Pijn hoog in buik, rond maag

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Estha, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hoi,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen...

Ik ben nu ruim 20 weken zwanger van ons derde kindje.
    Sinds afgelopen zaterdag voel ik mij niet lekker.
    Pijn/vervelende druk rond mijn maag en hierbij erg misselijk/beroerd.
    Deze pijn is zo goed als aanhoudend geweest met zo'n vier "aanvallen".
    Deze aanvallen bestonden uit: heftige pijn rond mijn maag (heb ooit galstenen gehad en vind het hierop lijken), misselijk en benauwdheid.
    Nu had ik vandaag een afspraak staan bij mijn gynaecoloog, dus heb ik het uitgezongen tot vandaag.
    Mijn bloeddruk was prima: 121/69 en het hartje van de baby klonk goed.
    Later in het gesprek aangegeven dat ik mij niet lekker voelde en wat mijn klachten waren.
    Hij vroeg hoe mijn ontlasting was waarop ik antwoorde dat dit prima ging.
    Hierna zei hij enkel: drink wat meer op de dag (terwijl ik echt wel voldoende drink) en dan moet het beter gaan. Het zijn je darmen. Niks meer en niks minder.

Wat is jullie gedachten hierover? Is dit niet een erg karig advies?
    Moeten er geen andere zaken uitgesloten worden?
    Als ik mij zo voel, voel ik mij niet eens in staat om naar mijn werk te gaan.
    En als dit mijn darmen zijn, is hier dan niet iets meer aan te doen dan enkel meer te drinken.
    Stond vanmiddag een beetje met mijn mond vol tanden dus ben weer stilletjes afgedropen...

Ik zie jullie reactie heel graag verschijnen.
    Alvast bedankt!

Groetjes,
    Estha

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi Esta,

Rot dat je met deze pijnen zit. Ik denk dat als de gyn aan een bloeddruk probleem dacht hij wel verder onderzoek gedaan zou hebben. Echter je bloeddruk was prachtig dus ik schat zo in dat de kans klein is dat het daar door komt. Je maag kan natuurlijk wel geprikkeld zijn en verkrampen waardoor je deze pijn hebt. Reageert het op warmte? Probeer dat eens. En ook kleine porties eten, niet te kruidig. Het klinkt niet als pijn vanuit de baarmoeder, als je dat zelf wel zo voelt zou ik echt nogmaals aan de bel trekken bij de gyn. Blijven de pijnen in de maagstreek zou je er ook mee naar de huisarts kunnen gaan.

Groeten Evelien

3. Estha

Estha Actief lid

12 nov 2008
    487
    4
    18
    Hi Evelien,

Bedankt voor je reactie!
    Ik heb ook niet direct het gevoel dat het een bloeddruk probleem is daar deze prima in orde is.
    Wel vond ik hem een beetje laks reageren terwijl ik mij gewoon echt niet ok voel.
    Wat betreft het reageren op warmte: die aanvallen heb ik wel iedere keer gehad na het douchen?!? Het begint trouwens met benauwdheid en dit slaat hierna over tot de "aanval" die ik eerder heb beschreven...
    Als de pijn erger wordt door warmte, hoort dit bij maagklachten?
    De pijn komt ook echt niet van mijn baarmoeder af, gelukkig.

Wederom alvast bedankt voor je reactie!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Estha,

Evelien bedoelde waarschijnlijk of als je je maag verwarmt met een douchekop of een kruik of de pijn dan wegtrekt. Dat kan namelijk wel helpen tegen de pijn. Het benauwd worden tijdens/na douchen heeft met een bloeddrukdaling te maken. Je zuurstof komt dan even minder goed rond en dit voel je als naar worden.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina