Denk dat het gewoon afscheiding is, maar als je denkt dat het vruchtwater is moet je indd gelijk bellen!
Ook ik heb het gehad (en nog steeds) vk was toen geweest en.getest met een stokje.. Was geen vruchtwater.. Ze gaf aan dat je meer vocht aanmaakt en dat dus ook kan verliezen in heel waterige vorm! Maar twijfel je: dan bellen!!!
Dat van dat waterige las ik ook ergens idd. Gezien t echt maar een klein beetje is af en toe en omdat er niks uit loopt als ik op mn hand blaas ga ik ook gewoon uit van afscheiding.
Bellen. Ik heb er bij mijn dochter ook niets van gemerkt. Bleek dat het eruit sijpelde. Bij mijn zoon was ik extra oplettend. Heb het tijdens de controle van 5 april nog laten controleren omdat ik weer wat meer natte onderbroeken had. Was afscheiding. Tijdens de controle van 16 april was dat niet meer geworden, dus niets aan gedaan. Bleek dus 22 april dat ik al wel weer vruchtwater verloor. Zoonlief is op 23 april geboren. Had wat blaasjes op zn gezicht en lijfje, moest gelijk aan de AB omdat ze door de langdurig gebroken vliezen een herpesvirus onder de leden had. Wat dus levensbedreigend kan zijn. Gelukkig was dat niet het geval. wil je niet bang maken, maar ik zou bij een kleine twijfel toch bellen en niet afwachten
Hier ook al een tijdje last van. Is ineens me slipje nat. Maar bij elke echo(krijg ik elk bezoekje) Is er nog voldoende vruchtwater aanwezig.Zal wel gewoon afscheiding zijn
Daar moet je niet vanuit gaan. Ik heb 14 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze hoog bovenin een scheurtje in mijn vliezen vermoeden. Het hoofdje fungeert als het ingedaald is als een stop. Zeker als het al vast ligt. Dan verlies je maar af en toe druppels gewijs vruchtwater. Vruchtwater maak je ook weer elke keer opnieuw aan. Dat kan je echt niet als maatstaf nemen dat er voldoende aanwezig is.. Als er een opening is, dan risceer je voor jezelf en voor je kindje ernstige infecties...met alle nare gevolgen van dien.
Niet om de bitch uit te hangen hoor... Maar je vraagt om hulp... Advies.. En dat krijg je ruimschoots... En dan alsnog er niks mee doen... Want zal wel afscheiding zijn.... Waarom vraag je dan om advies als je er toch niks mee doet? Het is heus geen kattepis ALS er wel een scheurtje in je vliezen zit... Kan ernstige risico's meebrengen.... En daarbij hoef je ook niet ALTIJD vocht te verliezen als je op je hand blaast oid
Ik sluit me bij mijn voorgangster aan. Ook ben ik van mening dat je voor advies over dit soort zaken niet op een forum moet zijn of zelf moet bedenken dat er niks aan de hand is maar daarvoor echt bij de professionals moet zijn. Wij kunnen uiteindelijk enkel lezen wat je hier neertypt en dat is niet genoeg. Daarbij hebben de profs ervoor doorgeleerd. Ik vraag me af of je al toevallig hebt gebeld en hoe het met je gaat?
ben het eens met sam20 en heb niet gereageerd omdat ik niet wist hoe ik het ''netjes en rustig'' kon zeggen.
Als je alles meegelezen hebt zie je ook dat er ook genoeg reacties zijn waarin staat dat het waarschijnlijk afscheiding is. Dus welk advies neem je dan ter harte???? Dat is voor iedereen persoonlijk! Het is niet zo dat IEDEREEN zei meteen bellen. Ik heb dus rustig even de reacties afgewacht en geconstateerd dat het ongeveer 50/50 is en besloten om het na te vragen bij de verloskundige op mijn reguliere afspraak (zometeen). Dat jij nou toevallig een andere mening hebt en dat in paniek meteen de verloskundige bellen net niet is wat ik heb gedaan wil niet zeggen dat ik advies niet ter harte neem want zoals gezegd ook vaak zat de mening dat het waarschijnlijk afscheiding is. Ik heb voor mezelf de hoeveelheid en de frequentie van het verlies van vocht goed afgewogen tegen de reacties en zo mijn besluit genomen en ik wens niet op mijn nummer gezet te worden door iemand die toevallig een andere mening is aangedaan. Nogmaals: als niemand iets over afscheiding had gezegd en alle reacties gelijk waren geweest aan die van jou had ik wel gebeld..... Ik zal na mn bezoekje aan de verloskundige nog posten wat ze zei!!! Iedereen bedankt voor alle verschillende meningen waaruit ik mijn keuze heb kunnen maken.
