euh sophie is nu 15 mnd en zegt de hele dag door "ja" of "jaaaaa" . mama en papa kan ze wel, maar hoor ik weinig. als ze iets ziet, is het "tie". een vogel is een "toë". en "bah".
Maud is nu 16 maand en zegt: mama papa oma opa bloem auto poes die drinken (iets wat er op lijkt) dag nee (iets te vaak) lamp (amp) bad appel koe (doe) boe baby oh oh (als er iets valt) bah poep bal Best veel eigenlijk... Ik vind dat ze ook ontzettend veel begrijpt! Hebben jullie dat ook?
Hier komen ze ook nog niet verder dan mama en papa en soms dag. Ieder kind is anders en de een wat vlugger dan de ander. Samen brabbelen ze wel heel wat af maar dat kan ik niet verstaan
met veel fantasie kan ik heel veel woorden maken, maar ik vind een woord pas een woord als het duidelijk is voor iedereen wat hij bedoeld haha (ipv raden wat het zou kunnen zijn) mama en papa zijn duidelijk, hij brabbelt wel veel en doet veel na qua geluidjes maar echt praten nee vind ik niet..
Dat heb ik dus ook! Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik haar jas ga pakken, wordt ze al helemaal blij en doet haar armpjes in de lucht (want die moeten in de mouwen natuurlijk). En als we dan bij iemand zijn gaat ze zwaaien en dag zeggen als ik haar jas aandoe, want dan weet ze dat we weg gaan. Als ik zeg dat ze haar sok moet pakken, dan pakt ze haar sok (er ligt er 1 standaard in de box om mee te oefenen om aan te doen, vindt ze leuk ). En als je Nijntje zegt kijkt ze meteen naar de tv. Zijn helemaal niet dingen die we hebben geoefend met haar ofzo, ze snapt het gewoon zomaar.
5 woorden met 1 jaar? Echt niet hier... Hij zegt papa en mama en azaaaaaaaaahhhhh! wat nog het meeste lijkt op wazzzupppp van scary movie Geen idee wat hij er mee bedoelt, hij roept het te pas en te onpas. Maar ons ventje hoort de hele dag twee talen soms zelfs 3 dus hij heeft al druk genoeg in zijn hoofdje.. Komt vanzelf
Joshua haalde 5 woorden wel met een jaar. MAar toen ik voor de 18 maanden controle moet komen bij het cb werd er gevraagd of hij 3 woorden kon zeggen. Hij moest dus 3 woorden kennen met 18 maanden.
mama en pap (heel duidelijk) kuke ne = niet in keuken mogen komen (als we haar daar weer eens weghalen) ne en dan hoofd nee schudden = uiteraard betekent dat nee tis da = wat is dat dees = deze kek en met vinger wijzen = kijk kk = lange vinger (koekie) dus volgens mij zegt ze in ieder geval datgene wat ze zou moeten zeggen al vindt ik het altijd een beetje belachelijk wat ze zogenaamd allemaal moeten kunnen met een bepaalde leeftijd want het ene kindje is nou eenmaal sneller in sommige dingen dan de ander, en daar hoef je niet altijd blij mee te zijn. met praten is zij ontzettend snel want de andere 2 zeiden toen der tijd met 1 jaar niets anders dan papa en mama en omie en dat was het.
Jelina sprak ook nog niet met 1 jaar. Ook alleen maar mamaaaaa. Echter nu ze 2 is, lult ze de oren van m'n hoofd, ze heeft duidelijk de schade ingehaald. Dus het komt allemaal wel goed
Hier is het alleen nog maar mama mama mama mamaaaaaa mam mama mam PLus een heleboel onduidelijke gebeuren
Mijn dochter is nu bijna 1jaar, en zegt: dada = papa mama = mama sinson = kingston de hond boeba = bumba boe = boem maauw = mauw voor de katten tie = die jen = Dayenne zichzelf dus
Ja hoor, hier ook. Misschien dat in de email van TO bedoeld werd dat ze 5 woorden kunnen begrijpen? Dus niet persé zelf zeggen maar gewoon snappen wat je bedoelt als je zegt 'Waar is de poes?'. Sverre kon toen hij 1 was ook alleen maar papa, mama en ik geloof 'uit' en 'op' zeggen. En nu.. Pfff ik sta elke dag verbaasd wat hij bijleert.
Nou dan moet ik mijn dochter op bijles doen vrees ik Kan ook zijn dat ik er niet genoeg op let hoor, ik vind het nu nog vrij onbelangrijk. Ze was ook laat met brabbelen, dus ik verwacht niet veel met 1 jaar.
Whahahahahahaha, ik lig hier in helemaal in een deuk! GE-WEL-DIG! (ik hoor tegelijkertijd als ik die zin lees 'wazzuuuuuuuuuup' uit de film )