Met 18mnd maanden over op autostoel

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tymyr, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Ik wil mijn kind dus absoluut voor in vervoeren. Veiligheid van haar staat boven op uiteraard. Maar ik vind mijn airbags aanhouden ook erg belangrijk. Zonder dat is de kans groter dat ze geen moeder meer heeft mocht er een auto ongeluk gebeuren.

2. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn auto heeft geen airbags:D daar is ie te "nieuw" voor.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ts, net als jij ben ik een groot voorstander van zolang mogelijk in de maxi cosi vervoeren en ook ik ben in bezit van een "klein poppetje";) Met 1,5 hebben wij haar over gedaan naar een autostoel groep 1. Toen zat ze daar goed in en konden wij de gordels ook strak genoeg aantrekken.
    Ze is nu net 2 weken over op een autostoel groep 2 en wordt in oktober 5;)

4. Tymyr

Tymyr Lid

Nov 16, 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de verschillende nuttige adviezen!!
    Een achterwaartse stoel 0-4 jaar zou idd perfect zijn. Wat meer rechtop en toch helemaal veilig. Helaas is dat geen optie omdat de opvolgstoel van broerlief al klaar staat. Dus ik doe het nu als volgt. Ik houd haar zo lang mogelijk in de mc in onze hoofdauto. In mijn kleine auto die half aug weer terugkomt (dan is ze 18mnd) gaat ze in een eenvoudige voorwaartse opvolgstoel. Dit zijn kleine ritjes van paar km (ik weet dat relatief de meeste ongelukken in bebouwde kom gebeuren) en wanneer ik verder weg ga neem ik de veiligere auto van manlief waarin zoonlief ook in de laatste isofix groep 2/3 gaat. Zijn groep 1 stoel gaat dus voor een paar maanden even naar zolder totdat dochterlief ook in de lengte (bijna) uit de mc gegroeid is.
    Ook bedankt voor de discussie rondom de winterjassen!! Hier ga ik bij beide kinderen meer rekening mee houden.

Share This Page