Hallo allemaal, Ik moet even mijn verhaal van mij afschrijven. Ik ben nu ongeveer 6,5 week zwanger. Vanaf dag 1 heb ik al het gevoel dat het niet goed zit. Ik heb afgelopen zondag wat bloedverlies gehad, dit was heel licht roze vermengd met slijm. Het waren misschien twee toiletpapiertjes vol. Ik heb geen idee wat het kon zijn? Ik heb wel ontzettend last gehad van obstipatie. Ik kon bijna niet recht zitten van de pijn in mijn darmen. Dus ik had de vk gebeld en zij zei dat het vast daardoor kwam. Daarna heb ik ook niet meer gebloed en het is nu woensdag. Ik had ook telkens nog gevoelige tepels. Ik heb ook veel last gehad van 'menstruatiepijn' de afgelopen dagen. Maar vandaag heb ik geen gevoelige tepels meer en voel ik mij veel beter dan de afgelopen weken. Hoort dit erbij of is dit een slecht teken? Ik heb mijn eerst echo pas volgende week donderdag, maar ik vind het zooo spannend en ik kan bijna echt niet wachten. Hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen!
Ik heb geleerd dat mijn gevoel vaak goed zit. Maar het verradelijke is angst. Angst kun je verwarren met het gevoel dat het niet goed zit. Kun je niet een vroegere echo krijgen? Deze onzekerheid is ook niet goed voor je!
Dit geldt voor mij ook.. Ik heb ook heel sterkte voorgevoelens over dingen, maar heb mezelf er ook wel eens op betrapt dat ik mijn angsten hiermee verwar.. Je zou inderdaad kunnen vragen of je eerder een echo kunt krijgen.. Verder is het helaas alleen maar wachten.. Die onzekerheid de eerste periode is heel vervelend, maar hoort er helaas bij..
Bij m'n zwangerschap die uitliep op een miskraam had ik ook het gevoel dat het niet goed zat. Was uiteindelijk dus ook zo! Maar ik denk dat het inderdaad ook je angst kan zijn.. Bij deze zwangerschap was ik heel bang dat het weer gaat gebeuren en dan ga je ook ineens dingen voelen die er misschien helemaal niet zijn. We (mijn vriend en ik) waren ervan overtuigd dat we geen goede echo zouden zien omdat ik ook weer een beetje roze bloedverlies had gehad, maar een vruchtje dat perfect met de groei liep met een goede hartslag. Het is lastig hoor, maar maak je niet gek meid! Ik hoop dat je volgende week een mooie echo te zien krijgt! 😘
Misschien dat dit je onzekerheid wat weg neemt. Ik heb presies hetzelfde gehad wat je zegd, ook dat hrt niet goed zat en wat zou gebeuren. Onderhand al 37 weken (wel met vele pijntjes maar agh) dit is naderhand overgeschakeld naar het gevoel dat het te vroeg zou komen, tot nu toe ook nog niet gebeurd. Nu denk ik dat het er sneller aankomt dan ik denk dus je kan er ook goed naastzitten!
Hier eerder positief nieuws. Ik heb 3 keer bloedverlies gehad in het eerste trimester. Had enorme schrik dat het verkeerd ging aflopen Ik geloofde wel dat het vruchtje in orde was, maar dat mijn lichaam het niet aankon. Ondertussen ben ik net 36 weken van een actief babytje. Maar uiteraard is niets te voorspellen. Veel moed en succes! Ik duim voor een goede afloop!
Ik heb precies hetzelfde meis.. Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad (ben medisch en mocht al komen) ik dacht dat ik toen 6/6,5 week was.. ik was 5,5 week.. Ik heb een vruchtzakje gezien met een frummeltje wat de baby zou zijn, maar nog geen kloppend hartje.. Volgens de gyn volkomen normaal en ik mocht niet stressen, maar toch doe ik dat.. Volgende week do (3mrt) de 2e echo.. hartje moet dan wel kloppen.. Wat gaan de dagen langzaam..
