Hier is zoontje net 6 keer geweest (2x per week). Is hier vanaf 2,5 jaar en 4 dagdelen alleen met vve-indicatie (hij mag vanaf half mrt 4 keer per week). Is wel huilen als we weg gaan, maar dat doet ie ook als ik ga werken en hij blijft bij papa of oma. Is inmiddels wel redelijk gewend, maar eerst goed wennen voor hij 4x per week gaat.
Ik zou het doen! Moet geen probleem zijn denk ik. Hier ging Kaan ook met 2 jaar, en hij begon gelijk met 5 dagdelen. En hij heeft er nooit moeite meegehad. Atilla staat nu ook ingeschreven met 2 jaar mag hij gelijk beginnen (5 dagdelen).
Gewoon doen. Onze dochter begon met 22 maanden al (hier zijn er 2 dagen waarop kindjes vanaf 1.5 mogen komen). Is vanaf begin goed gegaan, serieus nog nooit een traan gelaten. Kijk naar je kind. Waar het ene kind van 1.5 lachend stond te zwaaien, stond een 3 jarige keihard te brullen. Leeftijd zegt niets.
Natuurlijk gaat het vast goed. Ik zelf ben voorstander van met 2,5 of misschien nog later naar de psz gaan.
Onze dochter is met 1,5 gestart en gaat nu 3 middagen. Ging vanaf de eerste dag goed, terwijl grote broer met 2,5 gestart is en 5 maanden lang heeft gehuild bij afscheid nemen.
Haha dacht ik ook bij het lezen. Mijn zoontje gaat nu bijna twee maanden naar de psz en ik had het er ook even moeilijk mee. Juist ook omdat hij een moederskindje is en nauwelijks iets zonder mij wil doen. Je dochter zal het er echt geweldig vinden en weer blij zijn als je haar komt ophalen, gewoon zoals het hoort
Wat een leuke reacties allemaal. Ja ik moet inderdaad ook wennen meer dan haar denk ik. Zij vindt het super leuk en interessant. Alleen echt wennen zonder mij moet lukken.
Update: Psz heeft gebeld en ze kan morgen al beginnen. Ik moet een boterham en fruit meenemen en luiers natuurlijk. Ik mag morgen wel erbij zijn en donderdag begint ze echt. Woensdag is de vrije dag. Ben benieuwd.. Spannend..!
Ts je hebt je antwoord op je vraag al beschreven. Ze is er helemaal aanoe. En as het haar toch niet bevalt kun je toch gewoon een maandje wachten en het weer proberen. Voel je niet schuldig als ze het leuk vind lekker laten gaan.
Jaa nu het echt begint wen ik er ook aan. Als ik mijn dochter ken gaat ze het superleuk vinden alleen wat ik eerder ook had gezegd: bij haar is het wennen omdat ik er niet bij ben. Ik ga idd even aankijken hoe het gaat..
Weer een update: Gisteren is dochterlief begonnen met de peuterspeelzaal. Toen we binnen waren ging ze gelijk spelen. Ze hebben uitgelegd waar jassen opgehangen moeten worden en waar brood/fruit gelegd moet worden etc. Je hebt aparte kamers daar waar ze kunnen spelen. Waar gegeten wordt enz. Ik zat op de bank en ging fotos maken van haar. Ze ging alleen naar een andere ruimte en ging lekker zelfstandig spelen. Keek niet eens om naar mij. Als ze gewaarschuwd werd door de juf omdat ze iets ging afpakken of iets deed wat niet mag kwam ze wel naar me toe. Ze is zo eigenwijs, koppig. Heeft een eigen willetje. Ze wildeal de eerste dag juf bijna bijten Dat wordt echt wennen voor haar: regels en structuur! Thuis krijgt ze natuurlijk meer haar zin, heb ook regels thuis. Maar ze denkt daar dat ze alles mag. Ging huilend op de grond liggen als er gewaarschuwd werd. Maaaar verder vond ze het geweldig, ging lekker samen spelen. Verjaardag gevierd van een jongen. Vandaag is ze vrij en morgen mag ze weer. Dit keer mag ik een beetje blijven en moet daarna weg, mag ook wel eerder komen weer. Ben benieuwd!
Hoe gaat t nu op de psz? M'n zoontje is ook net begonnen n ook nog maar net twee! Herken paar eigenschappen wel dus benieuwd hoe t Nu gaat en hoe de leidsters t oppakken?
Het gaat nu heel goed. Leidsters waren ook verbaasd dat ze zo snel gewend was. Alleen afscheid nemen is moeilijk, dan wil ze mee met mij haha. Gaat ook beetje huilen maar ik bel voor de zekerheid om te vragen hoe het gaat. Ze huilt dan 5 min en gaat vrolijk verder spelen. Ze begrijpt de nederlandse taal ook niet veel dus is het wat moeilijker voor haar (turkse afkomst heeft ze) Hoe gaat het met jullie?
Verkeerd lezen oeps Mijn meisje was 21 maanden toen ze begon en er echt aan toe. Ze heeft nooit gehuild. En ze heeft het er iedere dag over. Dolenthousiast Fijn dat ze het zo goed doet!