Hallo, Ben nu 39+4 weken zwanger en heb de afgelopen nacht voor de 2e keer een hele nacht liggen kramperen van de pijn. Ik kreeg rond 1.00 weeen die kwamen om de 10 min ongeveer. Ik vond ze meteen heel heftig want het straalde Door naar de lies en been aan 1 kant. Ze hielden steeds ruim een minuut aan. Later kwamen ze rond de 6 a 7 min. Maar zo ineens rond 6.00 gingen ze over in harde buiken en stopte de pijn. Wat kan dit nou zijn? Ik dacht echt dat het begonnen was want ze waren echt al heel pijnlijk en meende ze te herkennen van de bevalling bij mijn dochter. Maar dit is nou al de 2e nacht die zo loopt en er zet niks door. Wat was dit nou? Geen reden om de vk te bellen toch? Aangezien het niet is door gezet. Ik twijfel echt of mijn lichaam het wel zelf kan. Hopelijk weten jullie wat dit is geweest?
Goedenavond, waar je last van hebt zijn voorweeën. Je lichaam is zich aan het voorbereiden op de bevalling, maar het is net nog niet klaar voor de echte bevalling. Vaak zorgen deze voorweeën er wel al voor dat de baarmoedermond gaat rijpen. Het zorgt er vaak voor dat de baarmoedermond weker wordt, wat gaat verstrijken en soms ook al wat gaat onsluiten. Dat betekent vaak een goede uitgangspositie van de bevalling. Ineens zetten deze weeën toch door en begint de echte bevalling. Probeer tijdens de voorweeën toch ontspanning te zoeken. Neem bijvoorbeeld een warm bad/douche of een warme kruik. Probeer overdag als het kan nog wat rust te pakken. Het hebben van voorweeën komt vaak voor en is niet gelijk een reden om de verloskundige te bellen. Succes met de laatste loodjes en ik hoop dat de bevalling snel aandient. Groetjes Monique