Hallo, We hadden vandaag een afspraak met de KNO-arts voor mijn dochter. Ze is al vanaf dat ze 4 mnd is continu verkouden. Er is serieus geen 1 dag geweest dat ze niet helemaal vol zat en als een bootwerker aan het hoesten was. Ook heeft ze nu 2 antibiotica kuren achter de rug + een speciale neusspray en oordruppels. Nu heeft de KNO-arts gezegd dat ze buisjes krijgt en dat haar neusamandelen geknipt worden. Nu heb ik dit zelf ook wel ondergaan, maar ik weet niet meer zo goed hoe dat was aangezien ik nogal klein was . Ze is 28 januari aan de beurt en ze is dan ongeveer 11 maanden. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe was je kindje na deze ingrepen? En heeft je kindje lang last gehad daarna? En werden de klachten snel minder? Het zijn een hoop vragen haha, maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden Alvast bedankt
hoi hoi mijn meisje heeft ook rond die leeftijd buisjes gekregen omdat ze vocht in de oortjes had en voor der gehoor hoorde heel slecht ze mocht die ochtend niks eten en drinken en ze was als laatste aan de beurt gaat op alfabet toen ze aan de beurt was krijgen ze een kapje op is een vreselijk gezicht maar ze hebben er geen last van na ong 10 min was ze klaar en mocht ze gelijk mee ze mocht eigenlijk nog geen eten of wat hebben omdat ze misselijk konden worden maar ze had zo'n honger dat ik haar toch een fles had gedaan verder heeft ze eigenlijk de hele dag geslapen ze had geen pijn of iets
Tess heeft nu net twee weken buisjes (dus nog jonger dan jouw meissie) en dat ging fantastisch. Ze heeft er werkelijk totaal geen last van gehad. Ze was er binnen 30 min. weer en mocht direct mee naar huis. Thuis was het een dag zoals iedere andere dag. Ze is nu snipverkouden en we zijn vrijdag bij de HA geweest, een ab-kuur tegen de luchtweginfectie gekregen, maar de oren (al 3 oorontstekingen gehad) waren ditmaal brandschoon. Dus kortom: de buisjes werken. Voor ons was er een stel met een kindje van 11 maanden voor buisjes en knippen van de amandelen. Haar sprak ik afgelopen woensdag op controle weer en haar zoon had die dag wel last gehad. Minder goed geslapen en gegeten, maar de volgende dag was het over. Ze hadden hem wel om de 6 uur een zetpil gegeven. Hij mocht trouwens na de behandeling ook direct naar huis. Heel veel succes en ik hoop dat ze klachtenvrij wordt!
hallo shaula, onze zoon heeft vandaag buisjes gekregen.. na 2 maanden tobben met oorontsteking en 3 ab kuren (die niet hielpen) verwees ha ons door naar kno arts en dus buisjes.. vandaag was de grote dag en ik was echt stik zenuwachtig, hij is nog maar zo klein! Maar het ging echt fantastisch, wij werden heel goed en lief opgevangen en noah kreeg een zetpil en mocht toen nog even spelen.. wij waren als 2e aan de beurt, mijn vriend ging mee naar de anastesist en ik mocht bij hem toen hij weer klaar was.. de behandeling zelf was binnen tien minuten gedaan gelukkig! De verdoving met het kapje ging heel goed en toen hij bijkwam was hij wel even ontroostbaar maar lekker bij me gehouden, dit duurde ongeveer tien minuutjes en schijnt normaal te zijn.. toen moesten wij nog een uurtje blijven en kregen we voorlichting over wat wel en niet te doen met buisjes en mochten toen naar huis! Onze man heeft toen 3 uur geslapen en daarna gewoon normaal zoals altijd, vrolijk, goed gegeten en gedronken.. net beetje last met naar bed gaan maar nu slaapt hij lekker en ben ik blij dat deze dag voorbij is maar achteraf is het echt wel meegevallen en hoop ik dat we voorlopig uit de ellende zijn@! heel veel succes, het komt goed, het is uiteindelijk het beste voor je kleine! x
Mijn zoon is nu 9 maanden en krijgt 9 Januari ook buisjes. Hij heeft echt iedere maand oorontsteking,en nu ook weer De AB kuren die hij krijgt slaan gewoonweg niet meer goed aan. De KNO arts wil nog even wachten met zijn keel-en neus amandelen tot hij 1 jaar is.
