Vandaag gesprek gehad in het zh over evt. Inleiding. Dacht dat ze hem deze week wel eindelijk zouden halen. Maar daar heeft ie t schijnbaar nog veel te goed voor. Genoeg vruchtwater en nog geen enkele weeënactiviteit. Ze willen hem met 42weken halen. Ben er nu 40+3 maar hij mag van mij nu wel komen hoor. Wel al geregeld voorweeen sinds 38weken maar daar blijft het dan ook bij. Zijn er nog meer die tot 42weken moeten wachten, mits de kleine zichzelf aankondigd? De dagen duren behoorlijk lang met al dat wachten zo ;p
Vervelend, maar de kleine kan zo uit het niets komen hoor! Hier zat de eerste ook heerlijk in m'n buik, had al ctg afspraak bij het zh staan maar de avond daarvoor kwam meneer gelukkig ter wereld! Manlief en ik hadden s'middags dan wel gerommeld, maar geen krampje of andere voorteken gehad. De weeën begonnen gewoon, en zette meteen door.
Bij mij is het ook zo ineens van het ene op het andere moment begonnen (vliezen gebroken) zonder dat ik het zag aankomen. De jongste zelfs een week voor de UD, dat had ik al helemaal niet verwacht aangezien de oudste op 40+2 is geboren.
Een bevalling opwekken is vaak pijnlijker, vooral als je nog geen ontsluiting heeft, misschien dat dit je helpt. En ook beter voor je kindje, weeën opwekken heeft als nadeel dat je ook te hard kunt stimuleren waardoor het kindje het moeilijk kan krijgen. Jammer dat het ziekenhuis niet samen met jou een keus maakt, maar tot 42 wk. Ik heb bewust een ziekenhuis gekozen waar de gyn niet perse tot de 42 wk wilden wachten (kreeg deze voorinfo van mijn verloskundige). Uiteindelijk niet nodig, eerste keer gewoon spontaan gekomen en de tweede keer ingeleid omdat het vruchtwater op was (41+4). Helpt wel vaak als je echt op je strepen gaat staan. Succes in elk geval! Hopelijk komt de kleine snel spontaan!
Ik denk altijd maar zo te lang laten zitten is soms ook niet goed. Wettelijk heb jij rechten en zijn de artsen vanaf 41 weken zwangerschap verplicht je in te leiden als jij dat van hun verlangt. Succes en en ik hoop dat jullie mannetje snel komt. Groetjes
Net naar vk geweest, en zij heeft even inwendig gekeken aangezien ze dat gister in het zh niet hebben gedaan. Blijkt dat ik al op 2cm ontsluiting zit! Ze heeft me dus gestript en ik moet nu een flink stuk gaan lopen van der. Komt de kleine dus waarschijnlijk toch nog uit zichzelf