Hallo dames, Mijn prachtige dochter Noa krijgt alweer een dikke maand borstvoeding via de fles. Sinds een aantal dagen zit ze echter niet lekker in haar vel. Ze stort zich op haar fles bij etenstijd, maar begint na een minuut al heel hard te huilen. Met pijn en moeite krijgt ze zo'n 100cc binnen, terwijl ze gezien haar leeftijd en gewicht meer mag hebben. Ook na de fles blijft het drama. Ze blijft huilen en strekt heel haar lijfje zodat ze zo stijf als een plank wordt. Een aantal weken geleden heeft ze dit ook een aantal dagen gedaan en toen moest ze uiteindelijk flink poepen. Daarna was ze weer heerlijk vrolijk, maar nu begint het ge-emmer dus weer. Ben dus erg bang dat ze weer zo verschrikkelijk nodig moet poepen. Heeft iemand dit ook meegemaakt en een oplossing? Is er een middel waar ze makkelijker van gaat poepen of zou er iets anders met mijn meid aan de hand zijn?
als je echt het idee hebt dat ze "verstopt" zit en "snel" resultaat wil, is het misschien een idee om haar te "temperaturen" doordat jij haar wil temperen zal ze ( 9 van de 10x) aandrang krijgen en zal de rest vanzelf gaan... een beetje meer water bij de voeding, of een paar druppeltjes olie kunnen ook helpen de ontlasting wat beter te doen verlopen... succes met de kleine gr.smoekie
Dat temperaturen had ik idd geprobeerd. Vaak poept ze als ik aan het tempen ben, maar dat had nu dus geen resultaat. Heb niet het idee dat ze echt verstopt zit, ze laat alleen ongelooflijk vieze winden tijdens de fles en moet dan heel hard huilen. Last van de darmpjes dus en ik heb het idee dat het over zal gaan nu een lekkere poepluier. Dat van die olie had ik ergens gelezen. Kan ik daar ook gewoon een druppel van door de mamamelk doen?
Als je moedermelk geeft dan kun je er natuurlijk geen water of olie door gaan doen. Lijkt me meer een typisch geval niet vaak poepen zoals je bij meer babies die moedermelk krijgen ziet. Temperaturen moet je erg mee uitkijken, dat kun je hooguit een keertje doen als je kind een heel enkel keertje verstopt is. Je kunt er namelijk de anale kringspier mee beschadigen.
Je hebt van Weleda buikjesolie. Die wreef ik in wijzerszin over Liene haar buikje en dat hielp goed om de darmen te stimuleren. Mijn broertje (nu 18, dus 't is een oude tip) kon vroeger nooit gaan en huilde dan ook en dan staken ze bij hem en stukje sunzeep op. Ik dacht dat je nu speciale stopjes had waar ze dan van moeten gaan. Eens vragen bij de apotheek. En idd temperaturen dat deden wij op het kdv ook. Saartje
Ze krijgt mijn melk via de fles, kolf al een heel tijdje omdat de borstvoeding niet wilde lopen. Geen olie dooer moedermelk dus. Weet inderdaad dat ze met borstvoeding vaak wel een dikke week niet hoeven te poepen, maar ze laat zoveel windjes en huilt dan ook onbedaarlijk. Volgens mij zit het flink in de weg daarbeneden. Zit echt met mijn handen in het haar. Het is vandaag de hele dag huilen en elende geweest.
Met de beentjes fietsen zodat je de darmen wat stimuleert. Maar als bovenstaande tips niet helpen dan zou ik even contact opnemen met je ha/cb.
Nee niet echt. Ze heeft inmiddels wel gepoept, maar het blijft drama tijdens de fles. Weet ook niet zo goed wat er met mijn kleine dame aan de hand is. Ik hoop dat het een fase is en ze binnenkort wer netjes drinkt. Ze drinkt ook minder dan voorheen. Ze is verder wel tevreden buiten de fles om. Ze lacht en plast goed. Misschien binnenkort langs de osteopaat. Ik las in een van de forums dat dat een hoop dames geholpen heeft. De omschrijving van de babies in dat forum hebben echt veel weg van de symptomen van onze Noa.
Even naar de huisarts en om advies vragen, zijn erg kindvriendelijke medicijnen te krijgen als een kindje echt verstopt raakt oa speciale lactulose siroop.
Zou het kunnen dat je kindje teveel lucht binnenkrijgt met de voeding via de fles? Misschien eens een andere fles of speen proberen? Ik vond de fles van etos (eigen merk dus) erg goed en hij is niet zo duur. Succes ermee.