Met 2 kinderen op de fiets is een topsport!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door brabbel1988, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik fiets geen hele grote afstanden, maar gewoon hier in het dorp met in totaal zo'n 33 kilo erbij (12 voor en 21 achter) dat gaat prima. Merk je niks van, alleen mijn fiets is lastiger te besturen, zeker als er achterop eentje omkijkt naar een voorbijfietsend vriendje. Dan raak ik wel snel uit balans.

2. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Gewoon vaker doen.
    Wij hebben maar 1 auto, dus ik ben al jaren overgeleverd aan 2 kids op de fiets, ik draai mijn hand er niet meer voor om.
    Doe ook gerust fietstochten door de bossen e.d.
    Maar het is dus wel een kwestie van veel doen, dus van conditie/spierkracht opbouwen.

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik fietste eerst 10 km naar de oppas .. ging 9 uurtjes werken en fietsen dan terug naar de oppas en dan nog eens 10 km terug naar huis :) ..

je went er aan ..

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier dezelfde ervaring. Bakfiets fietst veel lichter dan m'n moederschip. Ook met 3 kinderen erin ;)

5. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ligt ook wel aan het bouwjaar van je moederfiets.. huidige fietsen zijn even zwaar als normale fietsen ongeveer en niet meer zo zwaar als de oude

6. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik ben het ermee eens dat met de fietskar zwaar fietsen is!

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ik kom zowiezo ( met of zonder kids ) niet vooruit op mijn moederfiets... :)
    En dat terwijl ik ook bijna dgls. 10 km fiets... Edit; heen en terug is 20 km
    Op mijn gewone fiets ga ik veel harder... ;)

8. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Nou ik vind het wel meevallen, ga voor het plezier graag een uur fietsen met 2 kinderen. Ik heb wel bij een fietsenwinkel advies gevraagd en een goede fiets aangeschaft. Ik ben vrij lang en een moederfiets was voor mij geen optie. Een moederfiets schijnt met name wat meer ruimte te geven met op en af stappen, maar als je lang bent en je toch al een iets grotere maat fiets nodig hebt is die ruimte er al. Ik hoef met een voorstoeltje voorop niet wijdbeens te fietsen… En mij werd toen verteld dat een moederfiets over het algemeen ook zwaarder fietst.
    Het ligt natuurlijk ook aan je eigen gesteldheid. Ik heb altijd wel gesport en dus een beetje conditie (denk ik…)

9. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik vind mijn moederfiets ook zwaar fietsen hoor. Ook zonder kinderen merk ik al dat deze zwaarder fietst dan een gewone fiets.
    En met 2 kinderen erop vind ik het helemaal zwaar. Ga dan ook niet echt voor mn lol een stuk fietsen.
    Nu de oudste zelf fietst en ik alleen de jongste nog achterop heb, wil ik dan ook kijken naar een andere fiets.

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Oh en allebei 7 versnellingen. Moederschip is geen moederfiets, het is een Azor Ameland.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik vind het ook best zwaar. Zeker met een kleuter van vijf en peuter van drie, pfoe. Als mijn oudste goed zelf kan fietsen wil ik weer een gewone fiets met alleen een achterzitje.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben blij dat ik de zitjes eraf heb. Ze fietsen beide zelf op hun eigen fiets. Gaat veel sneller ook nog 😁
    Maar hier moeten we dus wel 2x omhoog fietsen van school naar huis en het is een rot kruispunt, dus snel oversteken is er ook niet bij.
    Waar we ook langs fietsen; we moeten de dijk op, dj's hoe dan ook omhoog 😁

13. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    :) oeps... Het helpt echt heel erg als je je banden oppompt ( bij de fietsenmaker) .... Ik ga veel harder ;)

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dacht echt even dat ik de enige was die t vond tegenvallen......:D
    Gelukkig toch meerdere dames die t tegen vinden vallen.

Tip van de banden oppompen, dat is denk k wel een goede, morgen meteen even doen......

15. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Precies dit! Sinds we een bakfiets hebben gebruik ik die meestal, behalve als ik bijv in mn eentje met vriendinnen wat ga doen ofzo.

16. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik vraag me nu toch wel een beetje af welke mamafiets jullie dan hebben...

Ik heb een gazelle Bloom met 7 versnellingen en die fietst echt fijn hoor. Zeker als de banden hard staan.

17. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Ik had ook een gazelle Bloom maar vond het rottig fietsen. Fietste liever op een "gewone" fiets. Fiets zelf was zo zwaar van zichzelf dat ik hem amper in en uit de schuur kreeg. Had de pest aan fietsen!

Maar nu heb ik een electrische, met 2 kinderen op de fiets een groot plezier om te fietsen! Heerlijk ik wil niet anders meer. De auto word (bij a) niet meer gebruikt.

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ligt er aan welke leeftijd, maar nee, valt best mee. Ik heb nu een fietskar, en daar zit mijn oudste (bijna 6, 18 kg) nog wel eens voor de lol in, maar dat is wel zwaar!

19. Felicia A

Felicia A Actief lid

25 jan 2013
    150
    0
    0
    Ik vond het in het begin ook zwaar. Maar dat kwam omdat ik heel lang niet had gefietst. En dan moeten je spieren echt weer op nieuw wennen. Nu ik vaker fiets (en dat bouw je best snel op), is het heel goed te doen. Nu heb ik er twee die wat lichter zijn (15 en 11 kg). Bovendien ben ik zelf nu 16 kg afgevallen. Dat scheelt ook ;)

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hoe simpel kan het zijn........
    Bandjes opgepompt en ik ging als de brandweer hahahaha!

(Voel me nu wel heeeeeeeeel dom dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken. :))

Deel Deze Pagina