Ongerust: soep met wijn gegeten

Discussion in 'Zwangerschap' started by Appeltje85, Apr 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ik heb enkele dagen geleden in een restaurant een grote kom uiensoep gegeten waar witte wijn in bleek te zitten. Volgens de serveerster kon dit absoluut geen kwaad omdat de wijn verdampt is en alleen voor de smaak is. Ik voel me er achteraf toch niet echt gerust op. Moet ik me zorgen maken?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik zou me geen zorgen maken. Echter, alcohol verdampt niet geheel tijdens het koken. Dat is helaas een fabel.

3. Foefoes

Foefoes Lid

Feb 19, 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat de hoeveelheid wijn in een kom soep heel minimaal is. Snap dat je baalt, maar denk dst je j niet druk hoeft te maken. Bel voor je geruststelling even met je ha of vk.

4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    T is maar weinig wat je uiteindelijk binnen hebt gekregen em t grootse deel verdampt indd. Je kan t niet meer veranderen dusgeen zorgen. En ook al ia t natuurlijk absoluut af te raden maar van een klein beetje alcohol gaat er ook niks gelijk mis hoor 😊

5. Taj87

Taj87 Actief lid

Mar 30, 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het grootste deel vervliegt. Niet alles inderdaad maar dat is echt te verwaarlozen.
    Hoe vaak je ook niet in kookprogramma's recepten ziet met alcohol die gewoon door kinderen gegeten mogen worden.
    Ik zou het zelf niet snel doen maar je hoeft je echt geen zorgen hier om te maken hoor.

Er zijn immers ook mama's die nog roken en drinken tijdens de zwangerschap (bewust!!!). Hoewel zeer slecht, en ik persoonlijk absoluut tegen ben, zetten zelfs deze moeders vaker wel dan niet gezonde kinderen op de wereld. Hoewel het bij overmatig gebruik gewoon gevaarlijk is natuurlijk.

Dus 1 kommetje soep kan echt geen kwaad. Zeker niet als je bedenkt dat er bijna geen alcohol meer in zal zitten.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Het is al gebeurd, dus laat het gaan. Volgens mij valt het allemaal nogal mee. Mocht je er geen prettig gevoel bij hebben, dan de volgende keer niet meer doen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Niet te druk om maken. Er zit niet zoveel wijn per kop soep in. Dat is max een half glas? En van die alcohol is een behoorlijk deel ook nog verdampt. Die slok wijn die je binnen hebt doet niet zoveel kwaad.

8. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

Aug 31, 2015
    364
    47
    28
    Female
    Als er echt veel wijn in de soep had gezeten zou je het wel hebben geproefd, geen zorgen :) Volgende keer in restaurant erbij zeggen dat je zwanger bent, scheelt veel stress achteraf.

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken, in 1 kommetje zal er zo weinig in gezeten hebben en daarbij is het grootste gedeelte ook al verdampt. Komt helemaal goed meid.

10. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Bedankt voor jullie reacties, ik ben weer een beetje gerust gesteld. Het stomme is dat ik bij het plaatsen van de bestelling vroeg of er alcohol in zat omdat ik zwanger ben. Toen zei de serveerster dat die erin zit voor de smaak, maar dat het is verdampt. Ze wist 100 procent zeker dat het geen kwaad kon. Heb toen besteld, maar las dus naderhand dat niet alles verdampt. Voel me zo dom. Ik zal het een volgende keer in ieder geval niet meer eten. Ben blij dat jullie denken dat de schade meevalt.

Share This Page