kruidvat zwanger vitamines

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lillebi, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    hoi hoi

deze heb ik vanmiddag gekocht, (kruidvat zwanger vitamines)maar ik heb een slikfobie en die pillen zijn zooooo groot :confused: dat ik ze echt niet weg ga krijgen, nu zit er om die pillen geen beschermlaagje, dan kan ik ze toch gewoon doorbijten?

wie kauwt ze ook doormidden en slikt ze dan met wat eten erbij weg.

2. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik heb dagravit (ofzoiets) voor mama & baby
    daar mag je niet op kauwen die moet je met water inslikken

3. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ik snij ze door midden wand ik krijg ze ook niet zo gemakkelijk afgeslikt wand dan ga ik kokhalsen :p

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik ken ze. Denk dat je ze gewoon door kan bijten of halveren of zo. Er zit geen huls omheen en het is echt een pil, geen capsule of zo.

5. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    daar had ik ook al goed naar gekeken, er zit geen extra laagje omheen, en vanavond bij het eten heb ik hem door gebeten, wel erg vies ;) dus geen aanrader, maar ja anders krijg ik hem echt niet weg, je kan ze helaas niet als zetpil gebruiken :D

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb ook zitten dubben met die van de kruitvat. Ik heb ook een slikfobie. Nu heb ik zwanger zijn van de etos. Dat zijn capsules. Nog moet ik me wel wel heel rustig met water en dan proberen te slikken. Ze zijn alleen een stuk kleiner. Ze glijden ook makkeler weg. Vind ik zelf.

7. westlander84

westlander84 Actief lid

13 feb 2008
    152
    0
    16
    westland
    als er op pillen een breuk lijn staat mag je hem halveren anders moet je hem geheel doorslikken!

bijvb paracetamol staat een licht breuklijntje op maar die pillen van mij gravitamon dagravit niet dus die moet je dan ook in zijn geheel doorslikken.

suc6 meiden

8. Ilse100

Ilse100 Actief lid

4 jan 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Maar je moet ze tijdens of na de maaltijd innemen toch? Maakt het dan uit hoe? Ze worden gewoon met de rest van het eten verteerd. Volgens mij kun je het dan zelfs als poeder vermalen. Het gaat er puur om dat je lichaam die vitamines opneemt volgens mij... :rolleyes:

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Als je een slikfobie hebt zou ik overstappen op Gravitamon. Hele kleine pilletjes die erg goed zijn voor, tijdens en na je zwangerschap.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    bah, die dingen wil je niet kauwen, die zijn echt vies. Gewoon doorslikken of idd een kleiner formaatie van een ander merk kopen.

11. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Tsja, voor mensen met een pillenslikfobie is dat nou net het probleem, gewoon doorslikken gaat dan niet!
    Ik zou ook kijken naar een ander merk, of ze inderdaad vermalen in een papje ofzo.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    mamavanshawn, ik probeer ook te zeggen dat er met die pillen gewoon maar twee opties zijn, en geen tussenweg. Ze zijn zoooo vies!

13. die van de kruidvat zijjn indd. vrij groot ik slik ze ook..
    maar zodra ik hem in mijn mond doe met een beetje water word ie zo glad.. dat je hem zo weg hebt... zonder dat je t door hebt... heb je het al wel is geprobeert hem heel door te slikken.. want t lijkt heel wat mar is echt niet te vergelijken met paracetamol ofzo.. want dat zijn rot dingen om weg te krijgen

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik heb die van Trekpleister en die zijn ook egt gigantisch (net zetpillen!) en ze stinken ook nog!
    maar nu heb ik eigenlijk ook een vraag tot waneer slikken jullie ze? Want er is mij gezegd dat je ze maar tot de 10 weken hoeft te slikken.. (slik ze nog steeds hoor)

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Ik heb etos zwanger sijn en die kan ik tot de bevalling slikken

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb van Davitamon Femnatal, zijn kleine tabletjes net zoals een asperine kun je echt goed weg krijgen.

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ze zijn wel groot, maar ook veel goedkoper dan bijv. Gravitamon

(maar als je ze niet weg kunt slikken heb je daar ook zo weinig aan ;) )

Deel Deze Pagina