Moet ik een tweedehands draagdoek eerst wassen voor ik hem gebruik? Aan de ene kant vind ik dat wel wat frisser, maar aan de andere kant is hij nu natuurlijk heerlijk zacht en ingedragen, dat zal door het wassen lijkt me een stuk minder worden. Hoe doen jullie dat?
Ik was mijn doek op 30 gr met een klein beetje wasmiddel. Daarna drogen en strijken. Mn doek blijft hiermee lekker zacht.
Ik zou 'm wel wassen, maar ik was alles voor ik 't in gebruik neem. Gewoon klein beetje wasmiddel en azijn bij de laatste spoelbeurt. Dat haalt de zeep er uit en dan blijft je doek mooi en zacht!
Ik doe dat niet, juist omdat ze dan meestal toch wat minder zacht zijn, (hier ook op 30 graden en minimum aan wasmiddel, maar dat voorkomt niet dat ze na wassen minder zacht zijn dan ervoor). Een doek die schoon oogt en ruikt, zal dat ook heus wel zijn
Hier idem! Alleen bij echt zichtbare vlekken, of nare luchtjes oid gaat de doek in de was. Ondanks minimaal wasmiddel, droger (worden ze ook heel zacht van) en strijken zijn ze na elke wasbeurt altijd weer beetje stugger! (die zachtheid komt wel weer terug, maar duurt vaak even)
het verschilt een beetje welke doek maar hier gaan sommige gewoon met wasmiddel en wasverzachter in de wasmachine en in de droger daarna....