Hier gaat het ook hoe jonger het kind hoe eerder aan de beurt. Daan was 10 maanden toen hij voor het eerst buisje kreeg en zijn neusamandelen zijn geknipt en zijn keelamandelen zijn geschaafd. Helaas had dit hier maar voor korte duur maar effect en in feb waren zijn buisjes door de ontstekingen die er nog steeds waren opnieuw gezet. Dit heeft heel even rust gegeven. Nu is hij afgelopen donderdag weer geholpen en zijn zijn amandelen allemaal weer . geknipt omdat zijn neusamandelen alweer erg groot waren en zijn keelamandelen hebben ze nu ook eruit gehaald. Er zitten nu weer nieuwe buisjes in omdat deze weer verstopt zaten. Als deze keer de buisjes weer niet werken zoals het moet dan krijgt hij een ander soort buisjes. Ik vind het zelf allemaal meevallen. Ik stel me in op het ergste dat hij hele dagen doet huilen jammeren enz. Ik geef iedere 4 uur paracetamol omdat ik wel de kop van de pijn wil voorzijn. Hier moet ookal krijg je buisjes je kind een dag blijven wat ik zelf heel prettig vind en je niet met een ziek kind in de auto word gezet van en een prettige dag. Daan is wel een paar dagen erg hangerig en jengelig maar ik heb hier geen kind zitten wat helemaal over de rooien is. Donderdag is Daan geholpen en 's aonds moest en zou hij gewoon eten. Hij heeft toen een paar happen op hoe flink en stoer ben je dan. Hopelijk heeft het de eerste keer alle baat wat je van heel erg veel mensen hoort. Hier is het een erfelijkheids kwestie aan mijn vriend zijn kant tobben ze allemaal de eerste 4 jaar met KNO problemen dus ik weet nog wat me te doen staat .
Hallo allemaal! Bedankt voor de fijne reacties! . Hier is de KNO ook een bekende van de familie. Ik heb vroeger 4 keer buisjes gehad + alle amandelen laten knippen. Heb op mijn 18e nog een operatie gehad om de luchtwegen van de neus te laten verwijden. Dus ik weet ook wat me te wachten staat helaas. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe dat gaat met zo'n kleintje. Gelukkig lees ik hier veel positieve ervaringen, daar ga ik dan maar op hopen! Hier in het ziekenhuis (ik moet naar Voorburg) gaat het ook op leeftijd. Ze moet er om 7.45 uur zijn. Om 6.45 uur moet ik haar een zetpil geven en een soort drankje geven wat de holtes drooglegt o.i.d. Als ze na het uitslapen gelijk wat wil drinken mag ze direct mee naar huis. Als dat niet zo is, of ze heeft koorts dan moet ze nog even blijven. Nou ja, ik hoop dat het uiteindelijk vooral mn meisje weer rust en pijn-vrije periodes geeft! Dat is het belangrijkste. Nogmaals bedankt voor de reacties! Nieuwe reacties zijn natuurlijk altijd welkom Groetjes, Shaula
Hier ook, zoontje was net 1 jaar, neusamandelen eruit en buisjes. Idd zetpilletje vooraf, de ingreep zelf duurt echt maar een kwartiertje. Ik vond het wel heel naar mijn kind onder narcose te voelen gaan, ik mocht hem vasthouden toen ze het kapje op zijn mond zette en voelde hem zo helemaal slapjes worden, dat was effe een moeilijk moment, maar ja mamas he . Een 40 minuten later was hij al terug op de kamer, hij huilde wel natuurlijk en door de neusamandel bloeden ze ook een beetje uit de neus. Na twee uurtjes mochten we naar huis. De eerste dag is hij rustig geweest en de tweede dag was hij al bijna terug zijn oude goedlachse zelf . Volgens mij hebben ze door het knippen van de neusamandel ietsje meer last dan van buisjes alleen. En het resultaat dat was echt schitterend, geen OO meer, geen luidsnurkend kind, niet meer schreeuwen maar een gewoon volume stem (door de OO's en het vele slijm achter zijn trommelvlies riep hij echt altijd)
wij zijn ook naar de KNO arts geweest en ons hebben ze ook aangeraden om buisjes te plaatsen en zijn neusamandelen te verwijderen. Nu ben ik zelf een regelmatige bezoeker van de homeopaat en mijn zoon ook en hij adviseerde ons om te wachten omdat hij het ook kon oplossen met behandelingen En ik hoorde dat die neusamandelen gewoon weer terug groeien na een tijd? Wij moeten 19 januari terug naar de kno, tussendoor hebben we nog 2 behandelingen bij de homeopaat en moet ik beslissen what to do? Vind het zo moeilijk! gelukkig hier wel goeie reacties, maar ik twijfel zo! Als het ook met homeopatische middelen op te lossen is en die amandelen terug groeien wat is dan de reden om het te doen? Aan de andere kant als mijn ventje dan beter slaapt en het sneller opgelost word, waarom niet doen? aaaaaaaaaaaargh vind het heel moeilijk