Met 27 wkn ziek en overgeven

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Herah, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Hallo allemaal,

Gisteren lekker gekookt (recept dat ik al eerder had gemaakt, risotto met witte wijn en garnalen) en bij het eten een glas verse jus gedronken. Ineens zat ik vol en kreeg ik oprispingen, alsof mijn maag tot de nok toe vol zat. Heb wel al wat maagklachten gehad deze zwangerschap, maar nog niet zo erg.
    Vannacht rond tienen alles eruit gegooid, plus mijn darmen die hetzelfde deden. Ondanks dat alles er de eerste keer al bijna helemaal uit was ben ik de hele nacht elke 1,5 uur weer tekeer gegaan, nu dus alleen maar gal. Het is alsof die prikkeling van mijn maag maar niet ophoudt. Vorig jaar heb ik dit ook een keer gehad dat het de hele dat maar doorging en ik echt niks kon binnenhouden, zelfs niet een slokje water. Heb toen van de huisarts Domperidon gekregen, hielp perfect, maar dat mag je niet gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Heeft iemand wellicht een (grootmoeders)tip om het weer wat rustig te krijgen?

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb het ook een paar weken geleden terug gehad.

Het kan ook zijn dan het van de verse jus kwam, want ik heb namelijk ook als ik verse jus gedronken heb.

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh, vervelend! Ik heb zelf ook buikgriep gehad rond de 28 weken.
    Alles kwam er weer uit, zelfs een slok water...
    Na een dag kon ik weer wat water binnenhouden en een droog beschuitje.
    Je maag even rust geven lijkt mij het beste. Voor de kleine kan het weinig kwaad alleen in de gaten houden dat je er geen koorts bij krijgt. En het belangrijkste is dat je eerst wat probeert te drinken ivm uitdroging. Zo vertelde de vk mij het.

Beterschap meid!

4. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Ja, ik hoop dat ik gauw wat water kan binnenhouden. Heb de laatste keer om half zes overgegeven, dus er zit schot in. Maar voel me nu weer alsof mijn maag tot de nok toe vol zit.
    En inderdaad, had zelf ook al bedacht dat de jus wellicht het probleem was. Maar dat dat zo lang voortduurt... Nou ja, wellicht toch een virus...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Een tip die ik vaak hoor: lauwe cola zonder prik.. Hier blijft dat beter zitten dan water.

6. Maia

Maia Niet meer actief

een hap suiker kan soms ook helpen om je maag weer tot rust te laten komen

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? Hou je al iets binnen?

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    cola waar de prik vanaf is helpt meestal erg goed.
    Zo krijg je meteen aardig wat suikers binnen waardoor je je minder gammel voelt.

( heel vervelend buikgriep met een dikke buik trouwens , was zo incontinent als wat elke keer als ik weer boven de pot hing)

9. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Idd zoals al eerder gezegt, cola zonder prik drinken, dat werkt egt super! Beterschap meis! Had je vk trouwens geen advies voor je?
    Liefss Adorable

10. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Dank voor jullie reacties! Het gaat gelukkig beter. Gisteren hield ik vocht gewoon binnen en heb vanmorgen een beschuitje gehad wat ook nog steeds goed gaat. Ik ben dus weer aan de beterende hand gelukkig, nog wel beetje last van mijn buik en maag maar vooral slap. Vanmiddag maar wat lauwe cola proberen zonder prik. Dank voor de tips!

En lekker smerig: bij mij liep het inderdaad ook aan beide kanten, ben elke keer dat ik moest overgeven met een emmer op de wc gaan zitten, was het dan wel in een keer kwijt ;)

En ik loop by de gyn, de drempel om te bellen vind ik dan wel iets hoger. Had me voorgenomen om vandaag te bellen als het niet veel beter zou gaan, maar dat is gelukkig niet nodig! Dank voor jullie meeleven en tips!

Deel Deze Pagina