Dat (dit is een forum en geen proffessionals) ben ik mij van bewust. Daarom raakte ik ook niet in paniek door enkele reacties met dat het een scheurtje zou kunnen zijn. Ik was alleen nieuwschierig of meerdere meiden hier last van hadden en bleek in veel gevallen dus zo te zijn. Soms gewoon afscheding en soms niet. 50/50 dus en mijn besluit is geweest om het op mijn afspraak te vragen aan de verloskundige. Mijn afspraak is zometeen dus ik laat het erna meteen weten. Lief dat je je afvraagt hoe het gaat, bedankt voor je medeleven en ik laat het je/jullie zo even weten.
Klopt dat dit een forum is, en op een forum wissel je ervaringen en meningen uit.. Denk dat iedereen wel snapt dat je hieraan geen conclusies moet hangen, maar naar een gyn of verlos moet gaan.. Anders hoef je ook geen topics meer te openen he..als je er toch geen waarde aan hecht. Je zoekt gewoon herkenning en ervaringen.
Nou sorry maar als ik al een druppeltje teveel verloor dan hing ik al aan de tel ja. Beter 100x teveel bellen dan 1x te weinig. De vk zegt ook altijd bij twijfel BELLEN. Dus omdat sommige zeiden is afscheiding dan ga jij daar maar vanuit. Wat nou als het bij jou wel de vliezen zijn?
Justy, goed dat je het vandaag gaat vragen aan de vk. Laat je weten hoe het is gegaan? Ik krijg bij sommige meiden de indruk dat ze teveel waarde hechten aan meningen hier op het forum. Helemaal wanneer het advies 'bezoek de ha/vk' niet wordt gedaan terwijl dat wel de beste optie zou zijn. Ook hoor je veel horrorverhalen en zaken die niet (geheel) kloppend zijn of door de aard van het forum (in schrift) uit hun verband worden getrokken(bv. worden overdreven/onderschat). Dit is waarom ik dit (wellicht ten overvloede) probeer te verspreiden. Dit is het gevaar wat erachter een forum schuilt. Ik ga er wel van uit dat de meeste vrouwen zich hier van bewust zijn hoor.
Maar je zegt zelf de reacties zijn 50/50 Aan je topic titel twijfel je zelf ook (anders had je dit topic niet geopend) Maar ben ik dan echt 1 van de weinige die liever 100x teveel bel dan 1x te weinig?
Voor de geinteresseerde hierbij nog even de reactie van de verloskundige: Als het minimaal verlies is en als het niet de hele dag door is is het gewoon afscheiding! Afscheiding wordt in deze periode van de zwangerschap wat dunner vandaar. Ook kan de baby tegen de blaas schoppen waardoor je wat urine verliest. Zo lang je het niet op kan vangen is er niks aan de hand, kan je het wel opvangen dan moet je dit doen en langs komen om te laten testen! En voor nu kan ik alleen nog maar zeggen: ik denk de volgende x wel 10000 x na voordat ik een topic open met zo een soort vraag gezien de heftige reacties! Erg jammer dat je niet je EIGEN conclusie mag trekken uit de reacties op je EIGEN vraag.....
Ik ben het met je eens Ona. Ik zocht gewoon mensen die dit ook hebben en hun ervaringen erbij. Ik ben nuchter genoeg om "paniek" reacties een beetje op waarde in te schatten en lees de reactie's misschien wel totaal anders dan iemand die daar minder nuchter om is. Diegene zou van sommige reacties misschien juist in paniek zijn geraakt en nu blijkt dat dat nergens voor nodig is. Hiermee bedoel ik niet dat je raar bent als je wel belt maar dan ben je (in deze zaak) gewoon net even wat onzekerder en bel je wel. Ieder moet dat voor zich weten en de mensen die wel meteen bellen veroordeel ik daarom ook niet. Ik vind het alleen een beetje jammer dat ik aangevallen wordt op mijn keus om de nuchterdere reacties te harte te nemen (na bij mezelf nagegaan te zijn dat het verlies inderdaad minnimaal is). Maar goed we kunnen er nog langer over praten maar dat heeft geen nut, het moge duidelijk zijn dat het me is tegen gevallen dat ik sommige reactie's los maakt.