Eigenlijk is zondag pas mijn NOD maar ik testte vanmorgen positief! Ik voelde het eigenlijk al sinds een dag of 4 geleden. Het is alleen heel onwerkelijk. We waren niet bezig met het krijgen van een tweede kindje (we gebruikten geen anticonceptie maar deden wel heel voorzichtig), mijn vriend wilde er zelfs nog over nadenken of hij het wel wilde omdat hij de eerste al zo heftig vindt/vond en nu is het onverwachts raak. Ik ben aan de ene kant superblij want ik wilde het graag, maar aan de andere kant zie ik als een berg op tegen de zwangerschap (eerste was heel zwaar en nu loopt er ook nog een peuter rond) en de financiële kant van het verhaal omdat dat momenteel behoorlijk onzeker is. Mijn vriend is dus niet echt blij al zegt hij dat het wel welkom is. Tranen dus en kan er niet echt van genieten wat zo jammer is want dit hoort juist superleuk te zijn!
Ten eerste toch gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat vervelend dat het dan zo is gegaan.. Maarja toch een beetje eigen schuld omdat je wist dat het kon gebeuren!! (niet gemeen bedoeld hoor) Maar, ik denk dat je het gewoon op je af moet laten komen, je kunt er niet veel meer aan doen. Je zoon is ook al 2.5 en kan zelf ook spelen en lopen. qua financieel punt, je hebt al heel veel voor je kleintje.. (tenminste als je de dingen niet weg hebt gedaan.) Het enigste dure wat je bij moet kopen is een ledikantje en een nieuwe/andere kinderwagen?? Hoeft trouwens niet zoveel te kosten! Ik denk dat je het even hier met je man over moet hebben, dat je nog even de tijd hebt om geld hiervoor weg te leggen of op een aantal dingen te bezuinigen, misschien komt er wel een meevallertje.. en probeer de positieve kant een beetje te zien! en probeer voor jezelf toch een beetje te genieten. Ik krijg nu zelf ook de 2e, onze dochter is 1 jaar en 3 maand.. en het enigste wat we nieuw moeten kopen zijn wat kleren en een nieuwe kinderwagen (duowagen). haal ik trouwens van marktplaats. Ik hoop dat je het een beetje kan overzien straks.
gefeliciteerd! je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. wij zitten in de schuldsanering helaas. sinds 6mnd onze zaak ging failliet na lang aanmodderen en proberen te redden...en nu na 2 jaar proberen waren we ineens zwanger. dit 3e kindje is toch hartstikke welkom en door koopjes in de gaten te houden en goed marktplaats af te struinen hebben we alles compleet..... een stokke kinderwagen incl maxi cosi. bedje kleding etc etc etc voor alles bij elkaar nog geen 400euro , en het is er niet vanaf te zien..... zolang er genoeg te eten is , je kindje genoeg liefde krijgt , en jullie er gelukkig mee zijn komt het vast goed! xx
Bedankt voor jullie reacties. Het is zowel bij mij als bij mijn vriend allemaal wat gezakt en we gaan ervoor! Vanmiddag goed nieuws gekregen over een aantal opdrachten voor mijn vriend dus weer wat meer inkomen gelukkig. Het geluksgevoel begint nu langzaam wel naar boven te drijven en ik hoop dat alles goed is met het kleintje. Gelukkig slik ik al lang foliumzuur (uit voorzorg) en het zal wel even bikkelen worden maar ik kan niet wachten om onze kleine grote vent straks met een klein broertje of zusje te zien knuffelen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als jullie blij zijn met de kleine komt het wel goed. Als ik zie hoeveel we krijgen aangeboden uit onze kennissen, vrienden en familie kring is dat toch wel erg lief. (We zitten niet in jullie situatie, maar het gaat om het gebaar.) Dus ter zijner tijd komen er vast allerlei leuke dingen jullie kant op waardoor julie nog wat ademruimte over houden. Geniet van elkaar en je kleine wondertje
Gefeliciteerd! En laat dat idee dat het allemaal superleuk hoort te zijn los. Er zijn zo veel zwangerschappen die (zeker in het begin) met twijfels en zorgen gepaard gaan. Daar is niks mis mee. Het betekent echt niet dat jullie minder van dit kind zullen houden. Het kan best bikkelen zijn, maar oh wat is het leuk om je twee kinderen samen te zien.
Hier zitten we ook in het schuitje van onverwacht zwanger geworden (ondanks de pil). Zorgen om het financiële plaatje en zorgen om hoe we alles moeten gaan doen met de kamertjes, want ja er loopt er nog een van anderhalf rond en we hebben geen groot huis. En ik zit nog in de ZW en straks in de WIA. Die zorgen horen erbij, en we hebben gelukkig nog even de tijd om het allemaal te regelen en rond te struinen op mp voor een kinderwagen en dergelijken. We hebben van de eerste vrijwel alles nog (kleertjes en dekentjes enz.). Maar toch, de zorgen blijven. Ik denk maar zo, waar er 1 groot word, worden er ook wel twee groot.
ben ik t helemaal mee eens.. en via dit forum kun je elkaar ook helpen... ik heb nog wel een wieg voor degene die het hard kan gebruiken mag gratis opgehaald worden , de eis is wel dat je het zelf nodig hebt en hem straks bewaard of er oook iemand gratis blij mee maakt die het dan weer nodig heeft..... bij interesse pb maar