Met 27w4d in zh na bloedverlies, weeen en vruchtwaterverlies, is dit nog te rekken??

Discussie in 'Prematuur' gestart door Babel44, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hm ja ze hebben dan van heel veel dingen stress, bijna alle prikkels geven stress. Maar het wakker liggen van m`n zoontje, dat heb ik niet als zielig ervaren dus vandaar mijn reactie:)
    tenminste (ik weet niet of het ongepast is om in jouw topic te plaatsen, dan hoor ik het wel Babel)
    het deed me denken aan dit moment..
    Hier was mn zoontje 1,5 week oud.(ongeveer 29 weken en 3 dagen)

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    fijn dat het goed gaat! en dat de cadeautjes werden gewaardeerd!

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ ok: zo'n soort foto van thomas heb ik ook, heel mooi. Als Babel het geen topic vervuiling vindt plaats ik hem ook ff.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nee joh, lekker plaatsen, gezellig juist dat jullie meepraten en wie weet wie het nog lezen en er wat aan hebben, toch?!

@ons kleintje: wat een heerlijke bolle wangetjes en onderkinnetjes zie ik daar. En een heldere blik, hij heeft daar niet van die bolle prematuren-oogjes! Was Thomas wat zwaarder/groter dan het kindje van mijn vriendin? dat lijkt wel zo ieg.

5. Ons Kleintje

hij had wel prematurenoogjes maar dat was vooral de eerst week zo. Ik zag gisteren het klokhuis en die kindjes hadden dezelfde oogjes als hem, dat leek vreemd (ik denk dat je dat bedoelde met prematurenoogjes tenminste, beetje als een vogeltje heel groot, knipperen, scheelkijkend;) en met gerimpeld vel)
    Mijn zoontje heet geen Thomas, die van mary heet zo:)
    Mijn zoontje was heel groot voor zijn leeftijd, hij was 41 cm lang en woog 1790 gram.

6. adi

adi Niet meer actief

OK, dat is inderdaad echt groot voor die termijn. Hier mochten ze met dat gewicht al in bad en in een warmtebedje ;), 1.700gram was echt een mijlpaal.

7. Ons Kleintje

hij is nogsteeds een reus! handen als kolenschoppen en schoenmaat 24 al.. slik!

Maar hij hield heel veel vocht vast. artsen hebben als rekengewicht 1650 gram aangehouden. Op deze foto woog hij heel weinig, 1510 gram ofzoiets. groetjes

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Sorry dat ik de verkeerde naam gebruikte!
    Heel licht op de foto zeg je, was hij dan zoveel afgevallen? Of vocht verloren?

9. Ons Kleintje

O Geeft niet hoor.
    hij is heel erg opgezet geboren, hij woog 1790 gram, maar artsen zeiden meteen al: we gebruiken 1650 gram als rekengewicht. Hij is op dag 6 overgeplaatst van de NICU naar een ander ziekenhuis met een highcare afdeling (ongeveer 1 uur reizen). Dit reizen vraagt veel energie en daardoor viel hij nog wat af.
    Het gekke is dat je het (naar mijn idee) op de foto niet ziet dat hij zo`n kleintje is.

Babel hoe gaat het met het kindje van je vriendin? en met jouw kindje??

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ons ventje was ook heel opgezet. (en ook vrij zwaar voor de zw.duur)
    Ze zeiden dat hij dus eigenlijk veel lichter was, en dat het vocht heel zwaar was.
    Hij heeft het ook vrij lang gehad, pas toen hij wat lekkerder in zijn vel zat ging het vocht weg. Hij heeft ook best veel last gehad van het vocht.

11. Ons Kleintje

dat is toevallig Uk,
    het vocht kan te maken hebben met een ontsteking maar ook met de medicatie die ik zelf geslikt heb. helaas hebben ze niet kunnen achterhalen of hij een ontsteking heeft gehad in de baarmoeder omdat ze hem direct na de geboorte antibiotica hebben gegeven. Wat hebben ze tegen jullie gezegd over dat vocht?

12. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mischa hield ook flink vocht vast de eerste dagen, ik weet eigenlijk ook niet hoe het kwam... Volgens het stukje dat de zuster in Mischa's dagboekje geschreven heeft kwam het doordat hij moeite had om goed te plassen, maar het is een beetje in Jip en Janneke taal dus ik weet niet of dat precies klopt.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik dacht dat het ook kwam omdat hij het zwaar had tijdens de bevalling (stuit met uitpuilende vliezen). Hij heeft een tijd dubbel gezeten terwijl hij er al half uit hing zeg. Hij was ook helemaal onder de blauwe plekken. Heeft ze ook lang gehad, die blauwe plekken.

14. Ons Kleintje

dan zullen het vast niet de medicijnen zijn geweest (dit was mijn eigen gedachte) Kleintje is ook in onvolkomen stuit bevallen, een zware bevalling zou best wel de reden kunnen zijn. Volgens mij plaste die van mij wel aardig, ik denk dat hij na een kleine week zijn vocht wel kwijt was. Blauwe plekken had die van mij ook, door de stuitbevalling. vooral zijn handjes, zielig hoor voor onze ukjes.

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ja, ik heb geen medicijnen gebruikt tijdens de zwangerschap.
    Die van mij plaste ook wel aardig hoor. Alleen hij kreeg wel medicatie om nog meer te plassen, zodat het vocht weg zou gaan. Maar dat duurde dus best wel lang.
    De billetjes (die hij niet had, er zat echt geen spek aan, dus alleen een gaatje :( ) waren helemaal blauw en zijn beentjes ook.

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zie nu pas dat we in iemand's topic zitten.

Hoe gaat het met je kleintje Babel?

17. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mischa heeft ook te lang in het baringskanaal gezeten. Misschien was dat het inderdaad, zware bevalling (voor baby, niet voor mij...)
    Nu weer terug on-topic. ;)

18. adi

adi Niet meer actief

Nog even off-topic: mijn kindjes zaten ook helemaal opgezwollen van vocht na de geboorte, maar volgens de artsen hadden ze 'gewoon' veel vruchtwater ingeslikt en te weinig geplast in de baarmoeder. Plassen na de bevalling ging eigenlijk prima.

19. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#59 Babel44, 22 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2010
    Het gaat heel goed, snorretje is nu ook weg, en hij mag waarschijnlijk begin van de week naar de high care van het zh in de buurt. Hij is nu 3/31 weken. Het devies is: groeien en niet ziek worden!

Hebben al jullie kindjes op enig moment infecties gehad, of gebeurt het ook wel eens niet?

De mama heeft moeite met het ft kolven, de productie loopt terug terwijl het juist steeds meer moet worden. Ze heeft wel hulp in het zh, maar hebben jullie nog tips?

Met mij en dochter ook alles goed, lief dat jullie het vragen!

20. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi Babel, hier geen infecties gehad, maar 32 wk is wel even andere koek dan de termijn waarop jouw vriendin bevallen is. Wat betreft het kolven heb ik wel tips, wat heel goed helpt is huid op huid contact (haar kindje mag zeker voorlopig nog niet zelf proberen te drinken? Want dat zou helemaal goed zijn voor de productie) dus heel veel buidelen! En ze moet zich hier vooral niet druk om maken. Als het te zwaar voor haar is moet ze gewoon kunnen stoppen, want borstvoeding is wel belangrijk, maar niet het enige! Ft kolven is gewoon heel erg zwaar en ze heeft het al zwaar genoeg!

Oja, ik bedenk me wat bij mij het beste werkte om de productie op te krikken: aan de ene kant Mischa laten drinken en de andere kant kolven. Als dat nog niet kan (wat ik denk) zou ik als ik haar was proberen te kolven terwijl ze buidelt of in elk geval terwijl ze bij haar kindje is. Het contact met je kindje wekt de hormonen op die voor de productie zorgen en ook de toeschietreflex wordt opgewekt door contact met je kindje.

Deel Deze Pagina