ouder kindje laten meedrinken met bv nieuwe baby?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marrit1988, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrit1988

Marrit1988 Bekend lid

24 apr 2015
    737
    1
    18
    Vrouw
    Hallo dames!

Ik ben vorig jaar in november mama geworden van een dochtertje. Ik heb haar 4 maanden borstvoeding gegeven. Ik wilde het heel graag zeker 1 jaar geven, maar door een hazelnootallergie (toen nog onbekend) belandde ik in het ziekenhuis. Door zware medicatie mocht ik geen bv meer geven en met kolven kwam er niks meer uit. Ik ben dus met pijn in het hart gestopt. Ze is nu 14 maanden en krijgt nog 2 flessen per dag (kV)

Nu krijg ik in april een zoontje en hem ga ik uiteraard ook bv geven. Ik zou heel graag mijn dochter ook opnieuw bv geven, maar dan gekolft. Ik vrees dat ze de borst niet meer zal pakken.

Nu vraag ik mij het volgende af: de bv is afgestemd op de behoefte en ontwikkeling van de baby. De samenstelling wisselt dus naarmate hij ouder wordt. Is die melk dan wel goed voor mijn oudere dochter? (Dan 15 maanden) of is eender welke bv sowieso beter dan die kV van 1+?

Ik ga het sowieso doen, maar vroeg me af of iemand hier meer van weet.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik heb mijn oudste nog gevoed tijdens de 2e zwangerschap en ook toen mijn middelste net geboren was.daar zit 2 jaar tussen.en ze heeft ook vaker afgekolfde melk gedronken.dus ja je kunt prima je oudste (gekolfde)melk geven.het is idd aangepast op je jongste maar het kan ook prima voor je oudste.hou er wel rekening mee dat de eerste melk laxerend kan werken.(kan geen kwaat)

en tja borstvoeding is bedoeld voor de mens dus in mijn ogen is het wel geschikter dan bewerkte melk die eigenlijk bedoeld was voor kalfjes (bedoel niet hier mee dat flesvoeding slecht is maar dat borstvoeding mijn voorkeur heeft door bovengenoemde reden indien dat mogelijk is)

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zou het zeker doen :) en ja het zal ingesteld zijn op de baby, maar je dochtertje zal er ook nog veel aan hebben. Wat een mooi idee!

4. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb ongeveer 6 mnd getandemd. Dit ging prima. Ontlasting van mijn oudtse werd wel even zacht. Door de colostrum. Maar verder ging het prima. Het is mensenmelk. Altijd nog gezonder dan welke andere melk ook.

Deel Deze Pagina