemaal ooit kinderen geweest en druk of niet. En voor zo veel ik weet zitten kids toch redelijk bij elkaar zeg maar zodat zonder kids ook niet gemengt zitten.