Nou ik woon in friesland en ik kon maar 3 pretecho bureaus vinden op google. De eerste die ik belde was echt een drama. Ze maken pas pretecho's na de 20 weken en dat stond niet op hun site. Ze vroeg waarom ik die echo wou met 16 weken, ik zei ik ben gewoon nieuwsgierig ben heel benieuwd of we een jongen of meisje krijgen. Ze zei toen: oh maar kun je niet wachten tot je 20 weken bent dan krijg je sowieso een echo en de zorgverzekering dekt het. En het scheelt je geld etc. Ik zei ja oke dat weet ik allemaal wel maar ik wil het gewoon eerder weten. Zegt ze nou waar woon je , ik dacht dat ze een tip zou geven waar ik wel heen kon gaan. Zegt ze nou dan wens ik je veel succes want ik denk niet dat dat gaat lukken. Nou ik vond haar heel onvriendelijk jeetje wat een raar mens, Toen belde ik de tweede, en ik durfde haast niet te zeggen dat ik met 16 weken geslachtsbepaling echo wil, maar heb het gezegd en ooh het was helemaal geen probleem gelukkig. Pff wat een gedoe zeg
Ik denk niet dat het zo onaardig was bedoeld als het misschien overkwam, maar met 16 weken is het nog wel een beetje onzeker of ze het goed kunnen zien volgens mij. Dat was misschien de reden waarom ze dat zei. Het is niet illegaal hoor Maar ik kan me voorstellen dat de meeste bureaus daar wat terughoudend in zijn omdat het gewoon nog niet met alle zekerheid te zeggen is dan, vandaar dat het misschien wat minder voorkomt.
Sommigen doen er idd wat moeilijk over. Ik heb met 16+5 een pretecho gehad bij babyvieuw in oosterwolde, was geen probleem. Wilde het om precies dezelfde reden...gewoon nieuwschierig
Ik heb ook met 16 weken een echo gehad bij babyview in oosterwolde en met de 20 weken echo is het geslacht bevestigd... Ik kan me goed voorstellen dat die 4 weken heel lang duren anders had ik ook was zo nieuwsgierig
Ik heb nou ook die afspraak in oosterwolde hoe was het dames? was het wel leuk en zal ik ook op dvd laten opnemen of niet?
Veel echoburo's doen het pas vanaf 18 of 20 weken om hun naam niet te schaden. Het is met 16 weken in veel gevallen te zien maar een foutje is dan sneller gemaakt natuurlijk. Wij zijn in Uden geweest met precies 16 weken en gelukkig kon ze het al goed zien, inmiddels al 3 keer bevestigd
Ik heb vorige week gebeld voor een afspraak. Dacht dat ik zo rond de 17/18 weken wel een afspraak kon maken. Dus over een week of 3 op zn vroegst dacht ik. Zegt de echoscopist: "Oh maar ik kan het vanaf 15 weken al zien hoor, dus je kan volgende week al langskomen". Hier dus een heel ander verhaal . Vrijdag heb ik de echo, ben benieuwd!!
Ervaringen waren heel erg goed in Oosterwolde. We hebben gewoon de 2d echo gedaan met aleen foto's. Doen we ook bij de pretecho die we volgende week weer hebben in Oosterwolde Ik ben meer van foto's. Maar echt een heel ontspannen ervaringen. We zouden onze 20 weken echo ook bij haar doen maar moesten naar het UMCG in verband met een erfelijke afwijking aan mijn hubbies kant. Ga er vooral lekker van genieten want dat is toch wel het grote verschil met het ziekenhuis...je kan er gewoon van genieten, het is jullie momentje
de gynaecoloog wil het geslacht ook nog niet met 16 weken bekijken (heb elke 2 weken echo) met als reden dat hij bang is om het fout in te schatten. Het kan eigenlijk pas met 20 weken correct worden gezien, daarvoor is het een `kans op `die soms juist is maar soms ook niet.
hey maar meiden had die dame in oosterwolde ook het hartje laten horen?? En hoe lang duurt de echo ongeveer? Want bij de verloskundige duurt het maar 5 minuten
hier ook een gyn die echt niet voor de 18 weken gaat kijken puur omdat het nog onbetrouwbaar is. fynn was met 17 weken 99% een meisje bij babyview mooi dat bij de 20 weken echo bleek dat het een jongen was
Wat een onzin!! Wij hebben met 15 weken en 4 dagen een echte super duidelijke echo gehad... was overduidelijk een jongetje... het ligt er alleen aan hoe je kindje ligt.. Meer niet.
bij de eerste kon de gynea het met 16 weken al met zekerheid zeggen een meisje, en dat kloptte. bij de 2e is er met 16 weken 18 weken 20 weken gekeken, en daara nog een keer met pretecho, maar er werd zowel jongen als meisje gezegt, puur omdat ze niet goed lag, maar op de pretecho zag je pas overduidenlijk dat het een meisje was. Nu bij de 3e nog geen idee laatste echo is met 12 weken gebeurt, en volgende echo is met 17,5 week pas, dus dan ga ik het zeker vragen of ze het kunnen zien!
Precies en misschien ervaring en apparatuur van de echoscopist(e) ik heb ook met 15.1 (gister dus) de geslachtsbep. echo gehad nou overduidelijk een jongen!!! Zie foto! Ze zei 100% en hier kunnen we volgens mij echt niet omheen hoor
Jadore, ik ben absoluut geen expert, maar hier kan je inderdaad niet omheen! Gefeliciteerd!!! Wij mogen donderdag, ben heel erg benieuwd!
@Linn, Thanks ja ik zou wel erg verbaasd zijn als iemand met zo'n foto als deze ook alsnog te horen kreeg dat het een meisje is maar ja het zou kunnen. Spannend!! Nog 1 dagje! Heb je een lichte voorkeur?
Nou, dat lijkt me sterk in jouw geval Dat verdwijnt vast niet zo opeens! Ik heb helemaal geen voorkeur, beide lijkt me super leuk! Maar ben minstens zo nieuwsgierig! Bah, wat duurt wachten toch lang
Ja joh verschrikkelijk wachten en ik wist t al met 15.1 wkn waarom ben je niet eerder gegaan?' Nee lijkt me ook niet maar ben wel beniewd of sommige zo'n foto hebben en dan toch een meid ahahahahhaha