Hoi meiden, Even weer een vraagje. Morgen moet ik met ons zoontje naar het CB voor zijn 11 maanden prikjes. Alleen hij is vanaf donderdag al ziek. Eerst maag darm virus ( spugen en diaree). Daar is hij nu vanaf en sinds zaterdag heeft hij verhoging en sinds dinsdag koorts. Bezoekje bij de H.A. gedaan 2 maal en nu had hij keelontsteking en oorontsteking. Maar nu moet hij morgen voor zijn prikjes, maar gaat dat dan wel door. Vandaag had hij alleen een verhoogde temp van 37.9 ( ondanks PCM) dus het wordt al minder. Ik had ze gebeld, maar hun zeggen we kijken wel hoe hij is en als er niks aan de hand is dan geven we ze gewoon? Maar ik dacht dat kindjes niet ziek mogen zijn 5 dagen van te voren. Weten jullie dat?
Volgens mij is het zon dat als ze geen koorts hebben, ze de prikjes gewoon wel krijgen, mits je dit zelf liever niet hebt natuurlijk!
Ik zou niet gaan, het CB prikt ook niet met koorts omdat ze dan de werking niet goed kunnen inschatten of de koorts van ziekte is of van de prik zelf, zo ook met andere bijverschijnselen.
We gaan ook zaterdag op vakantie, dus ik ben wel een beetje huiverig voor die prikjes. Hij is zo ziek geweest. Hij is nu weer een beetje alert dus gaat al iets beter, maar kunnen ze er ook geen terug slag van krijgen als ze die prikjes dan krijgen?
Ik zou de prikjes mooi uitstellen, hoor! Blijkbaar is zijn weerstand niet optimaal op het moment en dan kunnen die prikjes net teveel zijn en dan wordt ie weer ziek. helemaal als je bijna op vakantie gaat! Het is helemaal niet erg als hij die prikjes wat later krijgt. Lekker voor jezelf en je kindje kiezen en genieten van je vakantie met een, hopelijk, opgeknapt kind. Dan komen die prikjes daarna wel. Alvast fijne vakantie!
ik zou ze ook niet laten zetten hoor,, bij ons op het cb doen ze het niet als een kind zich niet lekker voelt ( dus niet alleen bij koorts) laat hem eerst maar weer eens helemaal opknappen en bijkomen van alles,en dan pas weer de prikjes.
Als je kindje morgen geen koorts heeft mag hij gewoon de prikjes krijgen. Maar ik zou niet gaan hoor! Ik heb het zelf ook al eens uitgesteld om die rede. Ik heb toch het idee dat ze dan zieker worden als normaal met de prikjes.
ik zou zeker niet gaan, je kindje is al niet fit. En voor het zelfde word je kleintje ook nog eens ziek van de prik zelf. Wij hebben de prik ook wel eens uitgesteld.
ik had de prikjes sowieso vanwege de vakantie waarschijnlijk gelijk al uitgesteld . Dat hebben we zelf ook gedaan toen we met 11 maanden naar Griekenland gingen. Verder weet ik dat ze met de bmr (14 maanden) heel voorzichtig zijn als ze niet fit zijn, maar met de 11 maanden prik dus iets 'gemakkelijker' -vanwege de samenstelling .
Ik zou het ook gewoon uitstellen. Maar dat kun je tijdens de afspraak vast wel melden (hier wel).. Ik heb 1 keer geent met een verkoudheid die bijna over was. Van die prik heeft hij flink last gehad. Hij was spontaan weer verkouden, en heeft een week gekwakkeld. Ik denk zelf dat met een week uitstel het beter was gegaan..
nou we zijn gisteren geweest. Hij was gisteren koortsvrij ( nu nog steeds) maar ik vertelde wat er die week allemaal gebeurd was. Vervolgens werd de K.A. erbij gehaald om te kijken naar zijn oortjes. Deze waren goed volgens haar dus hij kon gewoon zijn prikjes hebben. Ik heb gevraagd of ze het niet willen doen omdat we bijna op vakantie gaan. Ze deden wel erg moeilijk erover en zeiden dat het echt geen kwaad kon en dat het beter is om ze te geven ook omdat we op vakantie gaan. En beter voor zijn schema. Het enige wat zou kunnen gebeuren was dat hij wat hangeriger dan normaal op zijn prikjes zou reageren. Ik heb nadrukkelijk gezegt ik heb het echt liever niet. Vervolgens kreegik weer het verhaal en waren ze erg geirriteerd dat ik het niet wilde want bla bla bla bla bla. Nu hebben we een afspraak voor na de vakantie. Maar poeh zeg heb wel op mijn strepen moeten staan. Want ondertussen dat ze dat verhaal deed stond ze ze wel mooi klaar te maken.
Goed van je! Maar wat vervelend dat je zo'n reactie krijgt. Ik hoor het wel vaker dat ze zo reageren, vooral met de BMR, omdat er moeders zijn die deze nog even willen uitstellen. Ik vind het echt onzin, wat maken die paar weekjes nou uit. Fijne vakantie! Liefs Huismus
goed zo! je eigen gevoel volgen, en daar hebben hun maar naar te luisteren.het is jou kind en niet die van hun.. en nu lekker genieten op de vakantie,en daarna zie je wel weer verder..
Goed dat je door hebt gezet, wij wijken ook af van het vaccinatie progamma en over de BMR ben ik erg vaak gebeld. Moest continue een verklaring af leggen. Vorige maandag op CB geweest voor weer iets anders en weer vroeg ze naar die BMR. Ben even flink kwaad geworden. Goed dat je hebt door gezet. Fijne vakantie alvast