Beste verloskundige, Ik was vandaag bij mijn eigen verloskundige en vertelde haar dat ik voor mijn doen veel dorst steeds heb. We spraken toen af ( omdat het ook steeds warm weer was ) dat ik het in de gaten zou houden, en dat ik het zou laten weten als het zo bleef. Dus we gingen verder met de gebruikelijke onderzoeken bloeddruk was netjes 110/60 toen ging ik op de weegschaal en was dus in 3 weken tijd 3,6kg aangekomen toen zei ze dat is toch wel erg veel dus nu wil ze dat ik een glucose intolerantie test ga doen. Maar wat ik me afvraag kunnen ze niet gewoon eerst in de urine kijken of zo'n vingerprikje voordat zo'n test wordt gedaan. Ik ben nu overigens 33 weken zwanger en in totaal 9,8kg aangekomen. Was wel tot 22 weken maar 1,9 kg aangekomen. Zou u ook gelijk de glucose intolerantie test adviseren? Alvast bedankt Groetjes
Goedenavond, Vaak is regionaal bepaald welk onderzoek wordt uitgevoerd indien het vermoeden bestaat op zwangerschapssuiker. Waarschijnlijk is het in de regio waar jij woont de glucosetolerantietest. Bij deze test wordt de bloedsuiker nuchter en na het drinken van een glucosedrankje bepaald. Deze test geeft een betrouwbaar resultaat. Bij een vingerprik of bij onderzoek van de urine is dat niet altijd zo. Daarnaast ben je al 33 weken, dus wil men snel duidelijkheid. Is er sprake van zwangerschapssuiker, dan moet je zo spoedig mogelijk adequaat behandeld worden. Succes! Groetjes Monique