Onze zoon is nu 3 maanden en 1 week oud. 2 weken geleden woog hij 5700 gram, dus zal nu over de 6 kg zijn. Hij krijgt nu nog 5 flessen. 4 van 200 cc en 1 van 165 cc. De voorlaatste fles krijgt hij meestal rond half 8/ 8 uur. Daarna is hij meestal nog wakker tot rond half 10 en gaat dan slapen. Ik maak hem dan om 23 uur nog wakker voor een voeding. Hij krijgt dan 165 cc maar drinkt deze niet altijd leeg. Nou vind ik het steeds meer zonde om hem om 23 uur wakker te maken voor een voeding aangezien hij dan net 1,5 uur slaapt. Hij slaapt dan tot rond 8 uur 's morgens. zou ik de laatste fles kunnen laten vervallen en bijvoorbeeld de voorlaatste fles wat kunnen verhogen. Of is rond 19.30/20.00 te vroeg voor de laatste fles. 2 weken geleden op cb zei de ka al dat ik justin niet hoefde wakker te maken voor laatste voeding. Dit was een vervangend ka. Maar toch ben ik benieuwd naar jullie mening. We hebben het vorige week 1 keer gedaan omdat hij zo onrustig was dat we hem gewoon hebben laten slapen zonder de voeding om 23 uur. Hij sliep gewoon netjes tot 8 uur 's morgens. Af en toe krijgt hij maar 4 flessen maar dan kom ik later uit met de laatste fles.
hmm ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik gestopt ben met het geven van de laatste fles. K weet wel dat het op een vrijdag was, zodat ik 's zaterdags dan kon bijslapen als hij 's nachts wakker zou worden. dus daaruit kan ik uitmaken dat Tim al ouder dan 3 maanden was omdat ik vanaf dan weer ben gaan werken. als je zorgt dat hij zijn minimum voeding per dag haalt, dan zou ik het gewoon eens proberen om de fles weg te laten. (ik las je post opnieuw en 4x180cc + schepjes is wel goed geloof ik) Of het nodig is om de laatste voeding te verhogen, dat merk je vanzelf. evt. kun je er nog wat nutriton in doen, dan wordt de melk iets zwaarder. vanaf 4 maanden kun je evt. beginnen met bambix (of een ander merk) aan de fles toe te voegen. 19.30u a 20u vind ik niet te laat om de laatste fles te geven, dat doe ik nu ook. op vrijdag en zaterdag avond geef ik de fles het liefst een half uur/uurtje later zodat ik de dag daarna wat langer kan slapen haha. Veel succes ermee
Toen wij aangaven op het cb dat we Noor wakker moesten maken voor de laatste fles, kregen wij ook het advies om eens te kijken wat ze zou doen als we haar zouden laten doorslapen. Dat is eigenlijk gelijk goed gegaan. We hebben de flessen niet verhoogd. Het schijnt dat je je kindje dan uit een bepaald slaapritme haalt of i.d.
Ik heb dit idd ook gehoord. toen heb ik de laatste fles van 23u naar 22.30u verplaatst. Hij ging dan 's nachts ook beter slapen.
Ehm, onze dochter krijgt denk ik al zeker 4 weken geen avondvoeding meer. Wij voeden op verzoek en ze werd er niet wakker voor. We hebben haar 1x wakker gemaakt, maar toen dronk ze misschien 30cc. Tot groot verdriet van het cb krijgt ze die fles dus niet. Ik zie wel dat ze nu overdag ietsje eerder komt voor een fles, zodat ze evengoed op gem. 5 flessen per dag zit. Hier zitten we trouwens ook af en toe al op vier flessen 180/6 en ik zie dat ons meisje iets ouder is dan jou kindje (zij is van 23-4)
We hebben gisteren ook maar 4 flessen gegeven, maar dat kwam omdat hij overdag lang sliep en ik met de 4e fles om 21 uur uit kwam. Dan maak ik hem echt niet meer wakker. Maar vandaag denk ik dat de 4e fles rond half 8/ 8 uur zal zijn. Wat betreft het cb: ze zei dat we hem niet meer moesten wakker maken, maar voelde me zelf er niet zo rustig bij. Hoe laat krijgt jou kindje dan ongeveer de "laatste" fles?
Ons meiske krijgt de laatste fles tussen 7 en 8, dan slaapt ze door tot ongeveer 6/ 8 uur. Over het wakker maken: mocht je zoontje honger krijgen, wordt hij echt wel wakker. Als ik die cijfers in je handtekening zie, groeit hij goed, dus loopt het wel los. En babietjes laten zichzelf echt niet verhongeren. Het is ff lekker makkelijk zeggen vanaf hier (ik maak me af en toe nl zorgen om die 4 flessen...), maar het komt echt wel goed!!
he wat ik even wou toevoegen, t schiet mij net te binnen. Het is goed om in de gaten te houden hoe je zoon is als hij(uit zichzelf) wakker wordt. als hij alert is en zo is alles goed, als hij wat passief/afwezig is of sloom overkomt, dan is het handig om de laatste fles er wel nog even in te houden ivm. de daling van de suikerspiegel. Ik weet niet of het bij deze leeftijd nog van toepassing is, maar ik dacht ik vermeld het even
Dat is idd ook de reden waarom ik me er niet helemaal gerust over voel, om de laatste fles te laten vervallen. Ik weet ook niet precies tot welke leeftijd of gewicht dit nog van belang is. Toen hij geboren is, heeft hij problemen met zijn suiker gehad vanwege een laag geboorte gewicht. Maar hij ligt 's morgens veel verhalen te vertellen in zijn bed en er verschijnt meteen een lach als we hem uit z'n bed halen. Hij groeit ook best hard....hij was op 4 weken tijd 1,3 kg bijgekomen.
Zoontje is nu 4 maanden en weegt bijna 7kg en sinds iets meer als een week gestopt met de fles van 23.00 uur. Moest hem echt uit een diepe slaap halen en met een beetje geluk dronk ie half in slaap de helft op. Heb mijn vraag hier gesteld bij de voedingsdeskundige en zij zei dat ik kon proberen om hem gewoon te laten slapen en zijn fles wat op te hogen. Ik geef nu 4x 210/7. De laatste fles krijgt hij om 19.00 uur en dan slaapt hij door tot 8.00 uur 's ochtends. Zodra je zijn kamertje binnen stapt krijg je direct een grote smile waar je direct van smelt dus ik denk dat hij het ook wel prima vindt.