Pijn linker onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Britt1979, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1979

Britt1979 Lid

17 dec 2008
    16
    0
    1
    Hallo,

Ik ben ruim 5 weken zwanger en ik heb sinds een paar dagen erg veel last van steken in m'n linker onderbuik. De pijn is hetzelfde als wanneer ik mijn eisprong aan de linkerkant ga krijgen. Daar had ik ook altijd een week of 2 last van, maar alleen links. Nou vraag ik me af of ik nu gelijk aan een EUG moet denken en dus contact moet opnemen met een arts, of kan ik het gewoon aankijken. De pijn is niet heel erg, het steekt af en toe. Verder heb ik geen bloedverlies of andere symptomen die zouden kunnen wijzen op een EUG. Toch maak ik me wel zorgen, vooral omdat ik in mei gecuretteerd ben van een lege vruchtzak (6 weken). Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden, ik wil in het weekend liever geen dokter bellen als het niet nodig is.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Britt1979,

een EUG (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) is nog niet uit te sluiten, maar meestal is de buikpijn die je bij een (acute) EUG ervaart zeer hevig en lig je krom van de pijn.
    Het klinkt er het meeste naar dat het (gewoon) je banden zijn. Je baarmoeder gaat groeien en deze komt centraal in je buik te liggen. Soms wordt hiervoor flink aan de banden getrokken en dit ervaar je als steken, krampen, of een aanhoudend zeurderig gevoel. Ik zou me nav deze klacht geen zorgen maken. Omdat je een miskraam hebt meegemaakt zul je waarschijnlijk een vorige echo krijgen, tussen de 7 en 8 weken. Eerder is bij deze klacht niet nodig. Het is iets dat we vaak horen van zwangere vrouwen.

Groetjes Brigtte

Deel Deze Pagina