Bedankt voor jullie reacties! Ik verwar dit gevoel ook met angst. Ik zal het gewoon nog een week moeten uitzitten. En dan is donderdag het moment van de waarheid. Ik hoop ook echt dat het goed zit! Ik hoop ook dat ik dan wat minder angstig en onzeker ben. Maar aan jullie berichtjes te lezen kan het ook gewoon goed gaan, dat doet me goed!
Nou zeg dat is zeker spannend. Ik heb hem ook donderdag maar pas om 21:20!! Dat wordt een hele lange dag! Ik hoop ook voor jou dat je een mooi kloppend hartje te zien krijgt!!!
Hi meiden, Spannend! Je kan indd vragen om een eerdere echo.. Het is niet makkelijk om je gevoelens/angst uitzetten.. Probeer een beetje te genieten hoe spannend het allemaal is.. Ik herken het heel erg.. Vproge jaar met 6w en 6d een echo gehad die was goed en 4 weken later bij de 12wkn echo foute boel.. Mk en curretage nu onwijs bang dat het weer zo loopt maar heb vertrouwen en probeer er van te genieten.. Succes!!
Genieten moet je zeker doen. Maar om eerlijk te zijn, ik ben heel de zwangerschap onzeker en angstig geweest. T is pas nu met 36 weken dat ik precies wat ontspan. Maar ik geniet wel van elk moment!
Angst is een slechte raadgever idd.. Vraag idd om een vroege echo of laat er 1 maken bij een echobureau kost rond de 25 euro dan weet je wat. Mijn gevoel klopte ook niet bij de zwangerschappen..was ervan overtuitgd sat rond de 9 weken het hartje niet meer klopte maar was wel het geval.. De kans is wel groter dat het goed is dan niet goed
Ik heb afgelopen donderdag een echo gehad. Alles was in orde! Heb alleen de laatste dagen bloed verloren. Ik denk dat dit komt door mijn obstipatie. Telkens als ik naar het toilet ga voor de 'grote' boodschap heb ik helaas bloed. Maar alles was goed dus dat moet ik in mijn hoofd houden. Al vind ik dat heeeel lastig! Dit hoort blijkbaar bij mijn zwangerschap.
Ik had precies hetzelfde, heb mezelf op een geven moment zo angstig gemaakt dat mijn vriend er gek van werd en de vk heeft gebeld of we alsjeblieft met toen 6 wkn langs mochten komen om via echo te kijken of alles goed was. Alles was goed. Nog steeds maak ik mezelf wel eens gek van angst, maar ergens weet ik dat het in mn hoofd zit en dat alles wel goed is.
Ik was even de berichten aan het terug lezen omdat ik ook zo onzeker ben en net zwanger en dat wachten tot de echo nog zooooo lang duurt... Maar wat goed om te lezen dat alles in orde was! Super
Hoi Angelina, Wat fijn om het goede nieuws te horen! Lijkt me wel erg lastig als je steeds bloed verliest bij de grote boodschap...Het komt blijkbaar best vaak voor, ik heb hier nog geen ervaring mee. Ik hoop voor je dat het stopt en dat alles goed blijft gaan. Geniet van je zwangerschap!
Hallo dames, fijn om te horen dat het allemaal goed gaat! Hier bouwt de spanning zich weer op.. Maandag de volgende echo en dan weten we ook hoever het is.. Intussen "echte" zwangerschapskwaaltjes gehad.. Hele dagen misselijk, moe, pijnlijke boobies.. Maar ondertussen ook een beetje ongerust of het wel goed gaat.. Hoe ervaren jullie dat, de periode tussen de eerste echo en de volgende echo. Zeker nu het zo pril is..
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum, ik ben nu normaal 7weken zwanger ik kan pas binnen 4weken de eerste keer naar de gynocoloog dus heb ik zelf een doppler besteld zodat ik zelf thuis al kan luisteren naar het hartje, zo moet ik niet zolang wachten, Ik hoor het hartje heel duidelijk maar het klopt 84slagen per minuut en na wat ik gehoord heb zou het hartje snel moeten kloppen (boven de 120/pm) dus maak me nu wel wat zorgen.. kan iemand me vertellen of dit zorgwekkend is of is het normaal dat het hartje nu 86slagen heeft?? Hoop snel reactie te krijgen. Groeten