oppassen schoonmoeder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door schorpioentje82, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    beide oma's passen 1 dag per week op mijn lieve mannetje.mijn moeder al meteen per april toen ik weer begon te werken.
    mijn schoonmoeder doet dit nu sinds een week.
    Het is het eerste biologische kleinkind van mijn schoonmoeder.In het begin was ze hier ook heel erg vaak.
    Na 1,5 maand kwamen ze erachter dat mijn schoonvader longkanker heeft.
    Nu is ze hier dag en nacht mee bezig.Heel logisch, maar haar kleinkind ziet ze nu nog maar heel weinig.
    Waar ze eerst iedere dag kwam, komt ze nu nog maar hooguit 1 keer per week.
    Zodra Tycho mijn ouders ziet, begint hij gelijk te lachen en vind hij alles prima.
    Maar bij mijn schoonmoeder zet hij het gelijk op een huilen.
    Van de week had ze een uurtje op hem gepast.Hij heeft alleen maar gehuild.Verder de dag was er niks aan de hand.
    Ik vind dit zo zielig voor hem.Ik laat hem ook niet met een gerust hart achter.Ook weet ze het zo vaak beter en doet ze dus lang niet altijd zoals ik dat graag zou willen.
    Maar hoe moet dit nu verder?
    Ik moet morgen weer werken, maar zie er erg tegenop.

Lang verhaal, maar hoop dat iemand een goeie tip heeft of iets.

Weet niet eens of ik mijn verhaal eigelijk hier moet plaatsen.

2. Ik denk dat je kind gewoon aan je schoonmoeder moet passen.Hij ziet haar natuurlijk heel weinig dus is het elke keer wennen,na loop van tijd zal hij wel stoppen met huilen. weet het zeker

Succ6

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Mijn ouders passen al 4 jaar lang elke week een dag op en de band tussen hen en mijn oudste is super. 1x per week is hier dus voldoende om een goede band te hebben.
    Bij baby en dreumes is een onderwerp over eenkennigheid en daar is het ook bij kindjes van 4 tot 6 maanden. Dus misschien is het een fase?

En als je schoonmoeder dingen anders aanpakt dan jij...tja dan wil het nog niet zeggen dat het slechter is. Maar je schrijft niet om wat voor dingen het gaat, dus kan er niets zinnigs over zeggen.
    Als het je erg vervelend vindt dan zou ik het bespreekbaar maken. Beter dan met opgekropte gevoelens zitten toch?

4. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Ik hoop ook heel erg dat het vanzelf weer beter gaat.Hoop dat het morgen goed gaat.Ik ben eerst nog even thuis als mijn schoonmoeder bij hem is, dus dat vind ik wel fijn.
    En hopelijk is het een fase en is die snel weer voorbij

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het kan natuurlijk ook zijn dat Tycho de spanning voelt bij je schoonmoeder aangezien ze natuurlijk behoorlijk wat stress heeft vanwege het ziekzijn van haar man. En dat zij dingen anders doet dan jij... tja dat lijkt me logisch, het ligt eraan om welke dingen het gaat. Als jij ze belangrijkt genoeg vindt zou ik het bespreken met haar.

Deel Deze Pagina