wij moeten al ruim 2 jaar lang iedere nacht om de 3 uur de wekker zetten voor onze dochter. Ik ga om 22.15 (na vernevelen) naar bed en de wekker gaat om 01.00 en dan slaap ik tegen 01.45 en gaat om 04.00 de wekker weer. Dan slaap ik tegen 04.30 weer en om 05.45 gaat de wekker omdat ik opsta voor mijn werk, op de dagen dat ik vrij ben ben ik om 06.00 wakker omdat dochterlief ligt te kletsen in haar bed. En hoewel ik altijd minimaal 8 uur slaap moest hebben went dit wel en ben ik wel moe maar geen wandelende zombie
alles voor 7 uur gaat hij hier standaard zonder iets te zeggen terug in bed. ik ga er dan bijliggen en doe of ik slaap. meestal helpt dat wel en doezeld hij nog even weg en dan sneak ik weer me bedje in of blijf gewoon even liggen als het al tegen 7 uur loopt. en ik heb gemerkt dat als ze s'middags goed slapen ze s'nachts ook beter slapen. dus niet teveel rommelen met middagslaapjes.
Hmm hier is Anne altijd al heel vroeg wakker geweest. Van hele nachten niet slapen was voor ons de overstap naar "heel vroeg op" al een hele verademing Afgelopen winter ingesteld dat ze niet voordat het licht was uit bed mag.. Vanochtend was het dus 6.40 al goed licht Dus nu ga ik dan uit bed.. wijs op de klok aan hoelang ze nog moet slapen en dat gaat best redelijk eigenlijk. Vanochtend was ze het 10 voor half 8 al spuugzat.. maarja.. beloofd/afgesproken.. je kent het. Dus nog 10 minuten op dr kamer spelen.. hoop lawaai, gehuil want het was stom en ze was klaar met slapen, spelen en voorlezen. Uiteindelijk hebben we dr om 8 uur maar opgehaald want wij waren door al dat gemiep natuurlijk allang wakker @tesske: hier ook gemerkt dat onderbroken slaap alles behalve tof is.. maar dat het wel went. enige is dat wij er vanuit gaan dat het wel een keer over gaat... (en het al paar weken echt goed gaat snachts) petje af