Ola ladies, na een flink aantal weken in stuit te hebben gelegen is mijn mannetje twee weken geleden gedraaid. Nu ligt hij al redelijk diep ingedaald in mijn bekken. Mijn dochter was met 33 weken ook ingedaald maar dit is toch weer een flink aantal weekjes eerder. Ik las ergens dat ze dan met een aardige punthoofd ter wereld komen, heeft iemand er ervaring mee? Het koppie is trouwens al 26 cm van omtrek en 8 cm in diameter $ ik voel het alweer branden ), we hadden vanmiddag nog een pretecho vandaar dat ik de maten weet. Groetjes, Rosanna
Milan was met 28 weken ook al ingedaald, maar dat was wel mijn eerste, daarbij is 't volgens mij meestal een stuk eerder. Hij had overigens geen punthoofd toen 'ie geboren werd . Wel een groot hoofd, maar dat kwam vast niet door het vroege indalen.
onze kleine man is nu volgend mij aan het indalen Hoop het niet, want hij ligt nog in stuit.Moet pas over 2 weken weer naar de vk dus dan zullen we het zien/voelen De vorige daalde pas met 37 weken in, als een baksteen, nadat hij met 36 weken gedraaid was vanuit stuit..
Vanaf wanneer noem je het indalen eigenlijk? Ons kindje ligt al sinds de 20 wk echo met haar hoofdje naar beneden, net weer een echo gehad, en het hoofdje ligt precies voor de uitgang. Maar ze noemen dat nog niet indalen volgens mij, dat is ook pas als je bm een soort "kuil" onderaan krijgt waar het hoofdje precies inpast. Dat was bij mij ieg nog niet het geval.
indalen is wanneer het hoofdje in de bekken schuift en als het ware "verdwijnt" achter het schaambot. Terugdraaien is dan ook praktisch onmogelijk. Bij mij was mijn dochter met 30 weken ingedaald en nu mijn zoon met 28 weken gedraaid van stuit naar hoofdligging en al gedeeltelijk ingedaald, zijn voorhoofd zit achter het schaambot.