met 2 jr naar peuterspeelzaal

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by douglas84, Jul 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt persoonlijk 2 jaar te jong. Hier gaan ze pas met 3 jaar...dan heb je 1 jaar voorbereiding op de basisschool en dat vindt ik prima.
    Ik hou ze lekker nog even thuis aangezien ze straks iedere dag op school zitten...ik wil er nog even van genieten:D

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vind 2 jaar vrij jong. Oudste is vrij laat begonnen; was toen al 3 jr en 4 mnd. We hadden eigenlijk niet bedacht dat ze naar de psz zou gaan, maar was er opeens aan toe om naast 2 dagen Kdv iets met oudere kindjes te doen en is toen gelijk gestart.
    Jongste gaat in januari beginnen. Ze is dan ruim 2,5 jr en dat vind ik vroeg genoeg. Eerst nog lekker van haar alleen genieten op de dagen dat grote zus naar school is :)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Je moet doen wat jij prettig vindt en denkt dat zij leuk vindt.
    Mijn dochter is ook met 2j1m begonnen. Zij én ik waren er allebei wel aan toe.

Maar echt samenspelen deed ze toen nog niet hoor en ze heeft nog wel een paar maanden moeten wennen. Was best in zichzelf gekeerd in het begin, terwijl ze met mij meestal erg open is. Ze vond t overigens wel erg leuk al vanaf t begin.
    Maar na de zomervakantie (ze was toen ruim 2.5) kwam ze opeens wel helemaal los.

Overigens heeft ze rond 3jr nog een periode gehad dat ze t niet helemaal naar dr zin had. Had mogelijk te maken met te weinig uitdaging en ze testte de juffen erg uit, zodat ze best vaak straf had ;)

Zelf vind ik de psz iig erg goed voor de sociale ontwikkeling. Als ze niet naar een andere opvang gaan of heel veel in contact komen met andere (groepen) kinderen.
    Nu ging mijn dochter altijd wel zwemmen en peutergymmen, maar das toch echt anders dan 3x 3 dagdelen psz (of kdv). Ze kent de psz kindjes veel beter dan de zwem-kindjes, terwijl ze daar al vanaf 6mnd mee in een groep zit.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn dochter heeft vanaf volgende maand ook geen andere opvang meer. Ik stop in ieder geval tot 1 jan. 2013 met werken dus dan is ze met mij en de pasgeboren baby thuis. daarom denk ik dat het voor haar wel fijn is om naar de psz te gaan voor 2 ochtenden. Nu gaat ze 1 hele dag en 2 middagen naar een gastouder met meestal 2 andere kindjes en dat vindt ze erg leuk.
    Is een kleine psz met 1 juf geloof ik.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier vanaf 2 jaar. Ging prima! Maar is denk ik vooral afhankelijk van wat jij als ouder vindt en wat voor een kindjes je hebt ;)

Op onze speelzaal krijgen ze zelfgebakken brood, thee met honing en een stukje appel.

6. Gandor

Gandor Actief lid

Mar 13, 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Donderdag de laatste dag en dan vakantie.
    Ben me dus nu al aan het voorbereiden op elke dag de vraag
    School???? en dan niet 1 keer op een dag, maar de gehele dag door.

7. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Hier is de psz geloof ik vanaf 2,5 jaar. Het zit in hetzelfde gebouw als het kdv en hoort ook bij het spilcentrum. Quincy heeft al een paar keer aangegeven dat ze ook bij de psz wil spelen en als het rustig is mag ze dat dan wel eens. Ze brengen haar dan vanuit het kdv naar de psz. Wat oudere kindjes mogen dat altijd, dus ze kent daar wel kindjes en vind het super leuk.
    Ik denk dus dat als je kindje er aan toe is het wel kan met net 2 jaar.

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier was het pas vanaf 2,5 jaar, maar in onze vorige woonplaats werkte ik en poosje op een psz waar ze ook vanaf 2 jaar kwamen. Het ging daar heel goed juist, omdat veel kinderen nog niet zo bezig zijn met alleen blijven, minder besef van papa en mama die echt weg zijn. Met 2,5 is dat soms lastiger! Hier gelukkig geen probleem geweest met 2,5, maar daar zagen ze dat vaker rond die leeftijd. Als het mag zou ik haar lekker laten gaan!

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    3 september begint het schooljaar

Share This Page