Eerste keer VK

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door CaatjeM, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Ik heb overmorgen mijn eerste afspraak bij de VK, maar heb werkelijk geen idee wat die inhoudt... Wat gebeurt er bij zo'n eerste afspraak precies?

Liefs,
    Caatje

2. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mij is er gevraagt naar erfelijke ziektes bij mij en mijn vriend in de familie, of ik eerder zwanger ben geweest, of ik ooit een miskraam heb gehad, ziekenfonds pasje, ID bewijs, of ik samenwoon, hoe ik me voel, of ik gelovig ben, of het gepland is, thuis of in het ziekenhuis bevallen, of ik speciale vitamines slik en foliumzuur heb geslikt voor ik zwanger raakte, welke test ik heb gebruikt. Veel vragen dus en heb aan het einde een afspraken kaart meegekregen voor een termijn echo in het ziekenhuis en je bent vrij om al je vragen te stellen natuurlijk.
    Ze vinden het ook altijd fijn als jeje man/vriend meeneemt, heb ik niet gedaan trouwens.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zie dat je in Spanje woont, wellicht dat het daar anders is?

Bij mij werden er ook heel veel vragen gesteld, de hoeveelste zwangerschap dit is, of het gepland en gewenst is, erfelijke ziektes, of ik ooit te maken heb gehad met misbruik, ooit bij een psychiater heb gelopen, medicijngebruik, of ik foliumzuur en zwangerschapsvitamines nam, of mijn moeder een of meerdere miskramen heeft gehad, in een telefoongesprek er voor was er al gevraagd naar mijn gewicht net als wanneer mijn laatste menstruatie was, eeeehhhhh... pff het was heel veel in elk geval.

Verder een korte voorlichting over mogelijke testen die er zijn, zoals de combinatietest enzo. We kregen daar ook folders van mee om het thuis nog eens goed door te lezen. Eigenlijk kregen we een hele tas met folders mee, over borstvoeding, kraamzorg etc. Zaten ook wat leuke hebbedingetjes in.

Ik kreeg ook nog een echo om de termijn te bepalen, al was het wel heel vroeg (7 weken) en mocht ik 2 weken later terug komen. Ik kreeg ook een formulier voor het ziekenhuis mee om bloed te laten prikken, ook gelijk die zelfde dag gedaan.

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Dank je wel voor jullie reacties Chai en NooNoo. Ja wellicht gaat het er anders aan toe in Spanje, dat weet ik niet. Maar zo heb ik in ieder geval enigszins een idee. :)

Liefs,
    Caatje

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Ik ben dus nu naar mijn eerst VK afspraak en moet bekennen, dat ik toch behoorlijk nerveus ben. Niet specifiek voor deze afspraak, maar eerder gewoon, in het algemeen, wat betreft mijn zwangerschap...

Ik heb hier op deze website zoveel gelezen over lege vruchtzakjes en mk's en ik moet zeggen, ik voel me helemaal niet anders! Misschien ben ik nog te kort zwanger en misschien is het allemaal normaal, maar nou ja, vind het toch best behoorlijk spannend...

Liefs,
    Caatje

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    je moet je niet gek laten maken met enge verhalen hoor, je weet het toch pas als je het ziet!
    Maar natuurlijk is het super spannend!!

7. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Dank je voor je reactie Sahi. Je hebt natuurlijk gelijk. Aan de ene kant is het niet dat ik me gek laat maken, eerder dat ik realistisch probeer te blijven. Ik bedoel, het ís nu eenmaal zo dat er in de eerste drie maanden van alles gebeuren kan.

De afspraak was inderdaad voornamelijk een hoop informatie. Volgens de vk ben ik "al" 7+3! Maar ze heeft daarbij alleen gekeken naar mijn laatste menstruatie. Denk zelf dus dat ik iets korter ben, maar goed...

Een interessant info boekje gekregen en gelijk vervolg afspraken moeten maken voor tests. In april heb ik de 12 weken echo. Daar heb ik wel heel veel zin in, want ik heb het idee dat het dan echt definitiever zal zijn!

Liefs,
    Caatje

Deel Deze Pagina