Het blijkt dat het gastouder bureau waar wij in 2012 de kinderopvang regelde failliet is gegaan. Wij hebben voor 2012 daar elke maand van de belastingdienst een voorschot gehad en altijd netjes aan gastouder bureau betaald. Nu is de belasting bezig, met het recht dat we hadden op 2012 dus de eindafrekening maar omdat bedrijf failliet is, Moeten wij dan nu zelf alles betalen het zou dan om zon 8000 euro gaan? Maak me er heel druk om, de belasting heeft ons geprobeerd te bellen moet maandag hun bellen omdat ze meerdere vragen hebben. Ik hoop dat er hier iemand is die dit weet. alvast vriendelijk bedankt
Hier t zelfde verhaal. Bedrijf is failliet gegaan in 2012. Mogen de toeslag van 2011 en 2010 terug betalen. Mensen van de opvang zijn ook verdwenen. Belasting dienst zegt jammer dan.
Dan zou ik niet weten waarom je alles zou moeten terugbetalen? Denk dat ze nu gewoon alles definitief gaan berekenen... Tenzij je natuurlijk zoveel verdient dat je bijna geen recht hebg op kinderopvangtoeslag? Zal wel goedkomen!
Inderdaad. Zolang jij alle jaaropgaves hebt, en niet teveel verdient hebt, maakt het voor bd niet uit of een bedrijf failliet is.
Hier hetzelfde probleem en geen jaaropgave, curator kan er ook niet aan komen. Heb de BD gebeld, en die geven aan dat ik betalingsbewijzen moet sturen, zoals bankafschriften. Deze heb ik opgevraagd bij de bank. Ook heb ik het contract nog, die stuur ik ook mee, en ook de mail van de curator dat zij er ook niet aan kan komen.