Met 12 maanden mooi geweest, hoe?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door fee90, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Mijn zoon van 11 maanden krijgt nog de borst, zo'n 3/4 keer per dag. Ging vanaf het begin ontzettend makkelijk en hij zat snel op 4-5 voedingen en slsapt de nachten door. Ben nu 10 weken zwanger van nr twee en na iets gevoeliger voeden in de eerste weken van de zwangerschap nu weer als vanouds, ook (nog) geen productiedip.

En toch, ik merk dat ik hetmooi geweest vind. Ik wil het jaar vol maken en dan afbouwen. Tandem voeden zie ik sowieso niet zitten, en ik wil hem niet pas de borst ontzeggen als de baby er is, dat lijkt me niet goed.

Ik weet dat hij na 12 maanden nog 300ml melkproducten moet hebben, maar een fles pakt hij niet/slecht. Hij drinkt wel slokjes uit een rietjes beker en openbeker maar niet heel veel.
    Hij is gek op yoghurt dus misschien kom ik er zo ook wel.

Ik voed hem op aardig vaste tijden, dan vraagt hij ook om "huumm", maar ik gebruik de borst niet als troost oid.
    Ik vraag me alleen af hoe ik dat savonds moet doen. Nu voed ik hem om zeven uur en leg hem dan lekker in bed waar hij zelf in slaap valt. Als mijn man hem in bed legt dan weigert hij de fles en valt dan maar zonder in slaap, maar dan wordt hij vaak wel snachts nog een keer wakker.

Ik vind het lastig, zou ik toch moeten trainen in het geven van een fles voor het slapen, of zouhij in principe zonder moeten kunnen? Hij krijgt elke dag al zijn yoghurt na hetavondeten. Hoe ging het afbouwen bij jullie, gingen ze dan ook meer drinken uit rietjes bekers enzo?
    Nu krijgt hij bijna al z'n vocht door de bv en als ik dat afbouw moet hij natuurlijk wel.meer drinken.
    Benieuwd of er meer vrouwen rond deze leeftijd zelf zijn gestopt en hoe dat ging.

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook afgebouwd na een jaar, was ook zwanger en uiteindelijk helemaal gestopt met 14 maanden. Mijn zoontje luste geen melk, dat hebben we rustig opgebouwd en elke keer beetje aangeboden en na maand of twee vond hij het opeens wel heel erg lekker. Nu drinkt hij elke avond voor het slapen gaan een glaasje warm melk.
    Het is trouwens maximaal 300ml zuivel per dag, dus inbegrepen kaas yoghurt. Daar hoef je echt niet zorgen te maken dat ie te weinig binnen krijgt.

Met water en thee zijn we met 6 maanden begonnen en hij is het echt pas gaan drinken nadat bv minder werd. En gewoon uit een rietjes beker, we hebben nooit een fles gegeven (ja toen hij heel klein was en ik moest kolven)

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Onwijs bedankt voor jouw reactie , sluit compleet aan op mijn situatie, hopelijk gaat het bij ons ook zo. Hoe ging het afbouwen bij jou,bleef jouw kleine er om vragen of was dat snel over?

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier geen borstvoeding gegeven, maar zodra de flessen minder werden, werd het drinken uit de rietjesbeker meer.
    Melk leren drinken uit de rietjesbeker i.p.v. fles heeft hier ook wel wat tijd gekost, maar ging na een paar weken prima.
    Wat je evt. nog zou kunnen doen is de yoghurt niet gelijk na de maaltijd geven, maar vlak voor hij naar bed gaat, als je anders zou voeden. Dan is hij misschien meer verzadigd voor de nacht?
    Qua afbouwen kan ik je verder geen tips geven, maar wil je toch succes wensen! En mooi dat je een heel jaar borstvoeding hebt kunnen geven!

5. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Dankjewel Olifantje! Ik hoef dus niet bang te zijn dat hij uitdroogt haha!
    Ik kan idd proberen de yoghurt te geven maar misschien ook wat hierboven gezegd is was gewone warme melk of water voor een wat soezerig gevoel. Moet het avondritueel even anders gaan bekijken:)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee hoor dat denk ik niet!
    Ja inderdaad, hier hebben we tijdelijk, toen we wel stopten met de fles, maar hij nog niet dol was op melk uit de rietjesbeker, dus even de yoghurt een uurtje verschoven. Toen een keer in het weekend zonder geprobeerd en hij sliep dus ook prima gewoon door.
    Toen een poosje roosvicee voor het slapen gaan gegeven en toen hij melk dronk kreeg hij voor het slapen gaan een beker warme melk.
    Inmiddels is hij 2,5 en kiest hij zelf of hij melk, thee of limonade voor het slapen gaan wil.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met een jaar zou ik gewoon helemaal geen fles geven.
    Die zuivel haal je ook met een vak yoghurt en een beker melk.

8. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is echt een kind van gewoontes. Leek soms alsof hij precies klok kon kijken, precies om 8:00 wakker elke morgen en S'avonds om precies 20:00 wou hij altijd drinken. Hier was uitkomst dat papa hem ging afleiden en hij vroeg er niet eens om.

9. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Drinkt hij wel flesjes afgekolfde melk?

10. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Eigenlijk nooit,niet echt nodig geweest omdat ik aan huis werk en hij live kan drinken. Wel tijdje flink geoefend met (pap)flesje afgekolfde melk en dat wilde hij dan wel van me,maar zodra papahem dat wilde geven als ik weg was dan was het huilen en wegslaan.
    Dus dan slaapt hij zonder melk voor het slapen maar komt hij snachts,dan voedde ik hem wel omdat ik wel wilde dat hij genoeg vocht binnen kreeg.

11. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik ben bij beide kinderen gaan afbouwen met 12 maanden. Beide kinderen gaf ik nog 3, heel soms 4, voedingen per dag.
    Als eerste heb ik de middelste voeding laten vallen en dan kregen ze gewoon brood met drinken uit een tuitbeker.

Paar weken later de ochtendvoeding laten vallen, in plaats daarvan kregen ze bambix pap (gewoon geven met een lepeltje) zodoende kregen ze direct ook 200 ml zuivel binnen ;)
    Met de bambix ben al wel een poos van te voren gaan oefenen, vonden ze beiden eerst niet zo lekker.

Met 14 maanden precies de avondvoeding laten vallen. Gewoon met de pot mee eten en een toetje.

Bij beide kinderen is het super gegaan, ze hebben nooit meer naar de bv getaald.

12. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn 1e heb ik ook een jaar bv gegeven. Met 11 maanden ben ik van 3 naar 2 voedingen gegaan. Melk wilde hij niet drinken en hij reageerde er ook niet echt lekker op dus dat heb ik snel los gelaten. Gewoon een rietjesbeker water. Avondeten at hij heel erg goed en daarna altijd nog een bak griekse yoghurt. Daarna deed ik de avondvoeding gewoon beneden en dan pas naar boven en het bedritueel. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen, om zelf de voeding los te koppelen van het bedritueel. Omdat hij zelf al zoveel at savonds is het weglaten van die voeding hier nooit een probleem geweest. Hij is er ook niet minder door gaan slapen.
    De ochtendvoeding was hij het meest aan gehecht en we moesten echt even een nieuwe routine vinden samen, aar dat was hooguut 2 weken even moeilijk.
    Gewoon drinken is trouwens een flinke tijd heel minimaal geweest (hij is nog steeds geen grote drinker) maar met fruit en yoghurt en veel komkommer kwamen we een heel eind. Succes!

Deel Deze Pagina