Met 18 weken geslacht onzeker?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Princesa, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    kan je hun morgen niet bellen ? misschien is die 10 cm een andere meting dan wij hier in nederland doen . bv allen de romp ect ect.
    ik zou het gewoon gaan vragen ;) beter een keer te veel dan te weinig

2. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Wat jij zegt zou best kunnen... Ik ga gewoon rustig proberen blijven tot aan mijn volgende echo, binnen 2 weken. De echoscopist zei dat alles er goed uit zag, dus ik moet hier van uitgaan. Hij heeft er toch voor gestudeerd? :( Het zou toch bijzonder zijn mocht hij een probleem over het hoofd hebben gezien... dat lijkt me vreemd. Ik ga binnen 2 weken alvast nadrukelijk nog eens vragen of alles zéker inorde is...

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    en even vragen hoe hij tot die 10 cm komt ;) en tot die tijd lekker rustig aan dan krijgt jullie baby alle energie op goed te groeien .
    en ik denk dat de echocopiste wel eerlijk is en er gewoon een andere meet standaard word gebruikt ;)

4. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ok, ik ga dat zeker doen ;) Ik zal de resultaten hier neerzetten binnen 2 weken of een nieuw topic openen. :)

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ts:
    Het is geen seo echo toch?
    Dus niet het termijn echo maar pretecho voor geslacht?

Eigenlijk iets over groei etc kan alleen je ervaren medisch echoscopiste zeggen. Pretecho is niet voor bestemd.

Ik denk dat je gewoon zeker 2 a 3 weken achterloop niet combi groei+ verkeerder termijn.
    Je kan je termijn niet 100% zeker weten dat wordt vastgesteld met eerste echos tot 12wk

Klein of niet hoef je geen zorgen maken wel is raar dat hij niet het geslacht kon zien met zoals hij dan je zegt baby is 18wk.
    Je kan met goede ligging gewoon het zien va 16wk zeker.

Heb je geen foto van tussen beentjes?

6. Sabo

Sabo Bekend lid

30 nov 2014
    572
    1
    18
    NULL
    Zuid-Holland
    De echo die ze nu heeft gehad is in NL de 20 wkn echo. Dus wel de medische echo.
    Maar wat de rest zegt, het kan best dat ze er andere meetmanieren op na houden. Waar woon je?
    Ik heb geslachtsbepaling laten doen met 16 wkn en toen ze eindelijk haar benen wijdt deed kon je heel goed zien dat ze geen jongetje was.

7. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Ik kan helaas niet met naam zeggen welke echo dit persies is, hier noemt men het ''Ecografia Obstetrica'' (vertaald: Echografie obstetrisch). Ik heb gezien dat de echoscopist naar de hersentjes heeft gekeken, het hartje heeft gecontroleerd en gekeken heeft of alle organen er zaten. Ook de baarmoeder, cervix, placenta en vruchtwater zien er prima uit. Ik kreeg te horen dat de termijn 18 weken is, en dit klinkt logisch want ik zou 18 weken + 1 dag geweest zijn... dus ben 1 dag terug gezet. Ik denk er aan om de volgende echo ergens anders te gaan doen, ofwel een 3D te gaan laten doen waar alles beter op te zien is... dan heb ik meteen een 2de opinie.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Mijn gyn wist altijd met 95% zekerheid het geslacht rond de 12 - 14 weken. Bij onze jongen op 12 weken en bij onze dochter op 14 weken. Ik denk dus wel dat als het een goede echoscopist is hij het met zekerheid moet kunnen zeggen op 18 weken. Hangt af van de persoon zelf en natuurlijk hun apparatuur.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Maar je woon in nl of niet?
    Bij 20wk echo (kan ook al met 16-18wk) gedaan worden kijken ze naar alles ook rug etc maar ze bepalen geen termijn of groei eigenlijk want is met va 12 wk niet meer bij te stellen zeg maar.
    Ik weet ook niet ik loop in zh en daar krijg ik echo.
    Ik kreeg GUO met 16 en GUO met 20wk.
    Met 16 kon ze gelijk meisje zien (3streepjes) maar het geslacht bepalen niet de preoriteit van de echo. Als ze zien dan zeggen ze ok is dit en dat maar nooit met 100% zeker want zh neemt dat niet op zich bepaling ze willen geen verantwoordelijk.

Bij pret echo is een geslachtbepaling prioriteit en de medische gewoon oppervlakkig.

Als ik zou vergelijk met mijn echo's: stel dat ze niet met 16 of 18wk geslacht kon zien zouden ze nooit zeggen: kom terug over 2wk kijk ik nog want dat boeit hun niet als medisch alles orde is.
    Als dus juist groei of medisch niet in orde of twijfelachtig was zouden ze zeggen: kom terug over 2wk.
    Maar dat is hoe dat in nl gaat in ziekenhuis of verlooskundige als het over medische echo gaat en geen pretecho die je zelf betaald..

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    persoonlijk denk ik dat je gewoon naar de gyn moet luisteren, die had het echt wel gemeld als er iets niet in orde zou zijn lijkt mij, tenslotte worden niet alle kinderen met 50 cm en 3500 gram geboren nietwaar er kan nu al verschil in lengte zitten, dus je krijgt gewoon misschien een iets kleinere baby ;) ik zou me geen zorgen maken omdat mensen op een forum dat zeggen, zolang de gyn zich geen zorgen maakt zou jij dat ook niet moeten doen toch

11. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Heb je geen papier meegekregen waar alle meetwaardes opstaan?

Zolamg de arts zich geen zorgen maakt, hoef jij dat ook niet.

12. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Lijkt me geen geweldige echoscopiste, daar ze het met 13 weken tegenwoordig al zo goed kunnen zien, en anders zeker altijd met 16. Beetje raar om nu nog eens 2 weken af te wachten?

Deel Deze Pagina