Met 11 maande over op gewone melk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MMM74, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Net terug van het CB en ik was nogal verrast door hun advies. Zij gaven aan dat dochter nu geen poedermelk / babymelk meer nodig had om te groeien en ik over kon gaan op gewone melk.

Dochter krijgt nog een fles van 180cc om 7.00 uur ( = papfles) een om 12.00 uur en een om 19.00 uur.

De ochtend fles laat ik er nog gewoon lekker in, ze is geen grote broodeter. Maar moet ik de andere flessen nu in een keer laten vallen?

Ze eet trouwens geen yoghurt na (doen wij zelf ook niet en ze vindt het ook niet lekker).

Graag ook jullie advies en mening.

NB
    Het CB noemde haar een slanke dame

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste MMM74,

Ons advies voor kindjes vanaf 10 maanden is ong. 300 ml opvolgmelk per dag. Er zitten extra vitamines en ijzer in opvolgmelk en het bevat minder eiwitten en verzadigd vet dan gewone melk.

Groet,
    Anne

3. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dank je wel voor het snelle bericht. Dus ik kan de ochtendfles nog er in houden en dan nog een bekertje melk elders op de dag.

Oudste krijgt idd ook nog poedermelk en vind dit ook erg praktisch dus dat blijf ik maar doen. Werd even aan het twijfelen gebracht door het CB

Deel Deze Pagina