Hallo meiden. Mijn vraag is wat ik mag slikken tegen hoofdpijn? Heb namelijk zoveel last ervan. Ik ben net 6 weekjes zwanger. En misschien kunnen jullie mij ook vertellen waar ik nog meer op moet letten? Ik weet nog niet heel veel namelijk.. Dit is namelijk mijn eerste zwangerschap.. Kussies marra
je mag gewoon paracetamolin nemen voor de rest zou ik geen andere medicijn in nemen ja in overleg met de huisarts
op paracetamol staat dat zover bekend is het geen kwaad kan. dus tja zover bekend dus geen kwaad houdt voor mij in, met mate. zo nu en dan een halve paracetamol kan geen kwaad. last hebben van hoofdpijn is ook niet goed he? maar ik zou geen sterkere soorten pijnstillers nemen.
alleen paracetamol mag je innemen, de rest alleen op dokersadvies. Let goed op met eten. Geen rauwe produkten zoals gerookte zalm (vaccuum), roofvis, sommige soorten kaas. Zoek maar op google en je komt heel wat te weten!
Qua pijnstillers mag je paracetamol, max 6 per dag, (maar dat moet je dan niet dagelijks doen, die max 6). Maar: let ook even op hoeveel je drinkt: je hebt wat extra vocht nodig nu, dus misschien krijg je hoofdpijn omdat je niet voldoende drinkt... en heb je wat uitdrogingsverschijnselen, (katerhoofdpijn). Eet ook regelmatig wat: ook door een te sterk wisselende bloedsuiker kun je hoofdpijn krijgen, dus als je te lang niks eet, kan je hoofdpijn ook daarvan komen. Eet elke 2 uur even wat: tussen de gewone maaltijden door even gezond snacken met fruit, rauwkost, liga evergreen/mueslirepen, etc... Beker melk of vruchtensap, dat soort dingen... Qua voeding en drank natuurlijk geen alcohol, niet roken. Verder cafeine matigen, geen rauw vlees (biefstuk e.d., maar ook filet americain, gerookte zalm, carpaccio in restaurants). Geen rauwmelkse zachte kazen. Je groente en fruit goed wassen en de kattenbak niet verschonen, (in het algemeen geen dierenuitwerpselen aanraken). Dat was het belangrijkste wel zo'n beetje, Gefeliciteerd!
zoals rozemarijke idd al zegt, drink genoeg! ik heb het ook welleens (ook toen ik nog niet zwanger was) en goed drinken helpt echt (bij mij dan?)
Inderdaad de tip tegen hoofdpijn, om genoeg te drinken helpt bij mij ook! Maar ik heb bij mijzelf gemerkt dat ik dan wel echt water of rooibosthee moet drinken. Van caffeine weet ik dat het vocht ontrekt uit je lichaam, of dat van suiker ook zo is weet ik niet zeker maar dacht ik wel! Dus dat helpt dan weer averrechts! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!
Suiker trekt aan water, dus dat is slechter bij hoofdpijn nog dan caffeïne. Verder kun je ook een lage bloeddruk hebben, kijk eens of het overgaat na een handje zoutjes. Echter wel oppassen dat je niet teveel zout binnenkrijgt, das ook weer niet goed...
HI... Ik blijk ook hoofdpijn te krijgen van een ijzertekort... had er vorige zwangerschap al gelijk last van hoofdpijn... bleek ik ijzertekort te hebben... Deze zwangerschap... nergens last van tot een paar weken geleden... bij vk bloedgeprikt... en ja hoor weer ijzertekort... dus misschien kan je dat ook voor de zekerheid even laten checken... tegelijk met je bloeddruk... en idd goed drinken!