Ik moet dit even van mij afschrijven, want ik heb nog zo'n 3 kwartier om erachter te komen of het wel echt een megablunder was. Maar hier is mijn blunder van vanavond. Om te beginnen, ik ben niet echt een goede kok. Doe daar een portie chaos bij die ik van nature heb en je hebt een rammelend recept voor ellende. Ik sta nét te koken, belt mijn man op: Mop weet je dat ik later thuis ben vandaag? Euh, ja dat wist ik. Maar nóg later, of bedoel je later dan gewoonlijk, maar wel zoals afgesproken? Hij: Nee, zoals afgesproken. De tijd wist je al, maar wilde even bellen om te vragen of je het toch niet vergeten was. Lekker nutteloos gesprek dus, terwijl mijn zoon tv kijkt naar een programma wat hij niet kent en dat zo leuk vindt dat hij ondertussen de boel afbreekt. Ik roep af en toe dat hij rustig aan moet doen. Over nutteloos gesproken.... Hoe dan ook, ik maak lasagne uit een pakje vandaag. Even gauw de achterkant lezen en kijken wat ik moet doen. Toevallig begint het "recept" zoals ik ook begin met macaroni, dus het klinkt bekend. Ik ben alle ingrediënten kwijt, heb geen melk in huis blijkt halverwege en moet het dus anders aanpakken. Naar de buuf? Nee, ik doe wel meer water erbij. Piepzooi, het is te dun.... O dat hoort zo staat er... Gelukkig maar En nu? o saus erbij. Saus? dat heb ik wél geloof ik, nu snel pakken uit de kast en zoon uit de keuken houden terwijl hij rondjes rent door de benedenverdieping van extase. Stom tv programma.. Ik pak dus de bertolli pastasaus en mieter die zo de pan in. Ik dacht nog dat dat wel heel veel saus was. En ja hoor, de "saus"in het pakje was de enige echt saus. Ik heb dus dubbel zoveel pastasaus en ook nog iets wat niet in het gerecht hoort. Fraai weer. Blunder: koken terwijl je het niet kan. Ingrdienten niet in huis hebben. Eigenwijs zijn en niet naar de buuf gaan voor melk. Pastasaus in de pan mikken terwijl dat niet moet. Eigenwijs zijn en het hele zooitje toch in de overschaal gooien en in de oven doen. Is mijn overschotel lasagn